Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 20 jul 2023 09:24

Ernie C. schreef: 20 jul 2023 08:41 Ik ben het er inhoudelijk niet mee eens, mijn Surinaamse vrouw overigens ook niet maar een schadevergoeding voor haar "culturele trauma", slaan we uiteraard niet af :mrgreen: .
Ik snap alleen waar de boosheid vandaan komt. Bij mij vrouw in de familie zijn de meningen ook aardig verdeeld.

En wat betreft Piet: inderdaad moet je zeker niet zomaar toegeven aan de internationale druk maar het is wel een reden waarom er vanuit meer liberaal rechts niet veel tegengeluid is gekomen.
ok. Snap het.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 20 jul 2023 09:28

rikkert schreef: 20 jul 2023 08:56 En als er gezegd zou worden "minder mannen met krullen die graag fietsen" zou ik dat ook niet prettig vinden. Nogmaals, snappen is een, het OK vinden is twee.
Klopt inderdaad, maar het punt dat dan volgt is wat doe je ermee.
Ga je het verbieden, ga je argumenteren, ga je iedereen zijn vrijheid laten, zoek je andere oorden op, word je boos en ga je Apple-stores plunderen?
Ik bedoel maar, je kan vele kanten uit.

dario
Forum-lid

dario 20 jul 2023 09:30

lugosi schreef: 20 jul 2023 08:40 Een voorbeeld; hoe Europese rechters in tientallen cases moesten oordelen over ngo's (milieu, asiel, etc) terwijl ze (niet toevallig) zelf uit die ngo's afkomstig waren en sommigen zelfs nog actieve banden hadden met die ngo's.
Kun je dat staven met concrete feiten?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2023 09:33

rikkert schreef: 20 jul 2023 08:56Nogmaals, snappen is een, het OK vinden is twee.
Dat zijn we 100% eens hoor!

Maar ik begrijp het wel. Hier rijden ook de veeeeeel te dure AMG’s, 2 Bentleys en wat dikke BMW’s veel te hard en agressief door de wijk met jonge marokaanse gasten er in. Gedragen zich als onaantastbaar. Iedereen weet dat het niet klopt, maar zonder keihard bewijs kan de politie niets doen. Gewoon eens de handel&wandel van die gasten controleren mag niet want dan wordt de etnisch profileren-kaart direct getrokken. Maakt mij geen ruk uit of ze geel, zwart, paars of wit zijn: aanpakken.
En sorry, dat neem ik links toch echt kwalijk. Het positief bedoelde beleid is doorgeschoten.

@ernie: op het werk ook hele mooie, inhoudelijke discussies gehad over Piet en excuses met onze donkere collega’s. De meesten geven aan dat het onnodig is en dat de afrikaanse oorspronkelijke bevolking er net zozeer aan heeft bijgedragen, maar dat dit structureel niet wordt meegenomen. Ook is slavernij in vele culturen heel normaal geweest.
Meesten hadden liever een veel betere bewustwording op de scholen gezien en een objectieve uitleg van de situatie destijds.
De piet-discussie was stuk lastiger en verdeelder trouwens.
Less is bore

dario
Forum-lid

dario 20 jul 2023 09:33

daniel1975 schreef: 19 jul 2023 16:34 Sinterklaas is nu een volledig blank feestje geworden
Dat was het vroeger toch ook? Of stond zwarte Piet soms symbool voor inclusiviteit?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2023 09:48

Ik had hem niet willen gebruiken, maar vooruit;
Een surinaamse ex-collega is 2jr geleden gevraagd om maar even geen piet meer te spelen om controvere te voorkomen…..
Dan kan ik maar 1 ding zeggen: stelletje blanke racistische kut-deugers.

(Geen hear-say, maar uit eerste hand)
Less is bore

dario
Forum-lid

dario 20 jul 2023 10:05

Je méént het! Tjonge, sterk staaltje, inderdaad... :? (doet me denken aan een meer dan dertig jaar oude Kamagurka-cartoon die ik helaas niet online vind)
En heeft hij dan niet gevraagd om in plaats daarvan voor Sint te mogen spelen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2023 10:22

Nee, zijn met ruzie uit elkaar gegaan.
Het is een incident en laten we dit niet als normaal beschouwen, maar feit is wel dat sommige blanken compleet doorslaan jn het correct zijn. Die extremisten zitten zowel op links als rechts.

Opgepakte A12 demonstranten verdienen net zo goed straf als een racist.
Less is bore

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 20 jul 2023 10:44

Ik denk dat het niet uitmaakt of je wit of zwart, links of rechts, jong of oud, boer of niet, man of vrouw of .... bent. Op dit moment vindt iedereen wel een reden om te discrimineren, polariseren, boos, ontevreden etc te zijn. En alle kanten worden gevoed waardoor iedereen ook het gevoel heeft dat hun gevoel juist is. Daardoor komen we allemaal steeds verder en harder tegenover elkaar te staan en uiteindelijk levert het niks op. Kijk maar naar alle voors en tegens over verschillende onderwerpen hierboven. Iedereen heeft een argument waarom iets is zoals het is en voor ieder argument is wel iets te vinden dat het staaft. Daarmee is het niet meteen juist of onjuist. Er is heel veel nuance mogelijk wat gewoon overboord gegooid wordt in plaats van gebruikt wordt om in gesprek te komen en consensus te vinden.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

dario
Forum-lid

dario 20 jul 2023 10:51

Het probleem is inderdaad (en daarvoor is de hele pietendiscussie een treffend voorbeeld) dat alle bereidheid tot het streven naar een consensus, nochtans essentieel in een democratie, zoek lijkt. En omdat vooral de uiterste zijden van het spectrum het hardste roepen dreigt dat steeds meer een zichzelf versterkend fenomeen te worden...

SiO2
Forum-lid

SiO2 20 jul 2023 11:09

JPAR en dario: Dikke +1

rikkert
Forum-lid

rikkert 20 jul 2023 11:44

lugosi schreef: 20 jul 2023 09:28
rikkert schreef: 20 jul 2023 08:56 En als er gezegd zou worden "minder mannen met krullen die graag fietsen" zou ik dat ook niet prettig vinden. Nogmaals, snappen is een, het OK vinden is twee.
Klopt inderdaad, maar het punt dat dan volgt is wat doe je ermee.
Ga je het verbieden, ga je argumenteren, ga je iedereen zijn vrijheid laten, zoek je andere oorden op, word je boos en ga je Apple-stores plunderen?
Ik bedoel maar, je kan vele kanten uit.
Inderdaad. Wat ik er mee doe, is dat ik geen PVV stem. Ik vind dat ik recht op die mening heb, maar dat betekent niet dat anderen die er anders over denken dat niet mogen doen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gesloten