La Vuelta 2023
Als Kuss erbij is winnen ze anders niet
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zo er niet op rekenen helaas.
Maar wel erg leuke line-up zo. Hopen op een iets openere koers dan de Tour als het gaat om het klassement.
Maar wel erg leuke line-up zo. Hopen op een iets openere koers dan de Tour als het gaat om het klassement.
Less is bore
-
- Forum-lid
Ik denk dat dat alleen zal gebeuren als Vingegaard wat procenten in gaat leveren tov de Tour.daniel1975 schreef: ↑24 jul 2023 22:11 Zo er niet op rekenen helaas.
In de TdF waren toch ook Mas en Carapaz ?! Of is iedereen buitenom Pogacar géén concurrent ?? Want dan kunnen de Vuelta zege alvast aan een van de Jumbo rijders geven.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mij ook! Volgens mij liggen qua niveau Evenepoel en Ayuso wel dicht bij elkaar, alleen is Ayuso 2jaar jonger en verwacht je daar toch nog wat meer groeimarge.
Het enige wat in het voordeel van Evenepoel spreekt, is dat hij echt al wel veel pech gekend heeft en daardoor zich toch minder heeft kunnen bewijzen in grote rondes dan gehoopt.
Los daarvan ben ik wel verbaasd dat jullie Roglic nog als kopman bij Jumbo zien. Ik denk dat het zonder geluk in de koers niet meer zal lukken voor hem als de échte toppers meerijden en heb daar 3 redenen voor:
1. Vingegaard rijdt, behoudens Pogacar, heel het veld op 10minuten. Dat heeft Roglic bij mijn weten in de Tour nooit gedaan
2. In de eerste week Giro was Evenepoel duidelijk de sterkste. Daarbovenop was een zieke Evenepoel nog altijd de beste tijdrijder. Dan kan het toch niet dat de rest van dat Giro deelnemersveld in de buurt gaat komen van Vingegaard (in topvorm, zonder pech,...)?
3. Als ze bij Jumbo de inschatting maken dat Roglic een kandidaat Tour winnaar is dit jaar, dan staat Roglic aan de start van de Tour ipv Giro en Vuelta te mogen(/moeten?) gaan rijden.
Laatst gewijzigd door bartdr op 25 jul 2023 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn opmerking over Kuss ging erover dat alle rondes die Jumbo gewonnen heeft mbv Kuss gewonnen zijn. Dus als hij erbij is ze gaan winnen. Niet dat hij wint.
Ik denk dat je gelijk hebt. Overigens denk ik dat Roglic wel van alle andere renners kan winnen, behalve Pogi en Jonas. Hij wint het natuurlijk niet alleen. Het team er omheen helpt daar enorm bij en dat zit bij Jumbo wel goed.bartdr schreef: ↑25 jul 2023 17:27Mij ook! Volgens mij liggen qua niveau Evenepoel en Ayuso wel dicht bij elkaar, alleen is Ayuso 2jaar jonger en verwacht je daar toch nog wat meer groeimarge.
Het enige wat in het voordeel van Evenepoel spreekt, is dat hij echt al wel veel pech gekend heeft en daardoor zich toch minder heeft kunnen bewijzen in grote rondes dan gehoopt.
Los daarvan ben ik wel verbaasd dat jullie Roglic nog als kopman bij Jumbo zien. Ik denk dat het zonder geluk in de koers niet meer zal lukken voor hem als de échte toppers meerijden en heb daar 2 redenen voor:
1. Vingegaard rijdt, behoudens Pogacar, heel het veld op 10minuten. Dat heeft Roglic bij mijn weten in de Tour nooit gedaan
2. In de eerste week Giro was Evenepoel duidelijk de sterkste. Daarbovenop was een zieke Evenepoel nog altijd de beste tijdrijder. Dan kan het toch niet dat de rest van dat Giro deelnemersveld in de buurt gaat komen van Vingegaard (in topvorm, zonder pech,...)?
3. Als ze bij Jumbo de inschatting maken dat Roglic een kandidaat Tour winnaar is dit jaar, dan staat Roglic aan de start van de Tour ipv Giro en Vuelta te mogen(/moeten?) gaan rijden.
Ik denk dat Ayuso beter is dan Evenepoel. Afwachten wanneer het eruit komt.
De tour is de vuelta of giro niet. Grote kampioenen zoals hinault, indurain, fignon. Hadden het daar soms moeilijker om te winnen dan in de tour.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.