tour 2023
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40104
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dumoulin zei het net wel goed: ze rijden momenteel allebei om niet te verliezen.
Less is bore
De helpers van jumbo waren vandaag niet echt nodig er werd enkel maar gekoerst op de laatste helling en dan is het ieder voor zich, goede keuze van de ploegleiding. Ik denk dat Pogi, met dit soort aanvallen, Jonas zenuwachtig wil maken ( en dichter bij sluipen) wie van de twee de beste is over meerdere cols (in één rit) blijft voor mij een vraagteken. Met een lichte voorkeur voor Jonas maar ik hoop dat ik mij vergis.
Vandaag op de joux plane komen er gegarandeerd aanvallen van pogi. Het is een van de zwaarste cols van Frankrijk en de afdaling is tricky , riskant dus. Ik reed hem wel op in 1988 met 42/24 ! , Een versnelling die ik nu zelfs op 5 procent geen km meer rond krijg
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Ja Joux Plane is een lastig bergje. Bergje omdat hij niet zo hoog is maar berg als uitdaging.
Afdaling vond ik wel meevallen maar het is natuurlijk een enorm verschil of je als wielertoerist omlaag rijdt of voor een klassement aan het koersen ben.
Viel het nog iemand anders op dat de baas van Lotto-Dstny last krijgt van Levevre streken. Wat een nare gast.
Afdaling vond ik wel meevallen maar het is natuurlijk een enorm verschil of je als wielertoerist omlaag rijdt of voor een klassement aan het koersen ben.
Viel het nog iemand anders op dat de baas van Lotto-Dstny last krijgt van Levevre streken. Wat een nare gast.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40104
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dan moet Pogi nog wel de benen hebben. Ik vond het gisteren niet overtuigend, alleen dat korte sprintje.
Als Jumbo die eerdere cols hard gaat koersen geef ik Vingesaai toch nu de beste papieren. Maar ik gun het Pogi meer, veel meer een koersende persoonlijkheid.
Als Jumbo die eerdere cols hard gaat koersen geef ik Vingesaai toch nu de beste papieren. Maar ik gun het Pogi meer, veel meer een koersende persoonlijkheid.
Less is bore
Heeft Pogi dan op enig moment een teken van zwakte getoond? Hij rijd blijkbaar weer een record op die laatste klim en toch is hij niet overtuigend.daniel1975 schreef: ↑15 jul 2023 08:24 Dan moet Pogi nog wel de benen hebben. Ik vond het gisteren niet overtuigend, alleen dat korte sprintje.
Als Jumbo die eerdere cols hard gaat koersen geef ik Vingesaai toch nu de beste papieren. Maar ik gun het Pogi meer, veel meer een koersende persoonlijkheid.
Ik hoor altijd maar zeggen dat Vinge het zoveel beter gaat doen dan Pogi na meerdere en lange klimmen. Ik ben daar niet van overtuigd.
Ik denk dat er getracht wordt om wat te veel af te leiden uit de rit naar de Granon van vorig jaar.
In de tijdrit zie ik wel een voordeel voor Vinge, hoewel we op les belles filles gezien hebben dat Pogi dat ook kan als het moet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Voor de liefhebbers heb ik watt rekenkracht op de Joux Plane (704m 1691m 987hm 11,6km 8,51%) losgelaten:
Op de menselijke limiet (FTP 6,4w/kg met Vermogenscurve volgens Riegel) met een gewicht van 65kg plus 7kg toebehoren incl fiets, zou deze Col in
t=1890s 31min 30s PP=6,70w/kg V=22,10km/u op gereden kunnen worden.
Pantani deed er in 1987 32min55s over met P=6,75w/kg.
https://www.chronoswatts.com/watts/44/
Op de menselijke limiet (FTP 6,4w/kg met Vermogenscurve volgens Riegel) met een gewicht van 65kg plus 7kg toebehoren incl fiets, zou deze Col in
t=1890s 31min 30s PP=6,70w/kg V=22,10km/u op gereden kunnen worden.
Pantani deed er in 1987 32min55s over met P=6,75w/kg.
https://www.chronoswatts.com/watts/44/
Stéphane Heulot? Ik las dat hij wat lelijke dingen had gezegd over de opgave van Caleb Ewan. Eigen renners publiekelijk afbreken... Net als dat gevalletje-Frooome. Alsof ze niet vantevoren wisten dat dat een gok was.Gastheerg schreef: ↑15 jul 2023 08:01 Ja Joux Plane is een lastig bergje. Bergje omdat hij niet zo hoog is maar berg als uitdaging.
Afdaling vond ik wel meevallen maar het is natuurlijk een enorm verschil of je als wielertoerist omlaag rijdt of voor een klassement aan het koersen ben.
Viel het nog iemand anders op dat de baas van Lotto-Dstny last krijgt van Levevre streken. Wat een nare gast.
-
- Forum-lid
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26
Plassen voor de klim, zag ik Roglic in de Giro ook paar keer doen. Marginal gain lijkt me. Half kilootje voordeel misschien?