Is een Grizl too much voor NL? 1st ride P7
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40385
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zit te kijken naar een winter/gravel fiets.
Staat hier al een Oiz TR en een Ultimate SLX, dus voor zowel de weg als het “echte” mtb-en ben ik prima voorzien.
Als winterafwisseling is het dan wel logisch om een gravelbike te pakken.
Ik zit nu te kijken naar een Grizl, eventueel met Ekar 13sp groepset. Met de Ekar cassette kun je een nette verdeling vinden voor zowel de weg als NL gravel denk ik. Echter, is een Grizl niet wat overbiked voor deze doeleinden?
BMC URS doet ook nog mee, maar in de prijsgroep rond de 3k alleen met 1x11 te krijgen (wat ik een beperking vind).
Of toch naar meer racy gravellers kijken zoals een Crux oid?
Scott Addict Gravel is ook mooi, maar in L niet te krijgen (of te passen).
Staat hier al een Oiz TR en een Ultimate SLX, dus voor zowel de weg als het “echte” mtb-en ben ik prima voorzien.
Als winterafwisseling is het dan wel logisch om een gravelbike te pakken.
Ik zit nu te kijken naar een Grizl, eventueel met Ekar 13sp groepset. Met de Ekar cassette kun je een nette verdeling vinden voor zowel de weg als NL gravel denk ik. Echter, is een Grizl niet wat overbiked voor deze doeleinden?
BMC URS doet ook nog mee, maar in de prijsgroep rond de 3k alleen met 1x11 te krijgen (wat ik een beperking vind).
Of toch naar meer racy gravellers kijken zoals een Crux oid?
Scott Addict Gravel is ook mooi, maar in L niet te krijgen (of te passen).
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 13 aug 2023 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Less is bore
Wij hebben hier thuis de URS en een Open U.P.. De URS zit duidelijk meer aan de off road kant van het spectrum, is zwaarder op de hand op de weg, maar iets meer comfy te rijden offroad, door de geo en de achterbrug die wat meegeeft. Als het agiele gevoel bij het rijden op de weg belangrijk is (wat bij mij als roadie het geval is), zou ik niet voor een URS kiezen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Zie mijn reactie in het mtb forum...
Je kan ook nog een los frame kopen en zelf opbouwen, dan kan je die configureren naar je eigen smaak.
Heb het met mijn Factor LS ook gedaan en daar zit geen onderdeel verkeerd op.
Je kan ook nog een los frame kopen en zelf opbouwen, dan kan je die configureren naar je eigen smaak.
Heb het met mijn Factor LS ook gedaan en daar zit geen onderdeel verkeerd op.
Maatje van me gebruikt voor de combi weg/gravel de aluminium Canyon Grail. Bevalt hem prima. Grizl lijkt me voor de weg “wat“overbiked. Aan de andere kant….. dan ben je in het voorjaar wel weer extra blij met je ultimate (of diens opvolger )
Ik heb nu ongeveer zo'n 250 km gereden met de Grizl Ekar. Ik kan geen enkel minpuntje bedenken, en dat Ekar groepje ziet er niet alleen heel gelikt uit, het werkt ook super. En hij staat nu 600 euro goedkoper dan dat ik 'm betaald heb.
Als je zo'n dubbeldekkerstuur monteert wil ik je niet meer kennen!!!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40385
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Daarom sowiso geen Grail.
Rare marketinggimmick. Maar die discussie hoeven we hier niet te voeren.
Iets los opbouwen is wel leuk, maar losse frames is tegenwoordig de hoofdprijs.
Losse gravelgroepen ook trouwens.
Less is bore
De aluminium Grail heeft een normaal stuur. Die zou ik dus niet afserveren (althans niet vanwege het stuur….)