Hai,
Bij mijn nieuwe/oude fiets kreeg ik er een roval slx wielset bij met dt swiss 350 naven.
Bij nader onderzoek op het net zou deze set zo'n 1500 grammen moeten zijn.
Die set van mij weegt toch echt iets meer dan 1700 gram, mis ik iets?
Roval slx 24 velgrem
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 06 mei 2012 12:40
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Zou het kunnen dat het een handgespaakte set is?
Want met de Roval naven zou het inderdaad 1495 gram moeten wegen, alhoewel fabrieksopgaves altijd aan de optimistische kant wegen.
Want met de Roval naven zou het inderdaad 1495 gram moeten wegen, alhoewel fabrieksopgaves altijd aan de optimistische kant wegen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 06 mei 2012 12:40
Dat zou juist geen verklaring moeten zijn dat er twee keer een nippel van de spaak is losgekomen....toch?
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 06 mei 2012 12:40
Dan moet het bijna wel aan de niet roval naven liggen, zijn de dtswiss 350 naven dan zoveel zwaarder?
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
De set zal een keer overgespaakt zijn (nieuwe naven, spaken, nippels). Met andere woorden: alleen de velgen zijn origineel. Roval gebruikt voor zijn wielen natuurlijk niet precies die naven en zeker niet met die stickers erop. Als in de originele wielen aerospaken en alu nippels zaten en bij het overspaken zwaardere ronde spaken en messing nippels zijn gebruikt (zo te zien wel) dan scheelt dat al snel aardig wat.
Groet,
Hans
Groet,
Hans
Website: https://www.maatwielen.nl
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je bent me even kwijt, het ging je toch over het gewicht.HaveASigar schreef: ↑01 aug 2023 11:26 Dat zou juist geen verklaring moeten zijn dat er twee keer een nippel van de spaak is losgekomen....toch?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 06 mei 2012 12:40
Ik bedoelde daar mee dat een handgespaakte set betrouwbaarder zou zijn dan een een fabriekswiel en er dan minder problemen zouden zijn.
Tenminste dat wil iedereen ons doen laten geloven, wellicht hangt het altijd weer van de vakman af of de maandagochtend van de fabriek:-)
Tenminste dat wil iedereen ons doen laten geloven, wellicht hangt het altijd weer van de vakman af of de maandagochtend van de fabriek:-)
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 06 mei 2012 12:40
Online foto's met deze wielen en naven zijn niet te vinden, dit is het enige wat in de buurt komt.
https://www.bikeradar.com/reviews/compo ... et-review/
Kijk vooral in een van de reviews..
https://www.bikeradar.com/reviews/compo ... et-review/
Kijk vooral in een van de reviews..
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
"There is sometimes a pause in pick up from the DT Swiss-based hubs", het zijn dus van origine DT- Swiss naven maar met een Roval sticker.HaveASigar schreef: ↑01 aug 2023 16:14 Online foto's met deze wielen en naven zijn niet te vinden, dit is het enige wat in de buurt komt.
https://www.bikeradar.com/reviews/compo ... et-review/
Kijk vooral in een van de reviews..
In jouw wielen steken originele DT-Swiss naven, je mag dus aannemen dat het niet de originele Roval wielen zijn die bij de fiets geleverd werden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend