Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 16 jul 2023 22:46

daniel1975 schreef: 16 jul 2023 21:47 Net als dat je er vergif op in kunt nemen dat Wilders straks Yesilgoz straks de maat gaat nemen op haar achtergrond en niet de inhoud.
Dat is ook niet zo moeilijk. Iemand die zelf met een bootje gevlucht is en een kabinet dat gevallen is door de VVD over diezelfde vluchtelingen in bootjes.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 jul 2023 07:26

Ze is niet met een bootje gekomen.
(Wel nareiziger)

Overigens vind ik dat inhoud, gaan zeuren over geloof etc niet.
Less is bore

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 17 jul 2023 07:53

@Daniel1975 Het gaat me niet om dat bootje. Het gaat me erom hoe er zo makkelijk polemiek gemaakt kan worden. Of het dan waar is maakt niet uit. Als genoeg mensen het geloven wordt het waar. Dat zie je toch met heel veel zaken in de wereld. Er wordt iets beweerd op bijv sociale media, dit wordt opgepikt (niet gekeken of het zo is of niet) en verspreid. Doordat steeds meer mensen het oppikken en denken dat het waar is ......
Kijk hierboven maar in sommige beweringen. Uiteindelijk staat iedereen tegenover elkaar ipv naast elkaar.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 jul 2023 08:07

Hoe verkoop ik een leugen?

1 Verpak de leugen met een waarheid en koppel de leugen eraan. Dit werkt echt als een trein.
2 Zorg dat anderen dezelfde leugen verkopen
3 Bagatelliseer de echte waarheid

Politiek is echt niet zo moeilijk, hoor :(
Live fast; die young. mijn blog

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 jul 2023 08:36

Helaas heb je gelijk Jpar.
Rob ook trouwens :-(
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jul 2023 09:08

Lcsmet schreef: 16 jul 2023 21:16
Links heft iets te dikwijls het moraliserende vingertje op tegenover mensen die het niet met hun eens zijn.

En van rechts een karikatuur maken helpt echt niet om mensen te overtuigen dat links de betere keuze zou zijn.
Mijn opmerking was niet gericht aan eenieder die rechts stemt maar ging over de schrijver van het artikel en groeiende kliek die het "MAGA-gedachtengoed" hier in Europa wil implementeren.

Het is ook bij uitstek een moraliserend stuk over traditionele gezinswaarden. De ideeën die uit die religieus rechtse hoek komen staan volgens mij ook mijlenver af van de liberale ideeën waar ik mij wel voor een deel in kan vinden. Dat het allebei rechts heet, is eigenlijk vooral misleidend.

Rechts heeft er een sport van gemaakt om een karikatuur van links te maken. Het is inderdaad nogal kinderachtig dat links daar op dezelfde manier tegenin gaat.

Wat betreft leefomgeving vs financiën: geld is een fictief iets, de lucht die je inademt en het water dat je drinkt zijn dat niet. En dan heb je ook nog zaken als natuurrampen. Het lijkt mij vrij logisch waar de prioriteit zou moeten liggen.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 17 jul 2023 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

hopjes
Forum-lid

hopjes 17 jul 2023 11:29

Tja, links rechts... misschien wat minder druk maken om wat anderen van je vinden.
Heb een open blik, accepteer dat we niet allemaal hetzelfde zijn. En als politiek je interesseert volg dan eens (online) een debat in de kamer ipv voornamelijk input halen uit social media/krant/tv journaal. Het heeft mij een aantal jaren geleden een totaal andere kijk gegeven op politiek/regeren.

Ik heb respect voor mensen die überhaupt de politiek nog in willen. Wie wil er nu nog de politiek in, dan moet je erg ideologisch zijn. En daar ligt mijn inziens dus ook het grootste probleem. Pragmatische mensen maken andere keuzes...

Ik heb vrienden die hebben bewust gekozen om geen kinderen te nemen omdat ze willen genieten van het leven. Wie ben ik om te zeggen dat ze dat niet mogen doen omdat mijn kinderen dan een minder goede toekomst zouden hebben.

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 17 jul 2023 15:07

Verstand? Wat ik nou niet begrijp is dat niemand van de machthebbers (politici hebben macht, verkregen via verkiezingen in onze vertegenwoordigende democratie) het welvaartsverdelingsvraagstuk in al zijn breedvoerigheid op tafel durft/wenst te leggen. Blijkbaar is de "overmacht" van politici die de "heiligverklaring" van de "vrije markt" prediken zo dominant dat enig alternatief bijvoorbaat sneuvelt. Binnen deze sacrale misvatting krijgt evenmin de kernvraag over Nut en Noodzaak een kans om tussen de oren plaats te vatten.

Ondanks vijftig jaar voortschrijdende technologie komt men niet verder dan "er moet meer gewerkt worden" en "we komen mensen tekort."

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 17 jul 2023 15:36

Ik heb best vaak moeite met het lezen van epistels die hier geplaatst worden. Is in het kort wat je geschreven hebt @Klein Verzet, dat jij vindt dit we naar een min of meer communistisch systeem zouden moeten?
Anders zou het fijn zijn als je duidelijker schreef wat je bedoelt.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 17 jul 2023 15:41

Klein_Verzet schreef: 17 jul 2023 15:07 Ondanks vijftig jaar voortschrijdende technologie komt men niet verder dan "er moet meer gewerkt worden" en "we komen mensen tekort."
hoeft helemaal niet, maar dan moeten we genoegen nemen met minder welvaart... ipv steeds meer

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 17 jul 2023 15:43

Hoezo zou ik alle nuance opofferen zodat anderen mij in een af ander gemakkelijk hokje menen te kunnen plaatsen?

Als je de "vrije markt" niet zaligmakend vind, ben je dan meteen een communist?

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 17 jul 2023 15:46

"Meer welvaart?" Is dat die meuk uit China die bij de Action, Blokker en Xenos ligt? En al dat wapengekletter gefabriceerd in de U$A, omdat de EU braaf aan z'n 2% voldoet?

Gesloten