Hoe kun je die actie van Van Aert waar hij Majka versmacht niet als legendarisch zien. Dat maakt zo n etappe toch alleen al heerlijk.
tour 2023
Ik geniet van de spanning die het met zich mee brengt. Daarnaast heb ik de neiging om dingen vanuit een positief perspectief te benaderen. Het is niet fraai wat er gebeurt voor de sport, maar wel spannend. Ik kan me voorstellen dat dit moeilijk te verteren is voor mensen bij wie het azijn uit de oren spuit, ik heb medelijden met hen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
We zijn het toch wel eens dat er bij de top hekken hadden moeten staan?
Less is bore
Ja dat was absoluut beter, maar zoals ze op Sporza zeiden… die kosten geld (met name de manuren) en geld uitgeven is nou niet bepaald waar ASO om bekend staat.daniel1975 schreef: ↑15 jul 2023 18:19 We zijn het toch wel eens dat er bij de top hekken hadden moeten staan?
Ik benader sport vanuit het perspectief dat deze op een faire manier dient te verlopen. Dit was vandaag duidelijk niet het geval. Ik kan daar dan ook niet van genieten, maar me alleen maar ergeren.bever schreef: ↑15 jul 2023 18:18
Ik geniet van de spanning die het met zich mee brengt. Daarnaast heb ik de neiging om dingen vanuit een positief perspectief te benaderen. Het is niet fraai wat er gebeurt voor de sport, maar wel spannend. Ik kan me voorstellen dat dit moeilijk te verteren is voor mensen bij wie het azijn uit de oren spuit, ik heb medelijden met hen.
Er spuit geen azijn uit mijn hoofd maar ik kan me niet losmaken van de realiteit, ik kan mezelf niet belazeren. Voor zij die in staat zijn tot zulks relativisme en onverschilligheid inzake fair verloop, daar bedank ik feestelijk voor.
Dat klopt want een ASO staat erom bekend dat hij zich niet houdt aan de regulaire orde, vandaar dat men spreekt over een ASO (asociaal gedrag)!kxlight schreef: ↑15 jul 2023 18:38Ja dat was absoluut beter, maar zoals ze op Sporza zeiden… die kosten geld (met name de manuren) en geld uitgeven is nou niet bepaald waar ASO om bekend staat.daniel1975 schreef: ↑15 jul 2023 18:19 We zijn het toch wel eens dat er bij de top hekken hadden moeten staan?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik vond het ook een heerlijke etappe.
En JA...meer hekken en minder motoren en tijdens de Tour graag alle verloven intrekken van de gekkenhuizen.....
En JA...meer hekken en minder motoren en tijdens de Tour graag alle verloven intrekken van de gekkenhuizen.....
Op zichzelf staande is dat natuurlijk een heerlijk (kortstondig beeld) dat helaas niet opweegt tegen wat er nadien gebeurd.
De volgende dagen, en afhankelijk gaan we ook niet praten over de actie van VanAert maar wel over die van idioten op motoren die de koers vervalsen. (en als de Tour met seconden gewonnen wordt zou hier nog wel eens veel langer over gepraat kunnen worden)
Mee eens, maar de koersvervalsing vindt plaats door twee motoren die op dat moment ruimte zat hebben om de renners niet te hinderen maar het vertikken. Het is niet zo dat ze niet weg konden doordat er teveel motoren aanwezig waren.
Sorry maar dit is niet waar. Ik heb de beelden herbekeken (eurosport vanaf 4u21min45sec) en op het moment dat Pogi demareert en niet voorbij de moto's kan hebben zij ruimte zat om verder te rijden. Wat de volgende beelden bewijzen wanneer ze (te laat) meer afstand nemen. Het lag dus niet aan het publiek maar aan idioten die menen veel te kort op de renners te moeten rijden, en eigenlijk zien we dit constant.
Dat het publiek te weinig ruimte geeft daar ben ik het mee eens maar dit is in dit geval niet de oorzaak.
Als er dagenlang door teams honderden kilometers gevochten wordt voor een paar seconden dan blijkt dat je de ernst behoorlijk onderschat.
Het gaat trouwens niet over 3 seconden, zonder dat incident duiken Pogi en Vinge samen de afdaling in zonder dat Rodriguez terugkomt en pakken ze aan de meet terug seconden.
Het zou wel eens kunnen dat de Tour beslecht wordt met luttele seconden dus wat 'gezeur' is best op z'n plaats.