Wielertransfers 2023/2024
Waarom hij juist hem haalt. Simpel zat denk ik, klimmers zijn gewoon heel schaars. Er zijn er niet veel die beschikbaar zijn. Zeg maar gerust bijna geen. Dus moet je creatief zijn.
En als Evenepoel besluit te vertrekken blijf je met zo'n renner zitten. Tja.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Hij zal de wereld niet kosten en zou dan nog voor Landa kunnen knechten. Maar persoonlijk denk ik dat Rev gewoon blijft.
Sivakov is onlangs verhuisd. Waarom heeft Lefevre die niet overgenomen? Lijkt me interessantere deal dan Bennett.
Het is niet alleen een kwestie van schaars, het is ook een kwestie van centen hebben/willen geven.
Volgens mij heeft hij dat laatst ergens benoemd. Sivakov was niet haalbaar omdat hij elders meer kon verdienen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Landa zal toch ook niet gratis zijn geweest dus vrees dat het budget bij Patlev stilaan op is. Zoals gezegd, klimmers zijn duur. Zo'n Kuss die zal ook zo 2 miljoen pakken.
Rev zal het dus volgend jaar moeten doen met Landa, Bennett en Van Wilder. Nu moet je nooit 'nooit' zeggen, maar met zo'n ploeg een sterk bezette grote ronde winnen zal lastig worden....
Rev zal het dus volgend jaar moeten doen met Landa, Bennett en Van Wilder. Nu moet je nooit 'nooit' zeggen, maar met zo'n ploeg een sterk bezette grote ronde winnen zal lastig worden....
Langs de andere kant: als het is om te strijden om op het podium te staan, dan heb je geen ploeg nodig die een tour kan dragen. Dan heb je een ploeg nodig die ervoor zorgt dat Evenepoel zo fris mogelijk afgezet wordt midden de laatste beklimming.
Landa en Bennett zijn volgens mij vooral nuttig voor de omkadering, omdat die praktijk ervaring hebben in een topploeg die voor eindklassement gestreden heeft. Bij Landa vraag ik me af of die komt als mede-kopman of als meesterknecht.
Landa en Bennett zijn volgens mij vooral nuttig voor de omkadering, omdat die praktijk ervaring hebben in een topploeg die voor eindklassement gestreden heeft. Bij Landa vraag ik me af of die komt als mede-kopman of als meesterknecht.
Vergeet Hirt en Cattaneo niet, ook al respectievelijk top 10 en top 15 gereden in een grote ronde. En met een Knox heb je ook iemand met wat klimpotentieel. Het is uiteraard niet de overdaad die je vindt bij vooral UAE en Jumbo maar uiteindelijk wordt hun sterkte vooral bepaald door hun laatste man (Yates en Kuss).havana schreef: ↑10 aug 2023 08:51 Landa zal toch ook niet gratis zijn geweest dus vrees dat het budget bij Patlev stilaan op is. Zoals gezegd, klimmers zijn duur. Zo'n Kuss die zal ook zo 2 miljoen pakken.
Het is al bewezen dat je met een zwakke(re) ploeg de Tour kan winnen, zie Pogi's eerste Tourwinst. Maar het wordt er niet makkelijker op. Je zal vooral heel veel geluk moet hebben, bijvoorbeeld bij een lekke band. En je vermindert je tactische mogelijkheden om bijvoorbeeld de koers bergop hard te maken.
Bij een mindere dag ga je meer tijd verliezen.
Het zijn allemaal belangrijke details. Nogmaals, het is zeker mogelijk. Het is alleen niet simpel.
Bij een mindere dag ga je meer tijd verliezen.
Het zijn allemaal belangrijke details. Nogmaals, het is zeker mogelijk. Het is alleen niet simpel.
Mijns inziens is het nog belangrijker om de know how te hebben om 3 weken lang, dag na dag, Remco in zijn beste vorm mogelijk aan de start te krijgen. Ze kunnen misschien stappen gezet hebben op dat gebied, maar je bouwt die expertise op, en de ploeg zal zeker zo ver nog niet staan als de voornaamste concurrenten.
Ja, een sterke ploeg kan helpen om de zwaktes van je belangrijkste tegenstander(s) uit te buiten, maar dan moet je de allersterkste ploeg hebben.
Ja, een sterke ploeg kan helpen om de zwaktes van je belangrijkste tegenstander(s) uit te buiten, maar dan moet je de allersterkste ploeg hebben.