Remco Evenepoel
-
- Forum-lid
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Evenepoel: “Maar als ik al de berekeningen mag geloven die er gedaan zijn op basis van de watts per kilo, dan hebben Tadej en Jonas in de Tour cijfers laten zien die ik ook al eens heb gerealiseerd. Al deden zij dat natuurlijk wel dag na dag."
Is dat in zijn dromen of in zijn gedroomde trainingen?
Is dat in zijn dromen of in zijn gedroomde trainingen?
Waarom zou het niet waar zijn? Welk voordeel haalt hij nog met over zoiets te bluffen?
Wel vreemd dat hij er zo openlijk mee rondgooit. Lijkt me handig om de tegenstand toch een keer te verrassen met zijn exacte niveau.
Wat hij beter doet dan vroeger, is dat hij het nu wel goed kadert door die "dag na dag" erachteraan te plakken. Wat vroeger in het interview zegt hij trouwens ook dat hij de indruk had dat Vingegaard niet op zijn limiet zat deze tour. In het interview zegt hij ook duidelijk dat hij in de eerste plaats de Jumbo trein gaat proberen volgen deze Vuelta.
Je hebt ook wel wat opportunistisch geknipt. Gewoon om het er in zijn geheel eens bij te zetten:
Vraag: "En als je kijkt naar het niveau dat Tadej Pogačar en Vingegaard in de Tour lieten zien, hoe ver is de beste versie van Remco Evenepoel van dat niveau verwijderd?"
“Dat is een heel moeilijke vraag. Dat zullen we nooit weten, misschien na de Tour van volgend jaar (waarin Evenepoel zal debuteren, red.). Maar als ik al de berekeningen mag geloven die er gedaan zijn op basis van de watts per kilo, dan hebben Tadej en Jonas in de Tour cijfers laten zien die ik ook al eens heb gerealiseerd. Al deden zij dat natuurlijk wel dag na dag.
Ik denk dat ze beiden dit jaar een ongelooflijke hoog niveau hebben bereikt, echt indrukwekkend. Nu is het aan mij om het komende jaar keihard te werken, zodat ik grote stappen voorwaarts kan zetten om dichtbij die twee supergoede en te gekke coureurs te komen. Ik hoop in 2024 met hen de strijd aan te kunnen gaan.”
Wel vreemd dat hij er zo openlijk mee rondgooit. Lijkt me handig om de tegenstand toch een keer te verrassen met zijn exacte niveau.
Wat hij beter doet dan vroeger, is dat hij het nu wel goed kadert door die "dag na dag" erachteraan te plakken. Wat vroeger in het interview zegt hij trouwens ook dat hij de indruk had dat Vingegaard niet op zijn limiet zat deze tour. In het interview zegt hij ook duidelijk dat hij in de eerste plaats de Jumbo trein gaat proberen volgen deze Vuelta.
Je hebt ook wel wat opportunistisch geknipt. Gewoon om het er in zijn geheel eens bij te zetten:
Vraag: "En als je kijkt naar het niveau dat Tadej Pogačar en Vingegaard in de Tour lieten zien, hoe ver is de beste versie van Remco Evenepoel van dat niveau verwijderd?"
“Dat is een heel moeilijke vraag. Dat zullen we nooit weten, misschien na de Tour van volgend jaar (waarin Evenepoel zal debuteren, red.). Maar als ik al de berekeningen mag geloven die er gedaan zijn op basis van de watts per kilo, dan hebben Tadej en Jonas in de Tour cijfers laten zien die ik ook al eens heb gerealiseerd. Al deden zij dat natuurlijk wel dag na dag.
Ik denk dat ze beiden dit jaar een ongelooflijke hoog niveau hebben bereikt, echt indrukwekkend. Nu is het aan mij om het komende jaar keihard te werken, zodat ik grote stappen voorwaarts kan zetten om dichtbij die twee supergoede en te gekke coureurs te komen. Ik hoop in 2024 met hen de strijd aan te kunnen gaan.”
Goed gezien! Pas op voor cherry pickers!
On Topic: voor mij is Evenepoel een topfavoriet voor zondag. Vorig jaar Vuelta en toen wereldkampioen. Nu andersom? Ik zie het zomaar gebeuren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Toevallig beschik ik wél over mijn eigen gegevens. Er staat onder andere: "Kijk uit voor mensen zonder humor, voor mensen die ongevraagd op je bagagedrager gaan zitten, en voor mensen die doen alsof ze aardig zijn."
