Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Glasgow 2023

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1419
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 10 aug 2023 12:41

Mocht Annemieke van Vleuten winnen, wordt volgend seizoen zonder regenboogtrui gekoerst?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39846
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 aug 2023 12:42

raven14 schreef: 10 aug 2023 11:37 Volgens mij is Annemiek kansloos op dit parcours, maar als ze vroeg gaat (wat ik ze wel zie doen als ze voor zichzelf rijdt), is het voor andere toppers wel de uitgelezen mogelijkheid om het Nederlandse team te neutraliseren en mee ten aanval te trekken.
Yep.
Er zijn echt nog wel opties om een leuke koers te krijgen.
- niemand wil met Wiebes naar de streep
- gegarandeerd geen optimaal teamwork binnen NL
- hele rits subtoppers die soms heel gevaarlijk kunnen zijn. Balsamo, Persico, Niewiadoma: net verkeerde groepje laten gaan en een dan dit soort rensters pak m.
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4954
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 aug 2023 12:52

ColumsbusMJ schreef: 10 aug 2023 12:41 Mocht Annemieke van Vleuten winnen, wordt volgend seizoen zonder regenboogtrui gekoerst?
Dan gaat ze nog een jaar door , ;-)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 aug 2023 13:05

bartdr schreef: 10 aug 2023 10:54 Waarom zo gevoelig over enkel die laatste sprint? Dat is eigenlijk het opzet van een puntenkoers aanklagen, want het doel is om door combinatie van positie in sprints en rondjes te nemen zelf zo hoog mogelijk te eindigen in de eindklassering.
Die Poolse vrouw heeft hoogstwaarschijnlijk voor haarzelf tactische keuzes gemaakt om bij de laatste sprint wat meer overschot te hebben, waarom zou ze dan niet nog eens maximaal proberen oogsten? Als je met 5 op een hoopje staat, dan is het toch logisch om gewoon zelf zoveel mogelijk te proberen halen en daarna wel te zien wat de rest gedaan heeft?
Waar je -tussen de regels door- op doelt, is eigenlijk competitievervalsing ("voor mij maakt het niet uit, maar ik kan er renster X wel zilver mee geven."). Ik ben er niet trots op dat wij als Belgen daar zo makkelijk aan denken. Waarom maken wij niet direct de klik "Kopecky op waarde geklopt in de laatste sprint, ze had 2e kunnen worden als ze de benen had om die sprint te winnen", nee wij denken "wat komt die Poolse daar nu nog meesprinten?". Triest.
Uiteindelijk geldt dat voor iedereen. In plaats van benoemen dat iets goed is gaat de nadruk veel te vaak op iets dat niet goed was/ ging.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 10 aug 2023 13:14

Maar zelfs als je niet benoemt dat de Poolse nog iets goed doet voor haarzelf, dan nog kan je toch gewoon benoemen dat Kopecky die eindsprint net niet sterk genoeg was? In plaats van "wat komt die Poolse daar nog meesprinten voor prestige?" of andere soortgelijke dingen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5232
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 10 aug 2023 13:15

bartdr schreef: 10 aug 2023 10:54 Waarom zo gevoelig over enkel die laatste sprint? Dat is eigenlijk het opzet van een puntenkoers aanklagen, want het doel is om door combinatie van positie in sprints en rondjes te nemen zelf zo hoog mogelijk te eindigen in de eindklassering.
Die Poolse vrouw heeft hoogstwaarschijnlijk voor haarzelf tactische keuzes gemaakt om bij de laatste sprint wat meer overschot te hebben, waarom zou ze dan niet nog eens maximaal proberen oogsten? Als je met 5 op een hoopje staat, dan is het toch logisch om gewoon zelf zoveel mogelijk te proberen halen en daarna wel te zien wat de rest gedaan heeft?
Waar je -tussen de regels door- op doelt, is eigenlijk competitievervalsing ("voor mij maakt het niet uit, maar ik kan er renster X wel zilver mee geven."). Ik ben er niet trots op dat wij als Belgen daar zo makkelijk aan denken. Waarom maken wij niet direct de klik "Kopecky op waarde geklopt in de laatste sprint, ze had 2e kunnen worden als ze de benen had om die sprint te winnen", nee wij denken "wat komt die Poolse daar nu nog meesprinten?". Triest.
Amen

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1091
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 10 aug 2023 13:17

Cryptogram 532 uit de VK: "Was met veel publiek succesvol in de Tour(9)"
Volle ring. Wie anders? Ze heeft het accent van haar training gelegd op het verbeteren van haar VO2max. Dat zijn zeer intensieve inspanningen, ook de tijdrittraining is meer dan ooit een onderdeel in haar voorbereiding op het seizoen. Na een korte vakantie om van de gekke chaos van de Tour te ontgiften, denkt ze dat ze er helemaal klaar voor is.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16810
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 aug 2023 13:18

