Politiek
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sorry, evrn flauw doen.
Het is toch enorm grappig dat twee partijen die graag vernieuwing en diversiteit willen niemand kunnen vinden en nu vooral kijken naar een blanke man van 62 die al de oude politiek al mee heeft gemaakt?
(Overigens niks tegen Timmermans, al zijn zijn ideeën niet altijd de mijne)
Het is toch enorm grappig dat twee partijen die graag vernieuwing en diversiteit willen niemand kunnen vinden en nu vooral kijken naar een blanke man van 62 die al de oude politiek al mee heeft gemaakt?
(Overigens niks tegen Timmermans, al zijn zijn ideeën niet altijd de mijne)
Less is bore
"Acceptabel" is wel een erg ruim begrip.
En witte, oude mannen uitsluiten is natuurlijk ook niet inclusief.
Ik denk dat hij iets teveel regelrechte tegenstanders heeft voor de functie maar ik kan zo ook niemand anders bedenken in die hoek (Aboutaleb wil er zijn handen nog steeds niet aan branden volgens mij).
En witte, oude mannen uitsluiten is natuurlijk ook niet inclusief.
Ik denk dat hij iets teveel regelrechte tegenstanders heeft voor de functie maar ik kan zo ook niemand anders bedenken in die hoek (Aboutaleb wil er zijn handen nog steeds niet aan branden volgens mij).
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Ze moeten gedacht hebben om wat extra gewicht in de schaal te moeten leggen, als tegenwicht van de BBB. Over de BBB gesproken. Wist u dat Van der Plas gelieerd was aan de Agro-industrie (als communicatiemedewerker voor onder meer LTO Noord en de Nederlandse Vakbond Varkenshouders)? En dat er nu in de 1e Kamer BBB-leden zitten die enorme belangen hebben in diezelfde Agro-industrie? Vindt U het goed dat we straks geregeerd (uhh, bestuurd) worden door "boeren?" Waar mot dat heen met 't land?
Ik vraag me vooral af of Timmermans niet iets te veel mensen tegen zich in het harnas heeft gejaagd met zijn recente Europese avontuurtjes om nog als goede lijsttrekker te functioneren. Wie het wel moet worden daar? Ik zou dan toch proberen te gaan voor iemand die in NL actief is (gemeente/2e kamer/provincie) en bij voorkeur ook wel wat jaartjes jonger.
Time is (almost) on my site
-
- Forum-lid
Er dreigt opnieuw een politieke ramp in Nederland met PvdA/GL en lijsttrekker Timmermans. Al denk ik dat het wel met een sisser zal aflopen. Ik ben er persoonlijk wel uit wat ik op 22 november ga stemmen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Er is niets mis mee met Boerenverstand.Klein_Verzet schreef: ↑20 jul 2023 13:03 Ze moeten gedacht hebben om wat extra gewicht in de schaal te moeten leggen, als tegenwicht van de BBB. Over de BBB gesproken. Wist u dat Van der Plas gelieerd was aan de Agro-industrie (als communicatiemedewerker voor onder meer LTO Noord en de Nederlandse Vakbond Varkenshouders)? En dat er nu in de 1e Kamer BBB-leden zitten die enorme belangen hebben in diezelfde Agro-industrie? Vindt U het goed dat we straks geregeerd (uhh, bestuurd) worden door "boeren?" Waar mot dat heen met 't land?
Tja, het lijkt erop dat het straks vooral gaat tussen Pvda/GL, BBB en VVD. Als ik tussen die drie partijen moet kiezen zou dat een hele simpele keuze voor mij zijn, ondanks het feit dat ik niet zo'n Timmermans-fan ben. Alternatief is om op een kleinere partij te stemmen, maar dat staat me altijd een beetje tegen.
De agrarische sector, met name het radicale deel, heeft onevenredig veel macht in Nederland. Dat mag van mij een heel stuk minder. Ook boeren die wel inzien dat er dingen moeten veranderen, hebben daar last van.mao schreef: ↑20 jul 2023 13:14Er is niets mis mee met Boerenverstand.Klein_Verzet schreef: ↑20 jul 2023 13:03 Ze moeten gedacht hebben om wat extra gewicht in de schaal te moeten leggen, als tegenwicht van de BBB. Over de BBB gesproken. Wist u dat Van der Plas gelieerd was aan de Agro-industrie (als communicatiemedewerker voor onder meer LTO Noord en de Nederlandse Vakbond Varkenshouders)? En dat er nu in de 1e Kamer BBB-leden zitten die enorme belangen hebben in diezelfde Agro-industrie? Vindt U het goed dat we straks geregeerd (uhh, bestuurd) worden door "boeren?" Waar mot dat heen met 't land?
Laatst gewijzigd door SiO2 op 20 jul 2023 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Die politieke ramp heeft zich de afgelopen 12 jaar voltrokken: na de puinhopen van Paars, zitten we nu met de scherven van Rutte. Het politieke landschap is volledig versplinterd en aan de rechterzijde broeit een onzalig klimaat.
-
- Forum-lid
Boerenverstand? Is dat de denkruimte tussen Big Bank en Big Agro?
Dat bedoelen we dus hierboven met polarisatie...El Pistolero schreef: ↑20 jul 2023 13:13 Er dreigt opnieuw een politieke ramp in Nederland met PvdA/GL en lijsttrekker Timmermans. Al denk ik dat het wel met een sisser zal aflopen. Ik ben er persoonlijk wel uit wat ik op 22 november ga stemmen.
Moet dat echt met zo weinig respect naar de persoon en eenieder die erop denkt te gaan stemmen?
Campagnolo Ultra Dork
Wel als dat gedicteerd wordt door de voederindustrie, de slachtbedrijven en de Rabobank. Die zijn gezamenlijk de "eigenaren" van de meeste boeren.mao schreef: ↑20 jul 2023 13:14Er is niets mis mee met Boerenverstand.Klein_Verzet schreef: ↑20 jul 2023 13:03 Ze moeten gedacht hebben om wat extra gewicht in de schaal te moeten leggen, als tegenwicht van de BBB. Over de BBB gesproken. Wist u dat Van der Plas gelieerd was aan de Agro-industrie (als communicatiemedewerker voor onder meer LTO Noord en de Nederlandse Vakbond Varkenshouders)? En dat er nu in de 1e Kamer BBB-leden zitten die enorme belangen hebben in diezelfde Agro-industrie? Vindt U het goed dat we straks geregeerd (uhh, bestuurd) worden door "boeren?" Waar mot dat heen met 't land?