Mathieu van der Poel
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dus als je niet in een fiscaalvriendelijk land woont is het gewoon te weinig.......?
Less is bore
Voor n mvdp zal t ruim genoeg zijn. Maar ik denk dat als je op 100k bruto zit (merendeel protour renners) en je 15 jaar profrenner bent je ná die 15 jaar niet niks kunt gaan zitten doen gegeven dat in een niet fiscaalvriendelijk land er circa 45% afgaat aan IB. In n land waar je die 45% niet hoeft af te dragen maar opzij zet en investeert dan kun je na 15 jaar een eind komen qua vermogen.daniel1975 schreef: ↑08 aug 2023 16:20 Dus als je niet in een fiscaalvriendelijk land woont is het gewoon te weinig.......?
Met een inkomen van 100k heb je niks te zoeken in een fiscaalvriendelijk land. Ook niet met 200k en ook niet met 300k.kxlight schreef: ↑08 aug 2023 16:49 Voor n mvdp zal t ruim genoeg zijn. Maar ik denk dat als je op 100k bruto zit (merendeel protour renners) en je 15 jaar profrenner bent je ná die 15 jaar niet niks kunt gaan zitten doen gegeven dat in een niet fiscaalvriendelijk land er circa 45% afgaat aan IB. In n land waar je die 45% niet hoeft af te dragen maar opzij zet en investeert dan kun je na 15 jaar een eind komen qua vermogen.
Een vierkante meter grond kost - als het niet naast een vuilnisbelt is - in Monaco kost zomaar 75k. De grap tegen de gemeenteambtenaar "doe mij dan maar 1 meter dan zet ik er een paalwoning op" heb ik al gemaakt en daar trappen ze niet in.
Fiscaalvriendelijke landen zijn alleen interessant als je echt een serieus (half miljoen en meer) inkomen hebt want het leven in dat soort orden is erg duur.
Voor Monaco is het entreebewijs sowieso al een half miljoen die je op hun bank moet storten anders mag je niet eens met een makelaar praten.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Wat is het verschil tussen een kledingsponsor van een tennisser en een sponsor van een wielerploeg waar het salaris van de renners van betaald wordt? Canyon is toch gewoon de "kleding" (materiaal) sponsor van Mathieu, wat net als bij die tennisser iets verder gaat dan alleen de spulletjes in bruikleen krijgen.kxlight schreef: ↑08 aug 2023 14:40Eeuwige discussie… tenniser moet hele entourage (trainer etc) zelf betalen. Reiskosten, hotels idem. Leeft dus van prijzengeld en n kledingsponsor.Klein_Verzet schreef: ↑08 aug 2023 13:43 "the 2023 Wimbledon champion will take home a cheque for £2,350,000"
Dat staat toch niet in verhouding tot die aalmoes van de UCI? Oké, die tennissers zijn 2 weken bezig, maar toch.
Wielrenner heeft salaris. Hoeft niet zelf voor trainer en trainingsstages etc te betalen. (Hooguit de individuele dopingkuurtjes en begeleiding ).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik denk dat het verschil is dat een tennisser bij de onderhandelingen perfect kan zeggen "ok, jij hoeft niet op mijn truitje te staan. Desnoods speel ik gewoon in effen wit.". Dat is voor een wereldtop-niveau fiets geen argument dat je kan gebruiken, want je bent sowieso beperkt tot een kransje fabrikanten.
Daarbovenop verlies teen tennissponsor bijna geen geld aan het beschikbaar stellen van materiaal. Een fietssponsor van een WT-ploeg stelt in materiaal al een pak meer ter beschikking.
Een deel van het verschil zal ook wel historisch gegroeid zijn.
Daarbovenop verlies teen tennissponsor bijna geen geld aan het beschikbaar stellen van materiaal. Een fietssponsor van een WT-ploeg stelt in materiaal al een pak meer ter beschikking.
Een deel van het verschil zal ook wel historisch gegroeid zijn.
-
- Forum-lid
Wat de verschillen tussen tennis en wielrennen ook mogen zijn, neemt niet weg dat een flinke smak geld voor de winnaar het evenement statuur en aanzien geeft, in overeenstemming met de historische waarde. Bij de Elfstedentocht geldt dat overigens niet, daar telt alleen de eeuwige roem.