Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 07 aug 2023 12:01

Even snel kijkend verhogen alleen de prijzen van de Ultegra uitvoering en de losse frames. De Ultegra uitvoering heeft nu wel betere/duurdere wielen en een vermogensmeter maar of dat de verhoging waard is?
De S-Works met Sram Red is zelfs goedkoper geworden. Alle andere modellen blijven ze gelijk.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13605
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 aug 2023 14:52

Het zijn toch redelijk gangbare prijzen bij de topmerken.
En door zelf op te bouwen kan je zeker wat geld besparen, al naar galang de korting bij de FM op de hele fietsen.

bikerke
Forum-lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 07 aug 2023 15:01

Soms is het interessanter om de goedkoopste versie te kopen ipv een los frame.

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 893
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 08 aug 2023 12:48

Frame dat 10 x over de kop gaat. Maargoed frame moet duur zijn anders kun je de complete fiets verkoopprijs helemaal niet meer verantwoorden. Iedereen kan van de overige onderdelen wel de prijs bekijken.

Sergov
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2021 19:04

Sergov 08 aug 2023 23:30

€6500 voor een fiets met rival en instap Carbon velgen... Jezus...

derxx
Forum-lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 09 aug 2023 00:58

4000,- voor het frame kan ik nog wel een beetje snappen, maar wtf zijn die meerprijzen voor een complete fiets? Worden die gebouwd met gouden gereedschap in een steriele omgeving, etc, etc. Ik snap dat het in elkaar zetten ook geld kost, en voorraad van onderdelen ook, maar komop zeg... Specialized is daar niet de enige in trouwens, dat doen ze allemaal. Lijkt wel alsof tegenwoordig iedereen gewoon makkelijk 10-15k voor een fiets neertelt ofzo. Denk als je naar een beeje een fatsoenlijke FM gaat en die de fiets laat opbouwen zoals jij hem wil, je a: een stuk goedkoper uit bent, b: meteen alle onderdelen die jij wil, ipv verplicht stuur a en cranklengte b, en c: je lokale FM ook nog eens wat verdient zodat we die niet kwijtraken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6121
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 aug 2023 06:45

Weet je wat een Specialized logo kost voor op je fiets? Da's niet gratis, hoor. Niet denken dat zo'n logo niets meer is dan een beetje lak. Zo'n stickertje kost echt serieus geld.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39846
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 aug 2023 07:09

Ik stond gisteren een tijd met een voormalig dealer van $ te praten. Dat verhaal was niet best.
Grootste hekele punt was het feit dat $ nu ook online rechtstreeks verkoopt en daar soms kortingen geeft terwijl de dealer gewoon tegen de hoofdprijs ingekochtte voorraad heeft staan.
Dat grote buitenlandse webshops dat doen kon hij begrijpen (dat is marktwerking), maar als merk je eigen dealers dwars zitten was niet ok.
Less is bore

Sergov
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2021 19:04

Sergov 09 aug 2023 09:27

derxx schreef: 09 aug 2023 00:58 4000,- voor het frame kan ik nog wel een beetje snappen, maar wtf zijn die meerprijzen voor een complete fiets? Worden die gebouwd met gouden gereedschap in een steriele omgeving, etc, etc. Ik snap dat het in elkaar zetten ook geld kost, en voorraad van onderdelen ook, maar komop zeg... Specialized is daar niet de enige in trouwens, dat doen ze allemaal. Lijkt wel alsof tegenwoordig iedereen gewoon makkelijk 10-15k voor een fiets neertelt ofzo. Denk als je naar een beeje een fatsoenlijke FM gaat en die de fiets laat opbouwen zoals jij hem wil, je a: een stuk goedkoper uit bent, b: meteen alle onderdelen die jij wil, ipv verplicht stuur a en cranklengte b, en c: je lokale FM ook nog eens wat verdient zodat we die niet kwijtraken.
Als je kijkt wat je bij Cube, Canyon, Giant, Sensa, ... Noem maar op nog kan krijgen voor dat geld.. daar is het ook duurder geworden maar toch. Compleet van de pot gerukt.

derxx
Forum-lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 09 aug 2023 09:46

Mensen kopen het toch wel want er staat een Specialized logo op. Ze zien bij Canyon dat direct to market werkt, en laat de lokale fietsenmaker maar de shit oplossen.
Maargoed dat zal bij Trek, Colnago, Cervelo, etc niet veel anders gaan.
Ik ben blij dat ik mn instap Colnago nog voor een goede prijs heb gescoord 2.5jr geleden, mja anders had ik nu waarschijnlijk Cube gereden (mja doe ik al op mn gravel). Merk boeit me niet heel erg, en laten we eerlijk zijn: hoeveel zullen wij ervan merken dat er verschil in aero is. Ik verwacht niet dat er veel meer dan 5w aero verschil zit tussen dure en goedkope merken. Misschien nog 200-300 gram op het frame lichter ofzo, maar dat is het dan ook wel.
Ander punt wat ik in een review hoorde of las pasgeleden: lichte aero frames zullen ook minder stoot bestendig zijn. Als je daar mee op je bakkus gaat is de kans ook groter dat je frame stuk is.
Afbeelding

CDBE
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 09 aug 2023 12:05

Waarom staan sommigen hier zo negatief tov Specialized als het over prijzen gaat. Kijk naar alle andere topmerken en je zit in dezelfde prijs categorie...
Een fiets is een fiets en het is wat de "zot" er wil voor geven, ik rij trouwens zelf ook met een Tarmac SL7, dan ben ik ook maar zot :lol: en ben er zeer tevreden van. En dat de prijzen liggen tussen de10000 en 15000€ is toch wel wat overdreven.
Specialized Sl7 pro Sram Force

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 511
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 09 aug 2023 12:39

Op een of andere manier wordt bij Specialized altijd naar de S-Works gekeken, terwijl als je de 10R modellen gaat vergelijken het verschil inderdaad alweer een stuk kleiner wordt.

Aan de andere kant ben ik er ook van "geschrokken" dat de Expert uitvoering nu ineens met Rival is uitgerust terwijl ik een half jaar terug nog een SL7 Expert kocht met Ultegra Di2 12 speed voor dezelfde prijs. Dat vind ik ook wel een vreemde aanpassing.

Plaats reactie