Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Glasgow 2023

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39840
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 aug 2023 12:56

marsman schreef: 11 aug 2023 12:45 Ik ook. Merk dat ik naast het wegrennen ook veel meer kijk naar de andere onderdelen. Misschien ook wel omdat de NOS meer uitzendt?
Ik schakelde gisteren met een verse kop koffie NPO1 in op de tv om naar Puck te kijken, goud-kandidaat.
Wat kreeg ik; Maud en Babs (heb ik na moeten zoeken), op NPO2 Binnenstebuiten en op NPO3 Meiden die rijden.
Ha, dan zal NPO3 wel de Short race zijn, zijn immers ook meiden die rijden.... :|
Snel naar Eurosport geschakeld, die zenden wel uit.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5182
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 11 aug 2023 14:55

daniel1975 schreef: 11 aug 2023 10:21
JPAR schreef: 11 aug 2023 08:53 Marlen Reusser over de reden van stoppen in de tijdrit https://www.wielerflits.nl/nieuws/marle ... en-zin-in/
Stoer!!!
Stoer?
Ernstige mentale problemen in haar hoofd denk ik dan.
Dat was me al duidelijk in de docu-reeks 'La Course'.
Deze Tour ook weer een paar rare uitspraken gedaan.
Misschien eens ophouden met bijzonder te willen zijn en gewoon trachten te doen.
Als je Pinot op zijn geitenboerderij ziet dan merk je meteen dat dat authentiek is, bij Reusser is dat niet het geval.

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4194
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 11 aug 2023 14:58

Misschien is ze erachter gekomen dat ze door haar ploeg misbruikt wordt? Wat zit ze ongelooflijk fraai op haar tijdritfiets.
Niet zijken maar reiden !

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5182
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 11 aug 2023 15:08

daniel1975 schreef: 11 aug 2023 10:58 Gunnen telt helaas/gelukkig niet.

Ganna, Evenepoel, Foss.
Vooraleer de wedstrijd start.
Wat vind je van de bezetting? Gewoon om achteraf discussie te vermijden over de winnaar of die al dan niet gewonnen heeft in een sterk/matig/zwakke bezetting.

Ik stel vast dat er geen Vingegaard is, momenteel veruit de beste tijdrijder ter wereld, ook geen Roglic (Olympisch kampioen). Misschien mis ik nog toppers?

Ik denk
1. Ganna
2. VanAert (is hij aan zichzelf verplicht ;)
3. Remco

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5182
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 11 aug 2023 15:09

pino schreef: 11 aug 2023 14:58 Misschien is ze erachter gekomen dat ze door haar ploeg misbruikt wordt? Wat zit ze ongelooflijk fraai op haar tijdritfiets.
Ze zat ook ongelooflijk fraai in de berm. Nog nooit gezien zoiets.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5232
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 aug 2023 15:17

lugosi schreef: 11 aug 2023 14:55
daniel1975 schreef: 11 aug 2023 10:21
JPAR schreef: 11 aug 2023 08:53 Marlen Reusser over de reden van stoppen in de tijdrit https://www.wielerflits.nl/nieuws/marle ... en-zin-in/
Stoer!!!
Stoer?
Ernstige mentale problemen in haar hoofd denk ik dan.
Dat was me al duidelijk in de docu-reeks 'La Course'.
Deze Tour ook weer een paar rare uitspraken gedaan.
Misschien eens ophouden met bijzonder te willen zijn en gewoon trachten te doen.
Als je Pinot op zijn geitenboerderij ziet dan merk je meteen dat dat authentiek is, bij Reusser is dat niet het geval.
Je gaat wel heel kort door de bocht. Vooral bij tijdrijden moet je mentaal in orde zijn. Zodra je onderweg gaat denken waarom wil ik dit, is het voorbij. Tijdrijden is net als een uur lang je vinger tussen de deur houden. Het doet pijn, maar je kan het nog net aan. Als je dan mentaal vermoeid bent, gaat dat niet.

Ik rij zelf ook tijdritten en dat zijn er maar een paar per jaar. Toch betrap ik mij er wel eens op tijdens het afzien te denken "waarom wil ik dit?". Deze dames rijden veel meer koersen en hebben veel meer druk, dus ik kan mij dat goed voorstellen.

Dan kan je wel denken, het zijn profs, dus ze moeten dat kunnen. Het blijven wel mensen en juist de gedacht "Ik ben prof dus ik mag niet klagen" zorgt juist voor extra druk.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13605
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 aug 2023 15:59

Haha er start er een op een addict of een foil die kom je hier niet eens meer op marktplaats tegen......
Wat dat betreft blijft het een bijzondere sport

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5058
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 11 aug 2023 16:07

Zo krijgt t wk meer iets van de olympische spelen: meedoen is belangrijker dan winnen.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1191
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 11 aug 2023 16:14

NuitKor schreef: 11 aug 2023 15:17
lugosi schreef: 11 aug 2023 14:55
daniel1975 schreef: 11 aug 2023 10:21



Stoer!!!
Stoer?
Ernstige mentale problemen in haar hoofd denk ik dan.
Dat was me al duidelijk in de docu-reeks 'La Course'.
Deze Tour ook weer een paar rare uitspraken gedaan.
Misschien eens ophouden met bijzonder te willen zijn en gewoon trachten te doen.
Als je Pinot op zijn geitenboerderij ziet dan merk je meteen dat dat authentiek is, bij Reusser is dat niet het geval.
Je gaat wel heel kort door de bocht. Vooral bij tijdrijden moet je mentaal in orde zijn. Zodra je onderweg gaat denken waarom wil ik dit, is het voorbij. Tijdrijden is net als een uur lang je vinger tussen de deur houden. Het doet pijn, maar je kan het nog net aan. Als je dan mentaal vermoeid bent, gaat dat niet.

