tour 2023
Als je bijna drie breed gaat rijden en met twee wielen in de berm, lijkt mij toch te veel aandacht van de commissarissen te trekken. Allemaal iets subtieler doen.
Als je werkelijk over regels begint is het heel duidelijk: dan mag er niks en ben je na een lekke band of valpartij klaar. Dit was gewoon te veel.
Als je werkelijk over regels begint is het heel duidelijk: dan mag er niks en ben je na een lekke band of valpartij klaar. Dit was gewoon te veel.
Zo had ik het ook begrepen. Dat was ook wat Iris op Eurosport meegaf. Het links willen inhalen om de positie van de wagen terug in te nemen met een renner achter je aan is niet toegestaan.mao schreef: ↑27 jul 2023 22:11 Volgens mij is de regel, dat bij pech je achter een volg auto naar achter kant karavaan mag worden gebracht.
Achter de auto dus niet er aan hangen…
Lijkt me duidelijk en eerlijk toch?
Eenmaal bij de karavaan aangekomen moet je maar zelf bekijken hoe je na voren manoeuvre….ook daar mag je gebruik maken van de auto’s om naar voren te rijden.
Op Eurosport zei men na raadpleging van de reglementen dat de tijdstraf max 5 minuten is voor dit soort overtreding.
20 seconden is dus eigenlijk nog een cadeautje
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40036
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Je mag achter de auto tot de laatste auto van de caravaan. Daarna moet de renner het zelf doen. Aldus Thijs Zonneveld.
Dit was dus dik er overheen.
20sec is idd een kadootje gezien de lompigheid van de auto.
Dit was dus dik er overheen.
20sec is idd een kadootje gezien de lompigheid van de auto.
Less is bore
20 seconden is idd een cadeautje.
Maar aan die ploegleiding daar mankeert wel wat :
- Eergister gat onnodig groot laten worden
- Volmettranen denkt eergister dat ze gewonnen heeft
- Gevaarlijk stayeren
- Gister weer een gemiste kans
Dat voor de beste ploeg?
De Belgische pers deed bijna een karaktermoord op Vinegaard toen deze niet 200 meter op kop reed voor Wout.
Wat vinden die er nu van dat Lotte twee kansen op een etappezege in de prullebak zag gaan?
Maar aan die ploegleiding daar mankeert wel wat :
- Eergister gat onnodig groot laten worden
- Volmettranen denkt eergister dat ze gewonnen heeft
- Gevaarlijk stayeren
- Gister weer een gemiste kans
Dat voor de beste ploeg?
De Belgische pers deed bijna een karaktermoord op Vinegaard toen deze niet 200 meter op kop reed voor Wout.
Wat vinden die er nu van dat Lotte twee kansen op een etappezege in de prullebak zag gaan?
Ik zie het toch wat minder zwart wit, de ploegleider wil zsm naar zijn toe gewezen plek rijden ( auto 1 ) dat is toevallig voor in, dat kan je hem niet kwalijk nemen…..daniel1975 schreef: ↑28 jul 2023 07:50 Je mag achter de auto tot de laatste auto van de caravaan. Daarna moet de renner het zelf doen. Aldus Thijs Zonneveld.
Dit was dus dik er overheen.
20sec is idd een kadootje gezien de lompigheid van de auto.
Dat er dan toevallig een renner achter zit die mee opschuift ( tussen de auto’s) is ook toegestaan..
Als het een renner van een andere ploeg was geweest had er niemand aandacht aan gegeven.
Je kan ook zeggen: "als het een renner van een andere ploeg was geweest, dan was de nood om direct terug op plaats 1 te willen raken een stuk kleiner geweest."
Voor de rest vind ik dat ze toch wat veel slachtoffer spelen voor iets waarvan ze weten dat er sancties voor kunnen volgen.
