Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Hebben jullie beide?

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 31 mar 2011 00:54

Zou voor de winter wel een MTB erbij willen hebben, naast mijn racefiets.....maar ik heb echt gebrek aan ruimte. Zou niet weten waar ik dat ding moet laten in de twee schuurtjes die ik heb en die al volgestouwd zijn met kinderfietsen, speeltractor, moedersfiets, wasrekken, tuinstoelen, speelgoed en ga zo maar door.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

freekenstein
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:49

freekenstein 31 mar 2011 12:22

Ik ben ooit eens begonnen op een mountainbike (zo'n ding van een paar honderd gulden destijds). Nadat die compleet afgetrapt was (onderhoud had ik nog niet van gehoord) heb ik een 2e hands racefiets aangeschaft. Daar redelijk verfield op geworden (het fietsen op dat ding). Na enige tijd een neiuwe gekocht en sinds een maandje of 2 een mtb erbij. Ik zou ze beiden niet meer kunnen missen. Zoals al gezegd kom je op de racefiets nog eens ergens, maar het stoeien in het bos zou ik voor geen goud willen missen!!
I refuse to join any club that would accept me as a member

steve.v.looy
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 aug 2010 12:12
Locatie: Lier België

steve.v.looy 31 mar 2011 13:40

Roy73 schreef:Ik had eerst alleen een mtb, toen een racer erbij. Vervolgens zat ik bijna nooit meer op de mtb. Toen ik er in het najaar weer eens op ging fietsen voelde het aan als een chopper. Later heb ik er een cyclocrosser bijgekocht, dat zorgde er uiteindelijk voor dat ik afgelopen winter mijn mtb helemaal niet meer heb aangeraakt e ndie nu dus de deur uitgaat. Als het een niet al te dure mtb was geweest had ik 'm wel gehouden, maar in mijn geval is het gewoon zonde van het geld. Nu dus alleen nog een racefiets en een cyclocrosser. Ik zou in jouw geval de racefiets in ieder geval niet de deur uitdoen, al is het alleen maar voor de duurtrainingen.


Wil je hiermee zeggen dat je in de winter wat mtb-toertochten met de cyclo afwerkt?

Doen er nog mensen dit?
MVG
Steve

reinr
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2006 16:30
Locatie: Lelystad
Contact

reinr 01 apr 2011 07:43

nou was het afgelopen winter slecht met alle toertochten gesteld. maar cyclocrossers zie ik toch regelmatig op mtb tochten verschijnen: sommigen kunnen dat dus wel.
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 apr 2011 08:27

Plantagenet schreef:Zou voor de winter wel een MTB erbij willen hebben, naast mijn racefiets.....maar ik heb echt gebrek aan ruimte. Zou niet weten waar ik dat ding moet laten in de twee schuurtjes die ik heb en die al volgestouwd zijn met kinderfietsen, speeltractor, moedersfiets, wasrekken, tuinstoelen, speelgoed en ga zo maar door.


Ophangen aan de muur?
Less is bore

kukelekupers
Forum-lid
Berichten: 437
Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15

kukelekupers 01 apr 2011 16:23

MTB'en is een zomersport, gewoon het hele jaar door gebruiken dus! ;)

Ik zou de racefiets gewoon verkopen. Mocht je uiteindelijk toch nog de drang hebben om urenlang achter andermans kont aan te fietsen, voor 50 euro pluk je een racefiets van Marktplaats die zich hier prima voor leent.

Je kunt overigens zelf zorgen voor meer actie op het asfalt, door zoiets op te bouwen:
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 apr 2011 16:50

Een MTB op slicks is kansloos he! dat weet je haha. MTB rijden op profiel banden ook op de weg :-) want zo is ie lichter dan de meeste racers.

Ik heb vorig jaar na 12 jaar MTB er een racer bijgekocht. Leuk voor de afwisseling. Maar asl ik weer een weekednje in de ardennen ben geweest of loonse drunense duinen heb gereden weet ik weer dat MTB'en toch uiteindelijk het leukste is.

Maar de racer is een leuke afwisseling zeker ook bv in de alpen. naar de ardennen zou ik hem niet snel meenemen.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 01 apr 2011 16:54

wasbeer2006 schreef:weet ik weer dat MTB'en toch uiteindelijk het leukste is.
*Foosho denkt 0.0001 seconde na

Nee :D


In de winter is het leuk vermaak ;)

wheely
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2010 23:12

wheely 02 apr 2011 13:27

KukeleKupers schreef:MTB'en is een zomersport, gewoon het hele jaar door gebruiken dus! ;)

Ik zou de racefiets gewoon verkopen. Mocht je uiteindelijk toch nog de drang hebben om urenlang achter andermans kont aan te fietsen, voor 50 euro pluk je een racefiets van Marktplaats die zich hier prima voor leent.

Je kunt overigens zelf zorgen voor meer actie op het asfalt, door zoiets op te bouwen:
Afbeelding


HAHA kijk dat is nog is duidelijke taal :P
Dus je vind wielrennen zelf niks? Mag ik vragen waarom niet?
En rij je ook mtb wedstrijden?

groetjes

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 02 apr 2011 15:03

frog_1883 schreef:
Roy73 schreef:Ik had eerst alleen een mtb, toen een racer erbij. Vervolgens zat ik bijna nooit meer op de mtb. Toen ik er in het najaar weer eens op ging fietsen voelde het aan als een chopper. Later heb ik er een cyclocrosser bijgekocht, dat zorgde er uiteindelijk voor dat ik afgelopen winter mijn mtb helemaal niet meer heb aangeraakt e ndie nu dus de deur uitgaat. Als het een niet al te dure mtb was geweest had ik 'm wel gehouden, maar in mijn geval is het gewoon zonde van het geld. Nu dus alleen nog een racefiets en een cyclocrosser. Ik zou in jouw geval de racefiets in ieder geval niet de deur uitdoen, al is het alleen maar voor de duurtrainingen.


Wil je hiermee zeggen dat je in de winter wat mtb-toertochten met de cyclo afwerkt?

Doen er nog mensen dit?


Ja, ik doe dat ook wel eens.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

pim3
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 06 mei 2007 21:26

pim3 02 apr 2011 20:16

Ook ik zou die racefiets lekker houden. Ik rijd zelf mountainbikewedstrijden, en om snelheid op te doen of voor lange duurtrainingen is zo'n ding onontbeerlijk IMO. Op de mountainbike kun je makkelijker tempo beulen, terwijl je op de racefiets weer makkelijker stuurt en meer vertrouwen hebt door het mountainbiken.

Het is natuurlijk wel zo dat áls je moet kiezen, een mountainbike + extra wielsetje met slicks veelzijdiger is dan een racefiets.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

wheely
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2010 23:12

wheely 02 apr 2011 22:03

Maar op een mountainbike met slicks haal je denk ik nog steeds niet even makkelijk en even lang de snelheid als op een racert of wel dan?

Plaats reactie