Specialized
Zijn er nog fietsen die beroerd fietsen dan?
Denk dat we langzamerhand wel uitgekomen zijn bij een punt dat het eigenlijk weinig uitmaakt welk merk fiets je koopt, als de fiets maar past (of passend te maken is) kwa maten.
Als iemand gelukkig wordt van een mooie Spec en bereid is om daar >10k voor neer te tellen -> Top. Ik zal het nooit doen, maar dat wil niet zeggen dat ik het een ander niet gun.
Denk dat we langzamerhand wel uitgekomen zijn bij een punt dat het eigenlijk weinig uitmaakt welk merk fiets je koopt, als de fiets maar past (of passend te maken is) kwa maten.
Als iemand gelukkig wordt van een mooie Spec en bereid is om daar >10k voor neer te tellen -> Top. Ik zal het nooit doen, maar dat wil niet zeggen dat ik het een ander niet gun.
@Jans
Inderdaad door Specialized georganiseerd ja. Testdag voor journalisten.
@ derxx
Ik ben dat wel met je eens; vrijwel alle fietsen fietsen gewoon goed. Ik verwacht niet dat de Specialized ineens veel beter fietst. Maar ik laat me graag verrassen.
Inderdaad door Specialized georganiseerd ja. Testdag voor journalisten.
@ derxx
Ik ben dat wel met je eens; vrijwel alle fietsen fietsen gewoon goed. Ik verwacht niet dat de Specialized ineens veel beter fietst. Maar ik laat me graag verrassen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ook mijn idee.
Een echt passende fiets is het belangrijkste.
En de "marginal gains" tussen passende fietsen zijn voor de meeste stervelingen niet voelbaar.
Alhoewel ik wel degelijk kan geloven dat als je met een fiets van 15k rondfietst dat een heel goed gevoel tussen de oren geeft.
En dat goede gevoel zou er zo maar voor kunnen zorgen dat je denkt dat je harder of gemakkelijker fietst.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Altijd leuk fietsen testen!!
Ben benieuwd!
Het zijn tegenwoordig inderdaad vaak nuance verschillen. Enige wat ik merk is dat echt hele lichte fietsen ietsje minder stijf zijn.
Dat hoeft niet erg te zijn maar ik vind dat gewoon niet fijn.
Ik rijd graag een aero racer met een wat bredere band, maar dat is meer een voorkeur dan dat het goed of fout is.
Alhoewel een afbrekende vork van de sl7 wel heel slecht is
Ben benieuwd!
Het zijn tegenwoordig inderdaad vaak nuance verschillen. Enige wat ik merk is dat echt hele lichte fietsen ietsje minder stijf zijn.
Dat hoeft niet erg te zijn maar ik vind dat gewoon niet fijn.
Ik rijd graag een aero racer met een wat bredere band, maar dat is meer een voorkeur dan dat het goed of fout is.
Alhoewel een afbrekende vork van de sl7 wel heel slecht is
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Dan ga je pas merken hoe goed je Addict RC is, Frank!
Idd weinig verschil in de toppers zoals BMC Teammachine SLR, Cannondale Super Six, Cervelo S5, Scott Addict RC/Foil, Specialized Tarmac....
Laatst gewijzigd door scottpch op 10 aug 2023 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Als het dezelfde test is als in het blad tussen verschillende fietsen dan kunnen ze beter thuis blijven. Het cijfer zal zitten tussen de 7,8 en de 8.wasbeer2006 schreef: ↑10 aug 2023 13:05 Altijd leuk fietsen testen!!
Ben benieuwd!
Het zijn tegenwoordig inderdaad vaak nuance verschillen. Enige wat ik merk is dat echt hele lichte fietsen ietsje minder stijf zijn.
Dat hoeft niet erg te zijn maar ik vind dat gewoon niet fijn.
Ik rijd graag een aero racer met een wat bredere band, maar dat is meer een voorkeur dan dat het goed of fout is.
Alhoewel een afbrekende vork van de sl7 wel heel slecht is
Je kunt je sowieso afvragen wat testen waard is op een fiets die niet op maat is afgesteld.