Verder is het niet waarschijnlijk dat Evenepoel kan laten zien dat hij op gemiddeld 1900m boven zeeniveau gedurende 13minuten zo'n 6,8w/kg zou hebben gereden.
Waarom zou dat niet waarschijnlijk zijn. Hij heeft al eerder wattages getrapt die boven die van de anderen liggen. De impact van hoogte wil nogal eens verschillen van renner tot renner.Klein_Verzet schreef: ↑31 jul 2023 16:10
Verder is het niet waarschijnlijk dat Evenepoel kan laten zien dat hij op gemiddeld 1900m boven zeeniveau gedurende 13minuten zo'n 6,8w/kg zou hebben gereden.
Hij doet er alvast minder geheimzinnig over.
In 2022 10 minuten aan 7.3 W/kg in de Classica, en in 2021 5 minuten aan bijna 8w/kg, niet op hoogte maar toch niet echt heel slecht.
Als hij in vorm is kan hij mijn inziens elke renner aan, of hij zo'n vormpeil drie weken kan volhouden, daar twijfel ik momenteel nog aan. Hij koerst nogal graag, een beetje zoals Pogi en dat kan hem wel te staan komen tegenover zuinige renners.
Als Remco in de tijdrit in Valodolid van 25km de tweede (bijvoorbeeld Vinge) op 1min50sec rijdt en de derde (bijvoorbeeld Roglic) op 2min55sec zet, en de rest op nog veel meer dan zal dat bij mij zeker vragen oproepen. Bij mij heeft het dan ook niet te maken met het al dan niet hebben voor een renner, bij u blijkbaar wel.
Heeft allemaal weinig zin om hier wat meetmomenten te gaan cherrypicken en vergelijken, denk ik. Uiteindelijk win je een grote ronde niet omdat je in het verleden wattage "X" leverde in omstandigheden "Y".
Jumbo komt al 2jaar op rij met een strijdplan voor de hele tour en voert dat uit. Het lijkt toch dat die macro-benadering van een grote ronde hetgeen is waarmee je wint. Die metingen van wattage lijken dan eerder een "startvoorwaarde" om te kunnen beginnen koersen om een grote ronde te winnen.
Jumbo komt al 2jaar op rij met een strijdplan voor de hele tour en voert dat uit. Het lijkt toch dat die macro-benadering van een grote ronde hetgeen is waarmee je wint. Die metingen van wattage lijken dan eerder een "startvoorwaarde" om te kunnen beginnen koersen om een grote ronde te winnen.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik heb wat gezocht maar die zinnetjes kan ik toch echt niet vinden hoor.Klein_Verzet schreef: ↑31 jul 2023 16:10..Er staat onder andere: "Kijk uit voor mensen zonder humor, voor mensen die ongevraagd op je bagagedrager gaan zitten, en voor mensen die doen alsof ze aardig zijn."....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Als je op de cruciale momenten die waardes niet kan realiseren dan mag je tien strijdplannen hebben waar je al jaren mee bezig bent, het zal niet helpen.bartdr schreef: ↑31 jul 2023 18:52 Heeft allemaal weinig zin om hier wat meetmomenten te gaan cherrypicken en vergelijken, denk ik. Uiteindelijk win je een grote ronde niet omdat je in het verleden wattage "X" leverde in omstandigheden "Y".
Jumbo komt al 2jaar op rij met een strijdplan voor de hele tour en voert dat uit. Het lijkt toch dat die macro-benadering van een grote ronde hetgeen is waarmee je wint. Die metingen van wattage lijken dan eerder een "startvoorwaarde" om te kunnen beginnen koersen om een grote ronde te winnen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vind het, als niet-fan, best een genuanceerd verhaal van RE. Dat “dag na dag” is wel een cruciale aanvulling.
WK én Vuelta geloof ik niet in.
Vuelta is nu heel serieus bezet en moet nog zien of hij dat aan kan. Podium sowiso wel.
WK is hij idd een van de grootste kanshebbers. Benieuwd of VDP zijn topniveau weer kan halen. Sowiso zal die moeten kiezen om achter WvA of RE aan te gaan.
WK én Vuelta geloof ik niet in.
Vuelta is nu heel serieus bezet en moet nog zien of hij dat aan kan. Podium sowiso wel.
WK is hij idd een van de grootste kanshebbers. Benieuwd of VDP zijn topniveau weer kan halen. Sowiso zal die moeten kiezen om achter WvA of RE aan te gaan.
Less is bore