Ik rij zelf ook tijdritten en dat zijn er maar een paar per jaar. Toch betrap ik mij er wel eens op tijdens het afzien te denken "waarom wil ik dit?". Deze dames rijden veel meer koersen en hebben veel meer druk, dus ik kan mij dat goed voorstellen.

Dan kan je wel denken, het zijn profs, dus ze moeten dat kunnen. Het blijven wel mensen en juist de gedacht "Ik ben prof dus ik mag niet klagen" zorgt juist voor extra druk.
Desondanks had ik het stoerder gevonden als ze eerder tegen haar ploeg/coach had gezegd dat de tank zo leeg was.
En het was zeker stoerder geweest om uit te rijden al is het maar uit respect naar je ploeggenoten die graag hadden willen starten.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8901
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 aug 2023 16:36

Sulla schreef: 11 aug 2023 16:14
NuitKor schreef: 11 aug 2023 15:17
lugosi schreef: 11 aug 2023 14:55

Stoer?
Ernstige mentale problemen in haar hoofd denk ik dan.
Dat was me al duidelijk in de docu-reeks 'La Course'.
Deze Tour ook weer een paar rare uitspraken gedaan.
Misschien eens ophouden met bijzonder te willen zijn en gewoon trachten te doen.
Als je Pinot op zijn geitenboerderij ziet dan merk je meteen dat dat authentiek is, bij Reusser is dat niet het geval.
Je gaat wel heel kort door de bocht. Vooral bij tijdrijden moet je mentaal in orde zijn. Zodra je onderweg gaat denken waarom wil ik dit, is het voorbij. Tijdrijden is net als een uur lang je vinger tussen de deur houden. Het doet pijn, maar je kan het nog net aan. Als je dan mentaal vermoeid bent, gaat dat niet.

Ik rij zelf ook tijdritten en dat zijn er maar een paar per jaar. Toch betrap ik mij er wel eens op tijdens het afzien te denken "waarom wil ik dit?". Deze dames rijden veel meer koersen en hebben veel meer druk, dus ik kan mij dat goed voorstellen.

Dan kan je wel denken, het zijn profs, dus ze moeten dat kunnen. Het blijven wel mensen en juist de gedacht "Ik ben prof dus ik mag niet klagen" zorgt juist voor extra druk.
Desondanks had ik het stoerder gevonden als ze eerder tegen haar ploeg/coach had gezegd dat de tank zo leeg was.
En het was zeker stoerder geweest om uit te rijden al is het maar uit respect naar je ploeggenoten die graag hadden willen starten.
Ik dacht dat nagenoeg alle topsporters bij een sportpsycholoog lopen. Die had dat toch moeten merken? Of zij nu net niet? Maar volgens mij was ze een beetje laat met accepteren dat er iets niet goed zit. Had ze beter voor de tijdrit kunnen doen. Had haar zelf een hoop ellende bespaard. Toch hoop ik echt voor haar dat wat rust haar weer op het niveau brengt. Goede rijdster.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6206
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 aug 2023 16:47

lugosi schreef: 11 aug 2023 15:08
daniel1975 schreef: 11 aug 2023 10:58 Gunnen telt helaas/gelukkig niet.

Ganna, Evenepoel, Foss.
Vooraleer de wedstrijd start.
Wat vind je van de bezetting? Gewoon om achteraf discussie te vermijden over de winnaar of die al dan niet gewonnen heeft in een sterk/matig/zwakke bezetting.

Ik stel vast dat er geen Vingegaard is, momenteel veruit de beste tijdrijder ter wereld, ook geen Roglic (Olympisch kampioen). Misschien mis ik nog toppers?

Ik denk
1. Ganna
2. VanAert (is hij aan zichzelf verplicht ;)
3. Remco
Nog een Deen of een Noor ertussen, Küng nog?
Doet Pogi nog mee, die kan ook een pot tijdrijden, al zou ik die op de vlakkere parcoursen toch achter de powerhouses zetten zoals Remco, Ganna.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 11 aug 2023 16:51

Waar ik met verbazing naar kijk zijn de tijdrijders, zowel mannen als vrouwen, die met die aparte helm van Specialized rijden. Zo'n moslimhelm waarbij een soort van hoofddoek is inbegrepen. Volgens de fabrikant is dat soort helm substantieel sneller. Lijkt mij toch behoorlijk vervelend om op die manier in de rondte te rijden. En om nu te zeggen dat ze daar echt succes mee boeken.....
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Plaats reactie