Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 aug 2023 16:55

Lcsmet schreef: 05 aug 2023 16:27
daniel1975 schreef: 05 aug 2023 16:18 Los van het gewicht, dit zijn niet de frisse winden die je nu graag wilt hebben. Frans en Hubert gaan al decennia lang mee in de lokale, landelijke en Europese politiek.
Daar willen we juist nu vanaf. Niet weer dezelfde vriendjes en poppetjes.
Denkt er iemand echt dat bij de gevestigde partijen het niet de vriendjes/poppetjes van de politieke dinosauriërs zullen zijn die de zogezegde nieuwe wind gaan doen waaien?
In België hebben we bij de traditionele partijen ondertussen echte politieke dynastieën waarbij het postje van vader op zoon, van grootvader op kleinzoon gaat. En als zo'n partij bij verkiezingen wordt afgestraft dan worden er zo'n constructies opgezet dat "de familie" toch in de vetpotten van de macht kan blijven graaien. Zum kotzen.
Ondanks dat er in Nederland best wat familieconnecties zijn, denk ik niet dat het zo erg is als dat je van België beschrijft. Of is het misschien ook wat overtrokken? En je vindt toch overal dat de kinderen hetzelfde beroep kiezen als papa? Militairen, bakkers, slagers en ja zelfs wielrenners.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2023 16:56

Deels blijft er achter de schermen echt wel oude garde, maar met Frans & Hubert ligt het er wel heel dik bovenop.
Ergens hoop ik dat die mannen het gaan doen. Ik gok dat daar zoveel aversie tegen is dat de stemmer toch een andere keuze gaat maken.
Less is bore

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 aug 2023 16:59

daniel1975 schreef: 05 aug 2023 16:56 Deels blijft er achter de schermen echt wel oude garde, maar met Frans & Hubert ligt het er wel heel dik bovenop.
Ergens hoop ik dat die mannen het gaan doen. Ik gok dat daar zoveel aversie tegen is dat de stemmer toch een andere keuze gaat maken.
Geloof je echt dat er 100 "onbekwame" politici klaar staan om dan die 50 "oude rotten" aan te vullen, en die het dan ook nog naar de zin van 70% van de bevolking gaan doen? En misschien nog belangrijker, naar de zin van de eigen partij.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2023 17:09

Nee :lol:
Maar dat nog liever dan wéér twee oude mannen die er voor eigen glorie en netwerk zitten.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 05 aug 2023 17:11

Frisse winden of echt nieuwe personen komen er niet. Die houden zich niet staande.
De overheid is echt verrot. Ik werk soms voor (semie) overheidsinstellingen.

Het is vooral gelul voor de buhne, Zorgen dat jouw stoelpoten er niet onder vandaan gezaagd worden en af en toe een ander voor de bus gooien.
Ik ken werkelijk geen commercieel bedrijf doe zo asociaal met zijn personeel omgaat als een aantal (semie) overheid instelling. Het is echt verschrikkelijk op sommige plaatsen. Het allerdomste is dat ze denken dat je het niet door hebt

Ik snap ooke cht sommige "wappie,s"wel. Als je continu telleurgesteld wordt door de overheid die je (in sommige gevallen) zou moeten helpen

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 05 aug 2023 17:23

Jans schreef: 05 aug 2023 16:55 .......
Ondanks dat er in Nederland best wat familieconnecties zijn, denk ik niet dat het zo erg is als dat je van België beschrijft. Of is het misschien ook wat overtrokken? ........
Om er enkele te noemen die jullie, mogelijk, ook in Nederland kennen.
De Croo - De Croo
De Gucht - De Gucht
De Clercq - De Clercq
Anciaux - Anciaux
VandenBosch - VandenBosch
Tobback - Tobback
Coens - Coens
Dehaene - Dehaene
Eyskens - Eyskens
Martens - Martens
Van Rompuy - Van Rompuy
I know myself like no one else
Nothing to defend

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 05 aug 2023 18:22

Lcsmet schreef: 05 aug 2023 17:23
Jans schreef: 05 aug 2023 16:55 .......
Ondanks dat er in Nederland best wat familieconnecties zijn, denk ik niet dat het zo erg is als dat je van België beschrijft. Of is het misschien ook wat overtrokken? ........
Om er enkele te noemen die jullie, mogelijk, ook in Nederland kennen.
De Croo - De Croo
De Gucht - De Gucht
De Clercq - De Clercq
Anciaux - Anciaux
VandenBosch - VandenBosch
Tobback - Tobback
Coens - Coens
Dehaene - Dehaene
Eyskens - Eyskens
Martens - Martens
Van Rompuy - Van Rompuy
Gelukkig niet zeg. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 05 aug 2023 18:34

Daerden-Daerden
Onckelinks - Onckelinks
Maystadt - Maystadt
Di Rupo - ???

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 05 aug 2023 18:50

In Nederland kan ik er maar een paar bedenken:
Drees-Drees jr.
Marijnissen - Marijnissen
Donner - Donner

Ik ken ze vast niet allemaal. Donner was grootvader en kleinzoon meen ik?
Drees jr. was zeker geen voortzetting van beleid.
Marijnissen is misschien enige echte voorbeeld, maar beiden nooit in een regering.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 05 aug 2023 20:43

Wat een deprimerende perspectieven zeg!!
Het feit dat heel de “oude garde” nu met de staart tussen de benen er vandoor gaat heeft alles te maken met de ruïnes die ze achter laten.
Niemand van de ouwe club wil verantwoordelijkheid nemen voor wat ze al die jaren hebben aangericht.
Een “frisse wind” in de vorm van een nieuwe generatie politici zou heel welkom zijn denk ik. Hopelijk gaat het straks dan in de campagnes en de debatten op TV ook tussen die nieuwkomers en blijven die weglopers buiten beeld!!

Ik zie het wel positief tegemoet hoor; laat ze maar komen die nieuwe generatie politici!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2023 20:50

Ik met een kleine slag om de arm ook.
Daarom ook zo fel op die ouwe dikke mannen die nu weer naar voor worden geschoven. Zwaktebod van beide partijen als ze niet beter kunnen vinden dan dat.
Less is bore

galileo2
Forum-lid

galileo2 05 aug 2023 21:10

Als Belg heb ik wat verduidelijking nodig:
Wat als Timmermans en BBB de 2 grootste worden, moeten die dan samen in een coalitie?

Gesloten