Orbea
Schade op de zadelpen in de fietsstand nog niet gehad. Al heb ik er ook een alu. zadelpen van FSA in zitten (ik wil je gerust de originele zadelpen tegen een paar tientjes aanbieden;) ). Waar raken de remkabels je frame? En gaat het om de carbon of aluminium versie van de Terra? De meeste contactpunten met tasjes etc. heb ik ook afgeplakt met tape en tot nu toe daar geen problemen mee gehad. Enkel wat lichte schade bij de assen door het insteken & verwijderen van de steekassen.
Bij twijfel: contact opnemen met de fietsenmaker.
Voor de mensen met Terra M: wat krijgen jullie allemaal mee in de Lockr? Het idee is leuk, maar ik krijg er bijv. geen binnenbandje of kleine multitool in mee. Zit dus nu een stukje ketting, Quick-link, mini flesje squirt lube en een paar inbussleutels in opgeborgen.
Voor de mensen met Terra M: wat krijgen jullie allemaal mee in de Lockr? Het idee is leuk, maar ik krijg er bijv. geen binnenbandje of kleine multitool in mee. Zit dus nu een stukje ketting, Quick-link, mini flesje squirt lube en een paar inbussleutels in opgeborgen.
Setje 45mm ZIPP's gemonteerd met Pirelli bandjes. Tevens ook mijn AliExpress carbon bekerhouders gemonteerd. Nu is de fiets wel af denk ik Bikefit afspraak in Augustus
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
Gewicht van de fiets weet ik niet, wordt nergens geadverteerd door Orbea.
Garmin Varia klopt, in al die jaren dat ik deze gebruik nog nooit problemen mee gehad. 2 Jaar gebruikt op een ronde zadelpen en nu een D-Shaped zadelpen, de originele Garmin mount past perfect (beter dan op een ronde zadelpen).
Je zal je moeten haasten want MY24 van de Orca is een compleet ander frame geworden, waar ze nu wél gewicht communiceren
https://www.bicycling.com/nl/fietsen-sp ... racefiets/
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
Amai, niet bepaald een 'klimfiets' te noemen dan zo. Mijn interesse zakt terug een beetje, had lichter verwacht
En de nieuwe, bah, connectie van achtervork met zitbuis doet me denken aan play doh die opengesmeerd wordt...
Verschillende diktes van de buizen matchen niet.
En de nieuwe, bah, connectie van achtervork met zitbuis doet me denken aan play doh die opengesmeerd wordt...
Verschillende diktes van de buizen matchen niet.
-
- Forum-lid
Het is relatief makkelijk te zien. De OMR heeft een ronde zadelpen en de OMX een D-shaped zadelpen (en ja, er zijn nog wat andere verschillen uiteraard). Het paradepaardje van Orbea, zou met size 53 rond de 833 gram moeten wegen. De OMR zou volgens verschillende websites in de buurt van de 1020 gram zijn. Dus zo'n 200 gram zwaarden.platformer schreef: ↑25 jul 2023 20:08Dat zal een omr zijn. Mijn collega zijn omx met ultegra en 1500g wielset zit op 7.7 met alle accessoires.
-
- Forum-lid
Er zijn ook nog omr modellen met alu vork buis, dan zit je snel aan bijna 9 kg
Het gaat om de carbon versie. Ja, ik ben ermee bekend dat kabels/frame zonder bescherming uiteindelijk leidt tot schade. Alleen, bij deze lak is dat al na 1 rit het geval, echt veel te snel. Terug naar de FM gaat helaas niet meer, want die bestaat niet meer (Manivelo - Arnhem)..Koen87 schreef: ↑23 jul 2023 14:40 Schade op de zadelpen in de fietsstand nog niet gehad. Al heb ik er ook een alu. zadelpen van FSA in zitten (ik wil je gerust de originele zadelpen tegen een paar tientjes aanbieden;) ). Waar raken de remkabels je frame? En gaat het om de carbon of aluminium versie van de Terra? De meeste contactpunten met tasjes etc. heb ik ook afgeplakt met tape en tot nu toe daar geen problemen mee gehad. Enkel wat lichte schade bij de assen door het insteken & verwijderen van de steekassen.