JPAR schreef: 10 aug 2023 13:05
bartdr schreef: 10 aug 2023 10:54 Waarom zo gevoelig over enkel die laatste sprint? Dat is eigenlijk het opzet van een puntenkoers aanklagen, want het doel is om door combinatie van positie in sprints en rondjes te nemen zelf zo hoog mogelijk te eindigen in de eindklassering.
Die Poolse vrouw heeft hoogstwaarschijnlijk voor haarzelf tactische keuzes gemaakt om bij de laatste sprint wat meer overschot te hebben, waarom zou ze dan niet nog eens maximaal proberen oogsten? Als je met 5 op een hoopje staat, dan is het toch logisch om gewoon zelf zoveel mogelijk te proberen halen en daarna wel te zien wat de rest gedaan heeft?
Waar je -tussen de regels door- op doelt, is eigenlijk competitievervalsing ("voor mij maakt het niet uit, maar ik kan er renster X wel zilver mee geven."). Ik ben er niet trots op dat wij als Belgen daar zo makkelijk aan denken. Waarom maken wij niet direct de klik "Kopecky op waarde geklopt in de laatste sprint, ze had 2e kunnen worden als ze de benen had om die sprint te winnen", nee wij denken "wat komt die Poolse daar nu nog meesprinten?". Triest.
Uiteindelijk geldt dat voor iedereen. In plaats van benoemen dat iets goed is gaat de nadruk veel te vaak op iets dat niet goed was/ ging.
Alleen bij de Belgen wordt alles benoemd wat zij goed deden en een ander maakt "de fout" links of rechts een paar punten teveel te pakken, waardoor de Belgen niet winnen. Dat is toch redelijk krom geredeneerd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 aug 2023 13:27

Ernie C. schreef: 10 aug 2023 13:18
JPAR schreef: 10 aug 2023 13:05
bartdr schreef: 10 aug 2023 10:54 Waarom zo gevoelig over enkel die laatste sprint? Dat is eigenlijk het opzet van een puntenkoers aanklagen, want het doel is om door combinatie van positie in sprints en rondjes te nemen zelf zo hoog mogelijk te eindigen in de eindklassering.
Die Poolse vrouw heeft hoogstwaarschijnlijk voor haarzelf tactische keuzes gemaakt om bij de laatste sprint wat meer overschot te hebben, waarom zou ze dan niet nog eens maximaal proberen oogsten? Als je met 5 op een hoopje staat, dan is het toch logisch om gewoon zelf zoveel mogelijk te proberen halen en daarna wel te zien wat de rest gedaan heeft?
Waar je -tussen de regels door- op doelt, is eigenlijk competitievervalsing ("voor mij maakt het niet uit, maar ik kan er renster X wel zilver mee geven."). Ik ben er niet trots op dat wij als Belgen daar zo makkelijk aan denken. Waarom maken wij niet direct de klik "Kopecky op waarde geklopt in de laatste sprint, ze had 2e kunnen worden als ze de benen had om die sprint te winnen", nee wij denken "wat komt die Poolse daar nu nog meesprinten?". Triest.
Uiteindelijk geldt dat voor iedereen. In plaats van benoemen dat iets goed is gaat de nadruk veel te vaak op iets dat niet goed was/ ging.
Alleen bij de Belgen wordt alles benoemd wat zij goed deden en een ander maakt "de fout" links of rechts een paar punten teveel te pakken, waardoor de Belgen niet winnen. Dat is toch redelijk krom geredeneerd.
Ja, maar als we dat zeggen doen we hetzelfde ;)

Nee, zonder gekheid, dat moeten ze zelf weten. Ik denk dat je van je eigen kracht uit moet gaan en niet de negatieve kant steeds benoemen. Neem als voorbeeld de downhill. Na afloop springen ze de winnaar om de hals om te feliciteren. Ze zijn blij voor hem/haar ondanks hun verlies. Dat zie je bij het snowboarden ofzo ook. Veel leuker toch?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5232
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 10 aug 2023 13:31

JPAR schreef: 10 aug 2023 13:27
Ernie C. schreef: 10 aug 2023 13:18
JPAR schreef: 10 aug 2023 13:05

Uiteindelijk geldt dat voor iedereen. In plaats van benoemen dat iets goed is gaat de nadruk veel te vaak op iets dat niet goed was/ ging.
Alleen bij de Belgen wordt alles benoemd wat zij goed deden en een ander maakt "de fout" links of rechts een paar punten teveel te pakken, waardoor de Belgen niet winnen. Dat is toch redelijk krom geredeneerd.
Ja, maar als we dat zeggen doen we hetzelfde ;)

Nee, zonder gekheid, dat moeten ze zelf weten. Ik denk dat je van je eigen kracht uit moet gaan en niet de negatieve kant steeds benoemen. Neem als voorbeeld de downhill. Na afloop springen ze de winnaar om de hals om te feliciteren. Ze zijn blij voor hem/haar ondanks hun verlies. Dat zie je bij het snowboarden ofzo ook. Veel leuker toch?
Ik denk dat dat een beetje met de aard van de sport te maken heeft. Ik heb gekoerst bij de amateurs en daar was de sfeer ook niet geweldig...er werd niet zoveel een ander gegund en dat merkte je voor, tijdens en na de wedstrijd. Ik rij nu tijdritten en daar is de sfeer totaal anders. Andere deelnemers vinden het oprecht mooi voor anderen als ze een goede TT rijden en worden ook veel tips uitgewisseld. Dit zal wel te maken hebben dat een ander eigenlijk niet jouw TT kan beëinvloeden (ja wel qua uitslag, maar niet qua in de weg rijden ofzo). Dat is bij downhill ook het geval. Die fijne sfeer heb je ook bij triathlons.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13605
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 aug 2023 13:43

Dat denk ik ook. Paar keer met een vriend meegeweest naar wedstrijden. Vond de sfeer echt niet leuk en inderdaad bij TT, MTB etc was dat heel anders.
Kan plaatselijk zijn maar mij viel het toen ook op.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 aug 2023 14:13

Oh, datvind ik een hele logische en plausibele verklaring. Uiteindelijk doe je het zelf, de prestatie, keuze materiaal, voorbereiding etc. Misschien geeft dat dan ook het gevoel dat iemand dus op waarde geklopt is.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie