Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe (eerste) triatlonfiets

patrickvb
Forum-lid

patrickvb 18 jul 2023 23:46

In Merelbeke:
Wielerwheels.be

Kenneth heeft ervaring zat, zat vroeger bij Trek.

rikkert
Forum-lid

rikkert 19 jul 2023 07:52

bikerke schreef: 18 jul 2023 17:41
wmc schreef: 18 jul 2023 14:01 Een vraag die je jezelf moet stellen of je elektronisch schakelen wilt hebben. Op de wegfiets vind ik het er fijn, maar geen noodzaak. Op de TT (triathlon) fiets vind ik het bijna een noodzaak, omdat je op meerdere plekken kunt schakelen.
Al een paar maal aan de triatlon fietsen van kennissen gewerkt,
En ik weet één iets redelijk zeker,
Om geen technische misserie te hebben kan je best schijfremmen en draadloos schakelen op je fiets hebben.
Sorry, maar technische misere met velgremmen en mechanisch schakelen en niet met di2 en schijfremmen? Dat is echt kolder. Schakelt het sneller? ja. Remt het beter? ja. Is het mogelijk op meerdere plaatsen te schakelen? ja. Maar technische misere? Als iets proven technology is en goed afgesteld kan worden is het mechanisch schakelen en velgremmen. Mij lukt het, en ik ben een domme IT-er en ik ben geen fietsenmaker ofzo.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

bikerke
Forum-lid

bikerke 19 jul 2023 08:44

rikkert schreef: 19 jul 2023 07:52 Maar technische misere? Als iets proven technology is en goed afgesteld kan worden is het mechanisch schakelen en velgremmen. Mij lukt het, en ik ben een domme IT-er en ik ben geen fietsenmaker ofzo.
op die TT fietsen stonden geen "normale " velgremmen, maar een soort cantilevers.
Ook stond de achterrem achter het braquet. Dat is ook om problemen vragen.
Je hebt dan ook nog eens de interne kabbelloop van de remmen én versnellingen die nog slechter is
dan bij racefietsen met interne kabels.
Mij lukt het ook wel om alles te laten lopen, maar goed? Dat is iets anders....

Swoosj
Forum-lid

Swoosj 25 jul 2023 09:13

Ondertussen afspraak gemaakt bij bikefitter.

Jammer genoeg pas plaats 14/08, I know het is verlofperiode.

Jammer genoeg zou ik nu eventueel nog een interessante deal kunnen doen op een Canyon Speedmax...
Hopelijk wordt hij ondertussen niet verkocht, al vrees ik ervoor.

Thx voor de reacties!

Plaats reactie