Daar had ik nog niet aan gedacht maar dat is zeker nog een extra punt.fiedoo schreef: ↑15 jul 2023 18:09
Juist de beelden herbekeken en op dat stuk was er ruimte voor pogacar om te demarreren en blijkbaar ook om met twee motoren naast elkaar in de weg te rijden. Motoren zijn dus wel degelijk in de fout gegaan. Pogacar wil die gele trui om in de tijdrit als laatste te kunnen starten. Dit kan wie wint dus zeker beinvloeden.
tour 2023
wat was er gebeurd als die motor er niet was geweest ?lugosi schreef: ↑15 jul 2023 18:57Sorry maar dit is niet waar. Ik heb de beelden herbekeken (eurosport vanaf 4u21min45sec) en op het moment dat Pogi demareert en niet voorbij de moto's kan hebben zij ruimte zat om verder te rijden. Wat de volgende beelden bewijzen wanneer ze (te laat) meer afstand nemen. Het lag dus niet aan het publiek maar aan idioten die menen veel te kort op de renners te moeten rijden, en eigenlijk zien we dit constant.
Dat het publiek te weinig ruimte geeft daar ben ik het mee eens maar dit is in dit geval niet de oorzaak.
Hekken!! Zo simpel. Dan krijgen we plots meer en mooiere sport te zien. Dat argument van Sporza dat hekken geld kosten is complete kul. De vuelta, minder rijk dan de ASO, krijgt dat wel voor elkaar. ASO creëert bewust chaos en dat doen ze al jaren zo. Een rennende Froome in de gele trui op de flanken flanken van de mont Ventoux zonder fiets, heeft ze niks geleerd.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
De naam ASO en Frans zegt al genoeg!
De teams afschepen met een schijntje, zelf schathemeltje rijk worden ten koste van de wielrenners en dan ook nog maling hebben aan de veiligheid van deze renners...
Wat een k#t organisatie, helaas hebben ze teveel macht en zijn de wielerploegen te verdeeld....
L'arrogance de France...
Wout gaf Pogi ook nog een elleboogje in het voorbijgaan.
De teams afschepen met een schijntje, zelf schathemeltje rijk worden ten koste van de wielrenners en dan ook nog maling hebben aan de veiligheid van deze renners...
Wat een k#t organisatie, helaas hebben ze teveel macht en zijn de wielerploegen te verdeeld....
L'arrogance de France...
Wout gaf Pogi ook nog een elleboogje in het voorbijgaan.
Het is een keuze om het zo te doen. Net zoals het een keuze was om Froome niet te straffen voor het rennen zonder fiets en nog veel meer rare keuzes die ze hebben gemaakt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Je hebt gelijk.lugosi schreef: ↑15 jul 2023 18:57Sorry maar dit is niet waar. Ik heb de beelden herbekeken (eurosport vanaf 4u21min45sec) en op het moment dat Pogi demareert en niet voorbij de moto's kan hebben zij ruimte zat om verder te rijden. Wat de volgende beelden bewijzen wanneer ze (te laat) meer afstand nemen. Het lag dus niet aan het publiek maar aan idioten die menen veel te kort op de renners te moeten rijden, en eigenlijk zien we dit constant.
Dat het publiek te weinig ruimte geeft daar ben ik het mee eens maar dit is in dit geval niet de oorzaak.
Een stukkie verder wordt het pas echt druk.
Mijn afschuw/angst voor dit soort doorgangen heeft mij het anders laten beleven.
Inderdaad en daar komen Rodriguez en Yates vast te zitten tussen het publiek en de motors achter de koplopers.
Als je de beelden herbekijkt van de lopende Froome en Porte die op een motor knalde op de Ventoux; dat is 7 jaar geleden.
Er is niets geleerd.
De motards mogen morgen een dagje op het strafbankje zitten. C'est tout
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
+1lugosi schreef: ↑15 jul 2023 19:00Als er dagenlang door teams honderden kilometers gevochten wordt voor een paar seconden dan blijkt dat je de ernst behoorlijk onderschat.
Het gaat trouwens niet over 3 seconden, zonder dat incident duiken Pogi en Vinge samen de afdaling in zonder dat Rodriguez terugkomt en pakken ze aan de meet terug seconden.
Het zou wel eens kunnen dat de Tour beslecht wordt met luttele seconden dus wat 'gezeur' is best op z'n plaats.
Wederom amateuristisch gepruts van de ASO!
Meer hekken, minder mensen naar boven laten gaan, motards opvoeden (je moet op zo'n moment bedacht zijn op een tempoversnelling) en inderdaad verloven gekkenhuizen intrekken tijdens de Tour (dank GG).
Het ging overigens ook mis toen Yates en Rodriguez weer wilden aansluiten. Ook toen reden er motoren in de weg.