Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16461
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
14 jul 2023 18:45
marsman schreef: ↑14 jul 2023 14:02
Dit lijkt een subforum te worden van het autotopic
.
Ik ben sterk voor rekeningrijden. En dan een tarief per km-er hanteren die afhankelijk is van de WLTP co2 uitstoot. Dan zijn er incentives om minder te rijden + een schone auto te kopen.
Er zullen vast legio mitsen en maren te verzinnen zijn, maar het flatfee tarief voor wegenbelasting slaat nergens op.
Ik vind het alleszins raar dat blijkbaar iedereen al mee is dat er meer moet gaan betaald worden om met de auto te rijden.
kxlight schreef: ↑14 jul 2023 14:08
In europees verband accijns op brandstof (icm afschaffen tol/vignetten en andere autobelastingen) Dat is nog steeds meest eerlijk. Wie gaspedaal diep indrukt betaalt meer dan de eco-rijder die 1,5km voor de rotonde al de voet van t gaspedaal van z'n 1.0 driecilinder haalt. Maar iets in europa regelen anders dan een uniform oplaad stekkertje is lastig...
Liefst niet dat "Europa" het gaat regelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
mao
- Forum-lid HC
- Berichten: 4965
- Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47
mao
14 jul 2023 18:49
Enzzo schreef: ↑14 jul 2023 14:06
Dat laatste klopt!
Maar belasten naar rato van uitstoot is absoluut niet sociaal. Het gros van de werkende mensen in bijvoorbeeld de bouw, de zorg of het onderwijs heeft een leuke occasion waar ze mee van huis naar werk rijden. Zeker niet altijd de zuinigste of uitstoot vriendelijke karretjes! Moeten die mensen dan maar de lasten dragen voor al die Tesla rijders?!
Daarbij waarschijnlijk is de Tesla nog eens een auto van de zaak,
Vriendin ( RA +100k per jaar ) van me met de oude regeling Jaguar E type , bij teling van € 128,- per maand….
Vond ze nog veel ,… blijft een accountant hè
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26
Fietsgenieter
14 jul 2023 19:03
Hoe vaak moet je zonder helm hebben gefietst om 'Europa' overal de schuld van te geven en elke gelegenheid aan te grijpen om er over te zeuren?
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16461
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
14 jul 2023 19:33
Fietsgenieter schreef: ↑14 jul 2023 19:03
..........om 'Europa' overal de schuld van te geven en elke gelegenheid aan te grijpen om er over te zeuren?
Niet van alles maar het komt er gewoon allemaal bij.
Zou het kunnen omdat nationale politici te pas en te onpas "Europa" inroepen om maatregelen te "rechtvaardigen".
Als er hier hardop geroepen wordt dat "Europa" moet ingrijpen dan ben ik een van de eersten om dit geen goed idee te vinden.
Europa is een steeds groter monster waar nationaal uitgerangeerde politici te veel macht naar zich toe trekken.
Steeds meer "Europese" heffingen.
- 0,8 Euro/kilo "
Europese taks" op niet gerycleerd plastic.
- Een "
Europese CO² taks" op fossiele brandstoffen.
- Europa dat als enig werelddeel zijn eigen traditionele
auto industrie kapot maakt.
- De
Europese natuurwet die nieuwe vergunningen voor ondernemingen en landbouwers mogelijk op de helling zet.
- ...............
Laatst gewijzigd door
Lcsmet op 14 jul 2023 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
kxlight
- Forum-lid HC
- Berichten: 5077
- Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05
kxlight
14 jul 2023 19:33
Lcsmet schreef: ↑14 jul 2023 18:45
kxlight schreef: ↑14 jul 2023 14:08
In europees verband accijns op brandstof (icm afschaffen tol/vignetten en andere autobelastingen) Dat is nog steeds meest eerlijk. Wie gaspedaal diep indrukt betaalt meer dan de eco-rijder die 1,5km voor de rotonde al de voet van t gaspedaal van z'n 1.0 driecilinder haalt. Maar iets in europa regelen anders dan een uniform oplaad stekkertje is lastig...
Liefst niet dat "Europa" het gaat regelen.
