PRC1400 VS Ultegra R8170
-
- Forum-lid HC
Handgespaakt met een carbon velg kom je overal ronde de 1000 uit.
Je moet jezelf afvragen of je dat wilt en als het aan bonken wordt gereden je gewoon fluitend je wiel laat herstellen.Dan is er niets mis met zo,n setje.
Ik zou het persoonlijk nooit doen (los van geld) en gewoon een alu setje laten maken.
Op die leeftijd moeten ze ook wat kunnen slopen en niet teveel hoeven op te letten.
Je moet jezelf afvragen of je dat wilt en als het aan bonken wordt gereden je gewoon fluitend je wiel laat herstellen.Dan is er niets mis met zo,n setje.
Ik zou het persoonlijk nooit doen (los van geld) en gewoon een alu setje laten maken.
Op die leeftijd moeten ze ook wat kunnen slopen en niet teveel hoeven op te letten.
-
- Forum-lid
Ik denk dat deze wielset eerder voor de vader wordt gekocht dan voor de berijder. Die zal het niet zoveel interesseren.
-
- Forum-lid
Je hebt me door.
Al ooit een wedstrijd gezien van 13-jarigen? Die rijden een 25-30km met een gemiddelde van 35km/u. Ik denk dat mensen die wielrennen als sport doen meer aanspraak maken op goede wielen (misschien wel het belangrijkste aan een fiets) dan wielertoeristen... Maar dat is ieder zijn opinie.
Al ooit een wedstrijd gezien van 13-jarigen? Die rijden een 25-30km met een gemiddelde van 35km/u. Ik denk dat mensen die wielrennen als sport doen meer aanspraak maken op goede wielen (misschien wel het belangrijkste aan een fiets) dan wielertoeristen... Maar dat is ieder zijn opinie.
-
- Forum-lid HC
Ik zou voor een handgespaakte set gaan met 240 naven en een velg met een binnenbreedte van tenminste 21mm.
Voor iets meer dan de prijs van de PRC 1400 heb ik zo een set laten spaken met 45mm en 55mm velgen, CX-ray aero spaken, messing nippels en een lager gewicht dan die PRC1400....
Rijd er nu een half jaar mee en geven geen krimp en ben zeer waarschijnlijk wat zwaarder dan je zoon!
Met 35mm velgen kom je op een nog lager gewicht uit en heb je een topsetje!
Pb me maar wanneer je een adres of tel.nr wil hebben.
Voor iets meer dan de prijs van de PRC 1400 heb ik zo een set laten spaken met 45mm en 55mm velgen, CX-ray aero spaken, messing nippels en een lager gewicht dan die PRC1400....
Rijd er nu een half jaar mee en geven geen krimp en ben zeer waarschijnlijk wat zwaarder dan je zoon!
Met 35mm velgen kom je op een nog lager gewicht uit en heb je een topsetje!
Pb me maar wanneer je een adres of tel.nr wil hebben.
De vraag van de TS gaat hier natuurlijk niet over, maar toch ook wel. Wielrennen wordt zo een elite sport voor kinderen van ouders met een te dikke portemonnee. Wat ga je je zoon geven als hij 18 wordt? (En ja, als vader van een tiener die al jaren meedoet voor de prijzen weet ik waar 'we-het-over-hebben'...) Gelukkig zie ik in ZH en Brabant dat de prijzen gewoon gewonnen worden door jongens en meiden die hard rijden zonder alle peperdure fietsen + opsmuk.
Oja, advies voor wielen: koop een set wielen dat tegen een stootje kan en vergeet vooral het idee dat naven mee kunnen naar een volgend set wielen. Die naven hebben namelijk een beetje meer te lijden dat bij het recreatieve gepeddel wat de meeste mensen op een racefiets doen.
Oja, advies voor wielen: koop een set wielen dat tegen een stootje kan en vergeet vooral het idee dat naven mee kunnen naar een volgend set wielen. Die naven hebben namelijk een beetje meer te lijden dat bij het recreatieve gepeddel wat de meeste mensen op een racefiets doen.
En de horizon fietst mee, elke dag...