Je hebt het telkens over die afbrekende vork maar dat probleem is destijds kort na het ondekken opgelost door Specialized met een headset update, iedereen die een probleem model had heeft hier keurig een revisie voor gehad dus waar hebben we het dan over?wasbeer2006 schreef: ↑10 aug 2023 13:05 Altijd leuk fietsen testen!!
Ben benieuwd!
Het zijn tegenwoordig inderdaad vaak nuance verschillen. Enige wat ik merk is dat echt hele lichte fietsen ietsje minder stijf zijn.
Dat hoeft niet erg te zijn maar ik vind dat gewoon niet fijn.
Ik rijd graag een aero racer met een wat bredere band, maar dat is meer een voorkeur dan dat het goed of fout is.
Alhoewel een afbrekende vork van de sl7 wel heel slecht is
De Canyon Aeroad had in het begin ook problemen met afbrekende sturen en nu eigenlijk nog steeds met inzakkende zadelpennen wat ze half op hebben gelost met een lelijke sleeve. Cervelo heeft destijds problemen met de S5 gehad waarbij je stuur de balhoofdbuis kapot kon rammen geen idee of dat ooit is opgelost, dus het is ook niet zo dat alleen Specialized zoiets heeft.
En nogmaals 10K+, hoe belachelijk ook gelden ook bij alle merken voor de top-end fietsen, inclusief Canyon en SCOTT, ook bij Spesh komt geen enkel ander model boven de 10K uit.
Ik ben ook nog geen fan van de SL8 en ook zeker niet van de respec die ze hebben gedaan in de lagere ranges (de Expert met Rival, waar dat eerst Ultegra was), maar het is een beetje raar om hier maar te blijven bashen op Specialized terwijl het in de hele industrie hetzelfde gaat.
En dan te gaan testen of je een fiets van 14K kan voelen, we weten allemaal al wel wat daar de conclusie van gaat zijn.
Laatst gewijzigd door Kluus op 10 aug 2023 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Prijs heb ik het niet over, eens dat hebben meer merken. Dat is een keuze.
Daar heb ik echt geen probleem mee.
Eens meer merken die problemen hebben. Maar dat was wel een vieze natuurlijk als een vork breekt.
Waarbij best wel wat mensen hebben geklaagd dat de oplossing lang heeft geduurd.
Ze zullen best goed weten wat ze doen, maar als het nieuwe framegewicht klopt gaan ze zich echt op een grens bevinden waar ik me vanaf vraag of je daar als consument mee in moet gaan. Bij de minste impact ontstaat er schade die je mogelijk niet ziet. Maargoed er zullen heel veel specialisten mee bezig zijn geweest en dit is maar mijn mening.
Daar heb ik echt geen probleem mee.
Eens meer merken die problemen hebben. Maar dat was wel een vieze natuurlijk als een vork breekt.
Waarbij best wel wat mensen hebben geklaagd dat de oplossing lang heeft geduurd.
Ze zullen best goed weten wat ze doen, maar als het nieuwe framegewicht klopt gaan ze zich echt op een grens bevinden waar ik me vanaf vraag of je daar als consument mee in moet gaan. Bij de minste impact ontstaat er schade die je mogelijk niet ziet. Maargoed er zullen heel veel specialisten mee bezig zijn geweest en dit is maar mijn mening.
Nee dat van die prijs was ook niet als reactie op jou bedoeld, meer op de andere posts. Beetje ongelukkig dat ik alleen jou quote inderdaad . Op zich zijn we het wel eens betreffende de SL8, ik ben daar ook nog geen fan van en vraag me ook af of de trend naar lichter wel de juiste is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nou….. ik heb een keer 5 mtb hardtails achter elkaar gereden, maar zat behoorlijk verschil tussen.tom de groot schreef: ↑10 aug 2023 14:32 [quote=wasbeer2006 post_id=1600820
Als het dezelfde test is als in het blad tussen verschillende fietsen dan kunnen ze beter thuis blijven. Het cijfer zal zitten tussen de 7,8 en de 8.
Je kunt je sowieso afvragen wat testen waard is op een fiets die niet op maat is afgesteld.
Leuk om te doen Frank!
Less is bore