Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 aug 2023 17:52

Lcsmet schreef: 05 aug 2023 16:42 Is er iemand die echt denkt dat Philipsen er op het laatst ook nog zal bij zijn?
Ik alvast niet.
De bondscoach had beter een extra knecht voor de 2 topfavorieten meegenomen.
Ik vind het een briljante tactische zet! Als van Aert en/of Evenepoel in een van de laatste rondes ontsnapt en Phillipsen zit nog in de resterende groep dan gaat niemand hem meenemen naar de finish, ergo; ontsnapping blijft weg.
En dan hebben ze ook nog wat hele sterke mannen die in de vroege ontsnapping mee kunnen (als die er al komt op dit parcours) en dan hoeven de Belgen niet mee te werken om ze terug te halen.

Op papier klopt het dus helemaal. Nu de praktijk nog 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 05 aug 2023 17:55

Lcsmet schreef: 05 aug 2023 17:48
pino schreef: 05 aug 2023 17:36 Gaat toch gewoon naar Ineos? (zoals ik een maand geleden al eens schreef)
De grote baas van Ineos moet nu mogelijk eerst het debacle, daar kan hij de wielerploeg nog meer dan 30 jaar van sponsoren, in Antwerpen afschrijven.
In het interview noemt de vader nog wel 3 ploegen.
En met het stoppen van Sagan is er bij Bora nu wel een heel stuk budget vrijgekomen.
Sagan reed al een tijdje niet meer bij Bora.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16446
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 aug 2023 18:08

JPAR schreef: 05 aug 2023 17:55
Lcsmet schreef: 05 aug 2023 17:48
pino schreef: 05 aug 2023 17:36 Gaat toch gewoon naar Ineos? (zoals ik een maand geleden al eens schreef)
De grote baas van Ineos moet nu mogelijk eerst het debacle, daar kan hij de wielerploeg nog meer dan 30 jaar van sponsoren, in Antwerpen afschrijven.
In het interview noemt de vader nog wel 3 ploegen.
En met het stoppen van Sagan is er bij Bora nu wel een heel stuk budget vrijgekomen.
Sagan reed al een tijdje niet meer bij Bora.
Inderdaad, foutje van mij.
Dan blijven naast Ineos, Bora - Israel-Premier Tech & Lidl-Trek naast een andere niet genoemde ploeg over.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39703
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2023 18:21

raven14 schreef: 05 aug 2023 17:47
Lcsmet schreef: 05 aug 2023 16:42 Is er iemand die echt denkt dat Philipsen er op het laatst ook nog zal bij zijn?
Ik alvast niet.
Ik geloof er wel in. Het is in ieder geval een mogelijkheid. Gezien hoe sterk hij was in Paris-Roubaix, of hoe hij Brugge-De Panne won?
Als hij er nog bij zit is het voor VDP. Daar zou hij niet achteraan gaan ;-)
Less is bore

i-mac

i-mac 05 aug 2023 19:42

Wat een onverstandige zet van vader Evenepoel. Dat hij Remco meer kansen geeft bij een andere ploeg, dat kan ik nog aannemen. Maar zomaar een manager van het type Lefevere tegen je in het harnas krijgen, dat is niet verstandig. Uiteindelijk staat Lefevere wel heel sterk in zijn schoenen. Een contract is een contract. Natuurlijk kan een ploeg als Ineos dat afkopen, want aan centen hebben ze geen gebrek. Maar vraag is of dit voor Remco wel een goede zet zal zijn. Sportief misschien wel, maar ik vrees dat een pak Belgen hun sympathie voor Remco gaan laten varen. Al zal dat de familie Evenepoel waarschijnlijk worst wezen.

Los daarvan, in hoeverre kan iemand als vader Evenepoel weten hoe een manager te werk gaat? Je kan er een fractie van kennen, maar nooit de finesse. Misschien hoor je links en rechts wel eens iets, maar de fijne details gaan die mensen niet lossen. Schoenmaker, of in dat geval stukadoor, blijf bij je leest (raapspaan).

