Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4928
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 14 jul 2023 22:20

Goede avond etappe, tafel met wielerkennis ..

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 14 jul 2023 22:44

En zwak VLV voor de derde keer op 4 uitzendingen vervroegt afgesloten, wat een gewouwel en stupiede vragen, slaat echt nergens op, zoals ; komt die ook niet uit de streek, en heb jij dat nog geweten? Weg ermee.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2023 22:48

mao schreef: 14 jul 2023 22:20 Goede avond etappe, tafel met wielerkennis ..
Tom en Lau, fijne combi!
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 jul 2023 11:26

Inderdaad. Tom ok. Lau ook goed. Vind ik altijd een aparte knakker, maar wel een leuke kerel. Een ook van der Hoorn is een beetje een bijzondere kerel, maar een leuke gast. Vond het vermakelijk.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2023 21:39

Fuck!! Ik meende even lekker de avondetappe te gaan kijken vanavond (woensdag 19/7)
Zit die Rob Harmeling daar ineens 🙄
Ik herkende hem in eerste instantie niet want hij heeft zich een soort moderne look aangemeten. Jammer dat zijn ideeën en vocabulaire nog steeds in de geschiedenis zijn blijven hangen 🤨
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 20 jul 2023 07:58

Grappig, ik vond Harmeling altijd een beetje een eikel, maar als ploegleider van Tietema vond ik het wel grappig, doet dingen op zijn eigen manier. Met oog voor de geschiedenis. Vindt het wel verfrissend. Rest van de tafel was ook prima te doen. En de etappe was natuurlijk ook om te smullen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 20 jul 2023 09:43

Vond gisteren Servais Knaven in vlv wel een hele fijne gast met goede gedagen uitleg.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 21 jul 2023 09:08

Bij tijd en wijle zijn de gasten in VLV voor mij als Noord Nederlander nauwelijks te verstaan. Doet voor mij wel afbreuk aan een leuk programma. Gisteravond ook weer die belgische dame. Veel redelijk binnensmonds gemompel met een zwaar belgisch accent.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 21 jul 2023 10:02

razenderoeland schreef: 21 jul 2023 09:08 Bij tijd en wijle zijn de gasten in VLV voor mij als Noord Nederlander nauwelijks te verstaan. Doet voor mij wel afbreuk aan een leuk programma. Gisteravond ook weer die belgische dame. Veel redelijk binnensmonds gemompel met een zwaar belgisch accent.
Een Deens programma versta jij ook niet.

Kan je geen ondertiteling aanzetten?
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 jul 2023 10:16

razenderoeland schreef: 21 jul 2023 09:08 Bij tijd en wijle zijn de gasten in VLV voor mij als Noord Nederlander nauwelijks te verstaan. Doet voor mij wel afbreuk aan een leuk programma. Gisteravond ook weer die belgische dame. Veel redelijk binnensmonds gemompel met een zwaar belgisch accent.
Ik heb het programma niet gezien maar ik veronderstel dat je het hebt over de zus van Lampaert. Mensen uit die regio hebben geen Belgisch (bestaat natuurlijk niet) accent.
Ze spreken een West-Vlaams dialect dat voor andere Vlamingen ook vaak onverstaanbaar is. Blijkbaar vindt men dit bij Vrt wel cool, de tijden van standaardtaal zijn daar al lang achter de rug.

Er is niets mis met dialect, voor gebruik in je thuisomgeving of onder vrienden.
Wanneer je echter praat voor een publiek of tegen mensen die je niet kent, rechtstreeks of via radio of tv zou men wel een inspanning moeten doen om standaardtaal te spreken. Het is een basale vorm van respect.

i-mac

i-mac 21 jul 2023 10:44

lugosi schreef: 21 jul 2023 10:16
razenderoeland schreef: 21 jul 2023 09:08 Bij tijd en wijle zijn de gasten in VLV voor mij als Noord Nederlander nauwelijks te verstaan. Doet voor mij wel afbreuk aan een leuk programma. Gisteravond ook weer die belgische dame. Veel redelijk binnensmonds gemompel met een zwaar belgisch accent.
Ik heb het programma niet gezien maar ik veronderstel dat je het hebt over de zus van Lampaert. Mensen uit die regio hebben geen Belgisch (bestaat natuurlijk niet) accent.
Ze spreken een West-Vlaams dialect dat voor andere Vlamingen ook vaak onverstaanbaar is. Blijkbaar vindt men dit bij Vrt wel cool, de tijden van standaardtaal zijn daar al lang achter de rug.

Er is niets mis met dialect, voor gebruik in je thuisomgeving of onder vrienden.
Wanneer je echter praat voor een publiek of tegen mensen die je niet kent, rechtstreeks of via radio of tv zou men wel een inspanning moeten doen om standaardtaal te spreken. Het is een basale vorm van respect.
Wordt dit programma rechtstreeks uitgezonden? Indien niet, kunnen ondertitels toch helpen? Ik kan er geen oordeel over vellen, want ik kijk niet (wegens narcist kvn, voor wie ik het totaal niet heb).

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4097
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 21 jul 2023 11:51

TT 888 werkt bij mij, voor de weinige keren dat ik vlv kijk.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie