Specialized
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bij andere topwerken is het niet veel anders qua prijsstelling. Met als verschil dat speci zelden echt hoge kortingen geeft en je bij andere merken voor de absolute topmodellen kortingen tot 30% kan krijgen. Daarmee worden de prijzen waar je de winkel mee uitloopt wel anders.
Je weet als je een speci koopt dat je dat voor een merk doet, nouja als je het geld hebt niets mis mee.
Daar zou ik me opzich nog niet zo aan storen, wel dat er best wat problemen zijn met die fietsen.
De SL7 met het afbreken van de stuurbuis, Het bracket schroefdraad als je met Dub of BB30 gaat rijden is gewoon te dun (en dus van de 8 ook)
De MTB modellen waar ze het brain systeem gewoon niet onder controle krijgen.
Laat ik ze het voordeel van de twijfel vinden, maar het gewicht voor een normaal postuur iemand lijkt me echt te licht.
Ik geloof echt niet dat deze fiets net zo stijf is als een S5 of Foil oid, dat gaat gewoon niet als je frame 400 gram lichter is.
Daarbij zie je dat bij lichte frames (niet alleen speci, cannondale ook!) de voorvorken ineens tussen de 420 en 450 gram liggen, ben je daar weer 50 tot 75 gram kwijt met bv de vork uit een Foil, S5 of addict.
Je weet als je een speci koopt dat je dat voor een merk doet, nouja als je het geld hebt niets mis mee.
Daar zou ik me opzich nog niet zo aan storen, wel dat er best wat problemen zijn met die fietsen.
De SL7 met het afbreken van de stuurbuis, Het bracket schroefdraad als je met Dub of BB30 gaat rijden is gewoon te dun (en dus van de 8 ook)
De MTB modellen waar ze het brain systeem gewoon niet onder controle krijgen.
Laat ik ze het voordeel van de twijfel vinden, maar het gewicht voor een normaal postuur iemand lijkt me echt te licht.
Ik geloof echt niet dat deze fiets net zo stijf is als een S5 of Foil oid, dat gaat gewoon niet als je frame 400 gram lichter is.
Daarbij zie je dat bij lichte frames (niet alleen speci, cannondale ook!) de voorvorken ineens tussen de 420 en 450 gram liggen, ben je daar weer 50 tot 75 gram kwijt met bv de vork uit een Foil, S5 of addict.
En het ging me eigenlijk echt niet om het merk (in tegendeel), maar het is ongeveer de enige die nu aan mijn strakheidseisen (rechte ronde buizen ruleren) voldoet
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 09 sep 2014 22:22
30-35% zal je nu toch ook wel op een SL7 krijgen? En helemaal eens, aan een ieder toch de keus om meer uit te geven omdat een bepaald merk je aanstaat. Indien dat niet het geval is zijn er voldoende merken waar je voor minder geld een mooie fiets kan kopen. Over de prijs is de discussie in ieder geval vaak genoeg gevoerd en daar heeft iedereen wel een mening over....weet niet of daar nog veel aan gaat veranderenwasbeer2006 schreef: ↑09 aug 2023 12:59 Bij andere topwerken is het niet veel anders qua prijsstelling. Met als verschil dat speci zelden echt hoge kortingen geeft en je bij andere merken voor de absolute topmodellen kortingen tot 30% kan krijgen. Daarmee worden de prijzen waar je de winkel mee uitloopt wel anders.
Je weet als je een speci koopt dat je dat voor een merk doet, nouja als je het geld hebt niets mis mee.
Daar zou ik me opzich nog niet zo aan storen, wel dat er best wat problemen zijn met die fietsen.
De SL7 met het afbreken van de stuurbuis, Het bracket schroefdraad als je met Dub of BB30 gaat rijden is gewoon te dun (en dus van de 8 ook)
De MTB modellen waar ze het brain systeem gewoon niet onder controle krijgen.
Laat ik ze het voordeel van de twijfel vinden, maar het gewicht voor een normaal postuur iemand lijkt me echt te licht.
Ik geloof echt niet dat deze fiets net zo stijf is als een S5 of Foil oid, dat gaat gewoon niet als je frame 400 gram lichter is.
Daarbij zie je dat bij lichte frames (niet alleen speci, cannondale ook!) de voorvorken ineens tussen de 420 en 450 gram liggen, ben je daar weer 50 tot 75 gram kwijt met bv de vork uit een Foil, S5 of addict.
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 09 sep 2014 22:22
Zou ik ook blij mee zijn...erg mooi! Leuk dat je een foto plaatst!pino schreef: ↑09 aug 2023 13:52 IMG_2131.jpeg
Ik ben in ieder geval heel blij met de mijne. Wacht nog op een zonnetje om plaatje met pedalen en bidophouders te maken.
En het ging me eigenlijk echt niet om het merk (in tegendeel), maar het is ongeveer de enige die nu aan mijn strakheidseisen (rechte ronde buizen ruleren) voldoet
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40155
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zeker wel. Als de discussie maar fel genoeg is en mensen het product niet meer kopen zakt de prijs vanzelf.Frankw1981 schreef: ↑09 aug 2023 15:03 Over de prijs is de discussie in ieder geval vaak genoeg gevoerd en daar heeft iedereen wel een mening over....weet niet of daar nog veel aan gaat veranderen
Less is bore
Ik had wel een Retul meting erbij onderhandeld.
Niet zijken maar reiden !
Na decennia lang met Cannondales gereden te hebben denk ik er de laatste jaren ook anders over. Merk boeit me niets meer, verhouding prijs/kwaliteit des temeer. De échte merken mogen dan net iets lichter of aerodynamischer zijn, de grote marketingmachine errond en het logo, daar betaal je als consument dik extra voor.derxx schreef: ↑09 aug 2023 09:46 Merk boeit me niet heel erg, en laten we eerlijk zijn: hoeveel zullen wij ervan merken dat er verschil in aero is. Ik verwacht niet dat er veel meer dan 5w aero verschil zit tussen dure en goedkope merken. Misschien nog 200-300 gram op het frame lichter ofzo, maar dat is het dan ook wel.
Ik ga dinsdag de nieuwe S-works testen in Zuid-Limburg. Zal jullie melden hoe ie rijdt.