Hallo,
In een zwaardere versnelling valt het mij op dat mijn ketting aanloopt op het onderste wieltje van mijn achterderailleur (Campagnolo athena 11 speed). Ook valt het mij op dat de achterderailleur iets naar buiten (van het wiel af) is gedraaid in een zwaardere versnelling. Hoort dit of zit dit in de afstellingen?
Groet , Jurjen
Achterderallieur loopt aan
Wat is de staat van de derailleur wieltjes - die bij campa wel lang meegaan...?
Met de tweede foto lijkt het of de kooi wat scheef staat; maar dat zou in alle versnellingen moeten zijn als het aan de derailleurpad ligt - die eventueel gerecht moet worden.
Wat bedoel je juist met aanlopen? in de derailleur lijkt me de ketting niet te slepen. Ik zie daar toch een beetje speling tussen ketting en kooi.
Met de tweede foto lijkt het of de kooi wat scheef staat; maar dat zou in alle versnellingen moeten zijn als het aan de derailleurpad ligt - die eventueel gerecht moet worden.
Wat bedoel je juist met aanlopen? in de derailleur lijkt me de ketting niet te slepen. Ik zie daar toch een beetje speling tussen ketting en kooi.
Bedankt voor de reacties. De ketting schuurt ligt tegen de kooi van het kleine wieltje. In een minder zware versnelling schuurt de ketting niet en wordt de ruimte tussen de kooi en ketting groter.
Om het derailleurpad te richten zie ik dat je een derailleurpad richter nodig heb. Of kan dit op een andere manier?
Om het derailleurpad te richten zie ik dat je een derailleurpad richter nodig heb. Of kan dit op een andere manier?
Het kan ook op andere manieren, even zoeken op YouTube. Er is een manier dat je een ander wiel gebruikt voor het richten. Zelf heb ik het onlangs op de meest ghetto manier gedaan: waterpomptang er op en op het oog richten. Dat was een noodoplossing bij de fiets van m'n vrouw. Maar het werkte wel.