De huidige situatie heeft mn vraag beantwoord. De band staat sinds vanmorgen volledig plat. De tape ga ik dus vervangen, gelukkig was de tesa tape snel binnen.
Tubeless
Dynaplug, 2x co2 en een ultralichte biba die ik overigens nog nodig heb gehad. Plus stukje oude buitenband. Want als je die biba nodig hebt, heb je die ook nodig (anders was t met de plug wel gelukt)
Hoe hou je dat stukje buitenband dan op zijn plek? Dan moet je toch ook iets van lijm bij hebben? Of blijft dat zitten door de biba?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Blijft zitten door de biba. Die druk het klem.
Less is bore
OP bedoel ik openingspost mee, gemiddeld wel handig om daar best pratices in te vermelden. Zo kan je je goed inlezen en makkelijk informatie vergaren. Werkt stuk beter dan een zoekfunctie met iets teveel resultaten.
Dank voor de antwoorden hierboven
Gisteren lek door een snakebite (gravel, Vredestein Aventura, gaatje op de zijwang). Snel een dynaplug in het gaatje, band terug opblazen, en weer op pad. Alleen begon de band na een korte tijd terug te zwalpen. Bij een nieuwe controle, zag ik wat latex uit een gaatje komen op een ambetante plaats. Een stukje boven de velg, maar het gaatje zat zo te zien ook een beetje onder de velg. Deze morgen even gecontroleerd. Ik ga dat gaatje proberen aan te pakken met Bison lijm. Intussen wel een andere band op de velg gelegd. Maar die Dynaplug is verdomd handig. Het was de eerste keer dat ik er eentje nodig had.
Bij gebrek een aan stuk buitenband kun je ook een reep/gel verpakking gebruiken. Vooral de gel verpakkingen zijn wat steviger. Of een briefje van xx euro (zonde )
Parktool heeft ook speciale tire boots hiervoor. Maar dat kost alweer euri!
Plak er dan wel een binnenband plakker vast met die bisonlijm want alleen lijm wordt weer week door de latex.i-mac schreef: ↑16 jul 2023 11:30 Gisteren lek door een snakebite (gravel, Vredestein Aventura, gaatje op de zijwang). Snel een dynaplug in het gaatje, band terug opblazen, en weer op pad. Alleen begon de band na een korte tijd terug te zwalpen. Bij een nieuwe controle, zag ik wat latex uit een gaatje komen op een ambetante plaats. Een stukje boven de velg, maar het gaatje zat zo te zien ook een beetje onder de velg. Deze morgen even gecontroleerd. Ik ga dat gaatje proberen aan te pakken met Bison lijm. Intussen wel een andere band op de velg gelegd. Maar die Dynaplug is verdomd handig. Het was de eerste keer dat ik er eentje nodig had.
Even een tussenstand van de Schwalbe Pro One TLE. Ligt er nu 1000km op en ziet er nog uit als nieuw eigenlijk. Heb stukken gravel gehad, Timmelsjoch in Otztal beklommen, en afgedaald waarbij ik 100kmh haalde, 2x noodstop moeten maken voor auto's die zonder reden ineens vol in de ankers gingen. Nada, geen centje pijn. Goede grip, ook op hoge snelheid dus. Verlies wel licht druk, maar denk dat ik de tape opnieuw moet wikkelen (zal hem vast niet goed genoeg hebben schoon gemaakt). Ik kan in een bak zeepsop iig niets vinden wat lekt op de band en de rand. Het verlies is ong. 0.5bar op 24u dus eigenlijk gewoon oppompen voor elke rit en klaar. Als het me gaat irriteren doe ik de tape wel vervangen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@derxx je zou ietsje vloeistof bij kunnen vullen, mocht je dat nog niet gedaan hebben, Maar een halve bar in 24u zou mij niet storen.
Ik merk dat de meeste nieuwe banden langer op druk blijven, maar er zit er ook wel eens eentje tussen die inderdaad iets afloopt.
Als je hem nergens ziet lekker lijkt mij het tape nagenoeg uitgesloten, als het daardoor lekt gaat het vaak wat sneller.
Ik merk dat de meeste nieuwe banden langer op druk blijven, maar er zit er ook wel eens eentje tussen die inderdaad iets afloopt.
Als je hem nergens ziet lekker lijkt mij het tape nagenoeg uitgesloten, als het daardoor lekt gaat het vaak wat sneller.