Tubeless
Dan ben ik wel benieuwd waar die filmpjes op YouTube, heb je daar een link van.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zekers, bv https://www.youtube.com/watch?v=Vo3zmbp8i2Q
Tja, als je lucht er door krijgt waarom dan geen sealant. Al dacht ik eerder dat jij Pit Stop van Vittoria bedoelde: https://www.youtube.com/watch?v=4GoA9v6ZR0c
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13774
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Maarja waar koop je nog ventielen waar de de kern niet uit kan.
De laatste zaten bij mijn crosmax set uit 2003.......
De laatste zaten bij mijn crosmax set uit 2003.......
Gisteren heb ik de banden van mn gravelbike verwisseld, achter sleet een stuk sneller als voor. Na het monteren en latex toevoegen liep met voorwiel snel leeg, om erachter te komen wat de reden was heb ik een waterbak gemaakt en merkte dat er luchtbellen langs de zijkant van het ventiel kwam en via een aantal spaakgaten in de buurt van het ventiel. Na een aantal keer bijpompen, ronddraaien en 10 km fietsen bleef de band wel op druk. Blijkbaar lekte er dus lucht op de een of andere manier door het tubelesstape heen, ik denk via het ventiel gat ook naar een aantal spaakgaten. De latex heeft het toch kunnen dichten na een tijdje.
Wat denken jullie, zal dit nu duurzaam dicht blijven of loop ik hier risico en kan beter de tape vervangen? Wat zouden jullie doen?
Wat denken jullie, zal dit nu duurzaam dicht blijven of loop ik hier risico en kan beter de tape vervangen? Wat zouden jullie doen?
Dan er lucht ontsnapt via de spaakgaten, als zou je beter het tape kunnen vervangen.
Wellicht al besproken hier maar zie niks in de OP.
Wat nemen jullie mee voor reparatie onderweg? Met tubeless is de kans op lek rijden aardig gereduceerd dus volstaat voor 90% van de gevallen een co2 patroon + pomp en plug, wellicht nog klein flesje extra sealant?
Wat nemen jullie mee voor reparatie onderweg? Met tubeless is de kans op lek rijden aardig gereduceerd dus volstaat voor 90% van de gevallen een co2 patroon + pomp en plug, wellicht nog klein flesje extra sealant?
Leuke binnenkomer ben je, maar wat bedoel je met OP?
Edit: zie dat @dickw mij al voor is.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb toch nog een binnenbandje mee voor de zekerheid. Sealant doe ik niet mee.