Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2023

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 18 jul 2023 17:49

Niet normaal, wat een tijdrit van Jonas.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 18 jul 2023 17:50

Dit is echt wel bizar hard. Maar Jonas heeft de remmen ook niet echt aangeraakt, overal ging het hard. Naar boven, naar beneden en vanaf bocht 1. Maar het verschil is wel bizar groot.

Alexis Renard is officieel op 1s buiten tijd gereden in een tijdrit van 22km en die ging 30.9 (met val). Denk dat ie wel door mag, maar dat is toch ook bizar.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2023 17:55

Niemand die het credo “Als het te mooi is om waar te zijn…..” nog enigzins in zijn/haar achterhoofd heeft?
Of doen we dat alleen bij Patlev of een andere ploeg met dubieuze entourage?
Less is bore

pino
Forum-lid HC

pino 18 jul 2023 17:58

Heel geweldige e-bikes had Pon nog niet in de collectie. Bovendien veelal op 25/uur afgeregeld.
Niet zijken maar reiden !

arnold
Forum-lid

arnold 18 jul 2023 18:03

daniel1975 schreef: 18 jul 2023 17:55 Niemand die het credo “Als het te mooi is om waar te zijn…..” nog enigzins in zijn/haar achterhoofd heeft?
het is een Deen.die hebben niet zoń goed track record als het om (bijna) tour winnaars gaat :mrgreen:
Jammer van Pogacar die ik het gegund zou hebben, one trick ponies die eigenlijk uitsluitend voor de tour rijden zijn er genoeg geweest in het verleden. Maar de tour is nog lang al wordt het wel erg moeilijk (zo niet onmogelijk)
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 18 jul 2023 18:11

daniel1975 schreef: 18 jul 2023 17:55 Niemand die het credo “Als het te mooi is om waar te zijn…..” nog enigzins in zijn/haar achterhoofd heeft?
Was ook mijn gedacht, buitenaards zeker en vast , van planeet Landis?
Als je na een paar duizend km amper enkele sec van je concurrent wegraakt inclusief de cols en er dan 5 sec per km van wegrijdt. VanAert derde op bijna 3 minuten. Straf. Wat die diëtistes tegenwoordig allemaal niet voor elkaar krijgen met kersensap :shock:

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 18 jul 2023 18:31

Begrijpelijk die bedenkingen vanuit het onderbuikgevoel, zeker gelet op het verleden van de sport. Tegelijkerheid weinig respectvol om iemand in diskrediet te brengen zonder enige vorm van bewijs.

Wat mij opviel was dat Vinnie het parcours aflegde alsof die het blind kon rijden. Ik hield bij momenten m'n hart vast zoals die op z'n tijdritfietsje door de bochten ging.

Het verschil met de rest was ik opzich niet zo van onder de indruk. Deze tour heeft al bewezen dat ze er beide met kop en schouders bovenuit steken.

De fietswissel en wellicht een iets mindere dag zullen waarschijnlijk ook bij hebben gedragen aan de verschillen.
Laatst gewijzigd door c.zaballa op 18 jul 2023 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gazelle Team TVM \'99

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 18 jul 2023 18:32

De nieuwe Rabobank? :mrgreen:

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jul 2023 18:36

Mijn hemel wat flauw (laag en respectloos zijn betere woorden)

Als "ons" eigen idool niet wint trekken we maar de D-kaart..........pff

En voor de goede orde wie denkt dat Jonas alleen de Tour kijkt doet er goed aan het HELE seizoen te volgen. Hij heeft meer koersdagen dan van Aert, vd Poel, Simon Yates om er een paar te noemen.
En in die koersen heeft hij niet een beetje meegereden maar of gewonnen of heel kort geëindigd. Beetje bij de feiten blijven is wel handig.

Natuurlijk zijn er veelvraten als Adam Yates die nog een paar koersen meer gereden hebben maar Vinegaard zit niet onder de norm. Zeker niet als je ook nog eens naar de resultaten kijkt.
Zowel doping als one trick pony is misplaatste stemmingmakerij.

Overigens iemand die zichzelf zo kan toetakelen kan ik niet saai noemen..........

Pelep
Forum-lid

Pelep 18 jul 2023 18:38

lugosi schreef: 18 jul 2023 18:11 Wat die diëtistes tegenwoordig allemaal niet voor elkaar krijgen met kersensap :shock:
Yep, dacht ik ook.

Deze vakantie 'Raddraaiers' over Lance Armstrong gelezen. Dan zie je toch best akelig veel gelijkenissen over de verklaring waarom buitenaardse prestaties worden neergezet.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 18 jul 2023 18:39

c.zaballa schreef: 18 jul 2023 18:31 Begrijpelijk die bedenkingen vanuit het onderbuikgevoel, zeker gelet op het verleden van de sport. Tegelijkerheid weinig respectvol om iemand in diskrediet te brengen zonder enige vorm van bewijs.

Wat mij opviel was dat Vinnie het parcours aflegde alsof die het blind kon rijden. Ik hield bij momenten m'n hart vast zoals die op z'n tijdritfietsje door de bochten ging.

Het verschil met de rest was ik opzich niet zo van onder de indruk. Deze tour heeft al bewezen dat ze er beide met kop en schouders bovenuit steken.

De fietswissel en wellicht een iets mindere dag zullen waarschijnlijk ook bij hebben gedragen aan de verschillen.
Precies, Vingegaard ging echt wel op de limiet door bochten en met n snelle exit profiteer je heel stuk erna van hogere snelheid (aldus Dumoulin). Daarnaast was fietswissel van Pogacar n aanfluiting. Verloor direct 20s en daarna liep t almaar op. Nog meer dan eerste deel. Tja dan lijkt erna Vingegaard buitenaarts maar Pogi was gewoon net wat minder en minder scherp.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 18 jul 2023 18:43

Gastheerg schreef: 18 jul 2023 18:36 Mijn hemel wat flauw (laag en respectloos zijn betere woorden)

Als "ons" eigen idool niet wint trekken we maar de D-kaart..........pff

En voor de goede orde wie denkt dat Jonas alleen de Tour kijkt doet er goed aan het HELE seizoen te volgen. Hij heeft meer koersdagen dan van Aert, vd Poel, Simon Yates om er een paar te noemen.
En in die koersen heeft hij niet een beetje meegereden maar of gewonnen of heel kort geëindigd. Beetje bij de feiten blijven is wel handig.

Natuurlijk zijn er veelvraten als Adam Yates die nog een paar koersen meer gereden hebben maar Vinegaard zit niet onder de norm. Zeker niet als je ook nog eens naar de resultaten kijkt.
Zowel doping als one trick pony is misplaatste stemmingmakerij.

Overigens iemand die zichzelf zo kan toetakelen kan ik niet saai noemen..........
Fijne relativering 👍

Plaats reactie