Daarbovenop vind ik eigenlijk zelfs dat ze onverantwoord veel risico nemen om Vollering terug te brengen wanneer ze daar zo hevig naar die andere ploegwagen blijven rijden, terwijl duidelijk is dat ze er niet vlot zullen kunnen passeren. Voor hetzelfde geld plakt Vollering daar achteraan op de eigen ploegwagen, kan je gelijk die klassementsdroom opbergen.
En was er dan niemand die dacht aan rensters laten uitzakken om Vollering op te halen? Jumbo ga je in die situatie Vingegaard niet zien terugbrengen op die manier. Daar zet de halve ploeg zich op kant om Vingegaard op te halen en het gat dicht te rijden.
Voor de rest vind ik dat ze toch wat veel slachtoffer spelen voor iets waarvan ze weten dat er sancties voor kunnen volgen.
Daarbovenop vind ik eigenlijk zelfs dat ze onverantwoord veel risico nemen om Vollering terug te brengen wanneer ze daar zo hevig naar die andere ploegwagen blijven rijden, terwijl duidelijk is dat ze er niet vlot zullen kunnen passeren. Voor hetzelfde geld plakt Vollering daar achteraan op de eigen ploegwagen, kan je gelijk die klassementsdroom opbergen.
En was er dan niemand die dacht aan rensters laten uitzakken om Vollering op te halen? Jumbo ga je in die situatie Vingegaard niet zien terugbrengen op die manier. Daar zet de halve ploeg zich op kant om Vingegaard op te halen en het gat dicht te rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10
Uit het jury rapport van 26-07
Mie Bjørndal Ottestad (Uno-X) – Stayeren. 100 Zwitserse Frank boete, 1 minuut tijdstraf, 2 punten aftrek in het puntenklassement en 1 punt aftrek in het bergklassement.
Wat heeft Mie / Uno-X gedaan om een minuut tijdstraf te krijgen? heeft ze zich bij de kopgroep laten afzetten? of is dit ook weer een gevalletje klasse justitie.
De reactie van zowel Danny Stam als Demi Vollering is wel echt beneden alle peil. Je gokt onnodig en je verliest. En dan zeg je "het hele seizoen heb ik al het gevoel......." en maak je je zin niet af. alle sympathie verdwijnt als sneeuw voor de zon op deze manier.
Mie Bjørndal Ottestad (Uno-X) – Stayeren. 100 Zwitserse Frank boete, 1 minuut tijdstraf, 2 punten aftrek in het puntenklassement en 1 punt aftrek in het bergklassement.
Wat heeft Mie / Uno-X gedaan om een minuut tijdstraf te krijgen? heeft ze zich bij de kopgroep laten afzetten? of is dit ook weer een gevalletje klasse justitie.
De reactie van zowel Danny Stam als Demi Vollering is wel echt beneden alle peil. Je gokt onnodig en je verliest. En dan zeg je "het hele seizoen heb ik al het gevoel......." en maak je je zin niet af. alle sympathie verdwijnt als sneeuw voor de zon op deze manier.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1239
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Volledig mee eens, Bartdr.
De ploegleiding handelde alsof ze op dat moment de tour aan het verliezen was, er moest alles op alles gezet worden om Vollering asap terug in het peloton te brengen. Terwijl dat op dat moment in de koers totaal niet nodig was, ze hadden ze gewoon tot de staart van de karavaan kunnen terugbrengen en dan had ze rustig kunnen opschuiven tussen de auto's. Dat had geen 2 minuten langer geduurd.
En ploeggenotes die zich laten afzakken ? Wordt blijkbaar niet gedaan bij SD works.
De ploegleiding handelde alsof ze op dat moment de tour aan het verliezen was, er moest alles op alles gezet worden om Vollering asap terug in het peloton te brengen. Terwijl dat op dat moment in de koers totaal niet nodig was, ze hadden ze gewoon tot de staart van de karavaan kunnen terugbrengen en dan had ze rustig kunnen opschuiven tussen de auto's. Dat had geen 2 minuten langer geduurd.
En ploeggenotes die zich laten afzakken ? Wordt blijkbaar niet gedaan bij SD works.