Edit : Langs de andere kant : indien Remco morgen zijn wereldtitel verlengt, kan alles er opeens gans anders uitzien. Sponsoren gaan misschien hun kans ruiken, en mee op de kar van Lefevere springen. Al kan dat bij andere teams uiteraard ook.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39703
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2023 20:28

https://www.wielernieuws.be/news/8792/v ... n-antwoord

Trek die volgende zak popcorn maar open :lol:
Wat een eikel is die vader zeg.
Less is bore

Babaloose
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 22 feb 2022 22:22

Babaloose 05 aug 2023 20:31

i-mac schreef: 05 aug 2023 19:42
Los daarvan, in hoeverre kan iemand als vader Evenepoel weten hoe een manager te werk gaat? Je kan er een fractie van kennen, maar nooit de finesse. Misschien hoor je links en rechts wel eens iets, maar de fijne details gaan die mensen niet lossen. Schoenmaker, of in dat geval stukadoor, blijf bij je leest (raapspaan).
Hij is zelf prof geweest.

Gegarandeerd dat hij er meer ervaring mee heeft dan welk forum lid dan ook.

i-mac

i-mac 05 aug 2023 20:48

Babaloose schreef: 05 aug 2023 20:31
i-mac schreef: 05 aug 2023 19:42
Los daarvan, in hoeverre kan iemand als vader Evenepoel weten hoe een manager te werk gaat? Je kan er een fractie van kennen, maar nooit de finesse. Misschien hoor je links en rechts wel eens iets, maar de fijne details gaan die mensen niet lossen. Schoenmaker, of in dat geval stukadoor, blijf bij je leest (raapspaan).
Hij is zelf prof geweest.

Gegarandeerd dat hij er meer ervaring mee heeft dan welk forum lid dan ook.
Geweest … intussen is (kan) er veel veranderd zijn. Hoe dan ook, dergelijke zaken die in de pers uitgesmeerd worden, daar zijn alleen verliezers.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 05 aug 2023 21:19

WvA verbrak zijn contract om bij Jumbo te tekenen.
Vader Evenepoel weet hoeveel andere ploegen willen betalen en hoeveel Remco nu krijgt.
Blijkbaar is het verschil nogal groot.
Ik ben er niet van overtuigd dat Remco het grootste contract heeft binnen de ploeg, terwijl hij wel zorgt voor de overwinningen en de UCI punten.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 aug 2023 21:31

Ik denk dat Levefre heel hard aan het bouwen is aan een ploeg rond Remco. Dat hij zijn kaarten niet meteen op tafel legt is logisch en ook zijn gekende tactiek in het onderhandelen.

Wat mij echt verbaasd is hoe vader Evenepoel hier doorheen fietst met zijn interview in La derniere heure!
De rest van de artikelen hier geciteerd zijn allemaal aftreksels van dat ene interview dus laten we even afwachten wat nu eigenlijk de echte informatie is!

De timing is allerzins heel slecht! Tenzij je als vader een goed contact voor je zoon wilt bedwingen 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 05 aug 2023 22:38

Het is toch allemaal een spel om het beste voor elkaar te krijgen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5169
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 aug 2023 05:54

i-mac schreef: 05 aug 2023 19:42 Wat een onverstandige zet van vader Evenepoel. Dat hij Remco meer kansen geeft bij een andere ploeg, dat kan ik nog aannemen. Maar zomaar een manager van het type Lefevere tegen je in het harnas krijgen, dat is niet verstandig. Uiteindelijk staat Lefevere wel heel sterk in zijn schoenen. Een contract is een contract. .............

Los daarvan, in hoeverre kan iemand als vader Evenepoel weten hoe een manager te werk gaat? Je kan er een fractie van kennen, maar nooit de finesse. Misschien hoor je links en rechts wel eens iets, maar de fijne details gaan die mensen niet lossen. Schoenmaker, of in dat geval stukadoor, blijf bij je leest (raapspaan).

Edit : Langs de andere kant : indien Remco morgen zijn wereldtitel verlengt, kan alles er opeens gans anders uitzien. Sponsoren gaan misschien hun kans ruiken, en mee op de kar van Lefevere springen. Al kan dat bij andere teams uiteraard ook.
Een onverstandige zet van vader Evenepoel is om zijn zoon een contract zonder clausules voor zo lang te laten tekenen. Bijtekenen is makkelijk, vroegtijdig weggaan is vaak ellende.

Dat hij geen managerkennis heeft is een tweesnijdend zwaard. Als vader zal hij het beter voor hebben met zijn zoon dan menig manager en ook ongevoeliger voor centen (gezien zijn eerdere keuzes)

Dat Remco nog tien keer wk wordt maakt niet uit, Lefevre heeft dat al tot treurens toe uitgelegd dat Quickstep het moet hebben van binnenlandse sponsors die vooral in Vlaamse koersen zichtbaarheid nastreven.

Plaats reactie