Om te voorkomen dat er een lappendeken aan CO2 maatregelen komt... en omdat als je overal een accijns op benzine heft er geen bizarre effecten ontstaan waardoor men 'over de grens' gaat tanken omdat t zoveel scheelt.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16461
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
14 jul 2023 19:35
kxlight schreef: ↑14 jul 2023 19:33
Lcsmet schreef: ↑14 jul 2023 18:45
kxlight schreef: ↑14 jul 2023 14:08
In europees verband accijns op brandstof (icm afschaffen tol/vignetten en andere autobelastingen) Dat is nog steeds meest eerlijk. Wie gaspedaal diep indrukt betaalt meer dan de eco-rijder die 1,5km voor de rotonde al de voet van t gaspedaal van z'n 1.0 driecilinder haalt. Maar iets in europa regelen anders dan een uniform oplaad stekkertje is lastig...
Liefst niet dat "Europa" het gaat regelen.
Om te voorkomen dat er een lappendeken aan CO2 maatregelen komt... en omdat als je overal een accijns op benzine heft er geen bizarre effecten ontstaan waardoor men 'over de grens' gaat tanken omdat t zoveel scheelt.
De Europese taks komt er gewoon bovenop.
Europa is een monster dat steeds meer geld nodig heeft om in haar eigen weelderige onderhoud te voorzien.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6110
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
14 jul 2023 19:41
Lcsmet schreef: ↑14 jul 2023 19:33
Steeds meer "Europese" heffingen.
- 0,8 Euro/kilo "
Europese taks" op niet gerycleerd plastic.
- Een "
Europese CO² taks" op fossiele brandstoffen.
- Europa dat als enig werelddeel zijn eigen traditionele
auto industrie kapot maakt.
- De
Europese natuurwet die nieuwe vergunningen voor ondernemingen en landbouwers mogelijk op de helling zet.
- ...............
Maar wat is daar nou mis aan @Lcsmet.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16461
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
14 jul 2023 19:47
Orlok schreef: ↑14 jul 2023 19:41
.......
Maar wat is daar nou mis aan @Lcsmet.
Dat het allemaal
bovenop de nationale taksen/wetten/maatregelen komt.
Door allerhande maatregelen de Europese industrie kapotmaken of denk je echt dat iedereen een job in de dienstensector kan hebben?
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6110
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
14 jul 2023 19:54
Lcsmet schreef: ↑14 jul 2023 19:47
Orlok schreef: ↑14 jul 2023 19:41
.......
Maar wat is daar nou mis aan @Lcsmet.
Dat het allemaal
bovenop de nationale taksen/wetten/maatregelen komt.
Door allerhande maatregelen de Europese industrie kapotmaken of denk je echt dat iedereen een job in de dienstensector kan hebben?
Vooruitgang @Lcsmet, vooruitgang heet dat tenzij de lidstaten dit allemaal zelf gaan regelen maar dan wordt het een ratjetoe en kunnen wij de Europese Gemeenschap opdoeken, toch, of is dat wat je wilt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16461
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
14 jul 2023 20:00
Orlok schreef: ↑14 jul 2023 19:54
.............kunnen wij de Europese Gemeenschap opdoeken, toch, of is dat wat je wilt.
Als ik zie tot wat "het" nu geworden is, graag.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
mao
- Forum-lid HC
- Berichten: 4965
- Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47
mao
14 jul 2023 20:01
Lcsmet schreef: ↑14 jul 2023 19:47
Orlok schreef: ↑14 jul 2023 19:41
.......
Maar wat is daar nou mis aan @Lcsmet.
Dat het allemaal
bovenop de nationale taksen/wetten/maatregelen komt.
Door allerhande maatregelen de Europese industrie kapotmaken of denk je echt dat iedereen een job in de dienstensector kan hebben?
+1
Zet mij maar bij team Lcsmet,
EEG was een prima idee, bevorderen van economisch verkeer, Schengenakkoord (1995) was ook nog goed maar na het invoeren van Euro is het helaas uit de hand gelopen,…
-
Jans
- Forum-lid HC
- Berichten: 8912
- Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
- Locatie: Crestet
Jans
14 jul 2023 20:33
Doet u mij nog maar wat meer Europa. Bijvoorbeeld banken die overal mogen werken zonder weer extra vergunningen. Geen overheden die zelf weer ik weet niet hoeveel regeltjes extra verzinnen. Je auto in een ander land laten keuren. Geen gezeur met ieder land zijn regels voor invoeren.