Daarnaast is mij niet bekend in welke omstandigheden Pantani de Joux Plane gefietst heeft. Het is wel heel kort door de bocht om twee klimtijden naast elkaar te zetten en dat zou dienen als een soort bewijs? Nog steeds is mij niet geheel duidelijk wat Klein Verzet wil aankaarten met zijn post.
In het interview van het AD dat wordt aangehaald stel Vingegaard het volgende:
“Ik zou me als fan ook afvragen of we niet voor de gek worden gehouden."
We moeten het onderwerp (doping) niet wegstoppen.
Desondanks is de klimmer van Jumbo-Visma er wel van overtuigd dat het wielrennen veel cleaner geworden is in de loop der jaren. "Het gaat langzaam beter, maar we moeten het onderwerp niet wegstoppen. Als je vals speelt, moet je weg zijn."
Dan kun je mijns inziens twee dingen doen. Je kunt ervoor kiezen om vertrouwen te hebben in zijn woorden en in het werk van de antidopingautoriteiten, of je kunt vraagtekens blijven zetten bij het werk van de renners.
Ik snap overigens dat een renner eerlijk of niet zolang die niet gepakt is blijft ontkennen dat hij doping gebruikt (heeft). Het blijft natuurlijk een heikel punt, maar met die halfslachtige verdachtmakingen of bij een uitzonderlijke prestatie meteen roepen dat iemand doping gebruikt heeft vind ik afdoen aan de prestaties die iemand geleverd heeft.
Wederom weet ik niet of dit de intentie is geweest van je post Klein Verzet, maar ik vind typen leuk.