Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Glasgow 2023

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39840
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2023 07:58

lugosi schreef: 12 aug 2023 06:12 Dat is het onderscheid met pakweg Remco en VdP. Maar zij kunnen vrij kiezen. VanAert kan dat duidelijk niet.
VDP heeft daardoor in het verleden ook verkeerde keuzes gemaakt.
En bij WvA viel het vorig jaar in de Tour wel allemaal op zijn plek. Dit jaar net niet.
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5057
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 12 aug 2023 08:28

Ach WvA heeft afgelopen 2 weken met zn hoofd bij zn gezin gezeten. Iedereen snapt dat je dan niet optimaal kunt presteren. De meesten hangen dan achter hun bureau met halfdichte oogjes van vermoeidheid maar goed wout moet even wk worden…

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5182
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 aug 2023 08:43

kxlight schreef: 12 aug 2023 08:28 Ach WvA heeft afgelopen 2 weken met zn hoofd bij zn gezin gezeten. Iedereen snapt dat je dan niet optimaal kunt presteren. De meesten hangen dan achter hun bureau met halfdichte oogjes van vermoeidheid maar goed wout moet even wk worden…
Aan zijn resultaten te zien zit hij al het hele seizoen met zijn gedachten bij zijn gezin.
Voor zijn capaciteiten is de e3 en een bk tt tegen een vallende remco echt niet goed.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5182
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 aug 2023 08:48

daniel1975 schreef: 12 aug 2023 07:58
lugosi schreef: 12 aug 2023 06:12 Dat is het onderscheid met pakweg Remco en VdP. Maar zij kunnen vrij kiezen. VanAert kan dat duidelijk niet.
VDP heeft daardoor in het verleden ook verkeerde keuzes gemaakt.
En bij WvA viel het vorig jaar in de Tour wel allemaal op zijn plek. Dit jaar net niet.
Dat VdP daardoor foute keuzes maakte dat kan wel, maar het blijft zijn keuze.

Wout heeft verleden jaar (en het jaar voordien) echt wel genoeg laten zien dat hij iets kan in de Tour.
Het wordt echt wel tijd voor wat anders WK, WK TT, OL, RvVl en P-R; dat noemde hij enkele jaren geleden zijn doelen. Mijn inziens gezien zijn capaciteiten heel terecht. Ook haalbare doelen.
Ondertussen is hij 29. Als volgend jaar zijn seizoen niet meer oplevert dan dit jaar dan ziet het er beroerd uit voor zijn palmares. Maar ja Wout moet just niks.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2519
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 12 aug 2023 08:59

Beroerd?
Sorry, maar Van Aert heeft ondertussen ook al 10 ritzeges in de Tour en de groene trui.
Dat alleen al, is een palmares om U tegen te zeggen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39840
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2023 09:05

Kiekeboe schreef: 12 aug 2023 08:59 Beroerd?
Sorry, maar Van Aert heeft ondertussen ook al 10 ritzeges in de Tour en de groene trui.
Dat alleen al, is een palmares om U tegen te zeggen.
+1
Less is bore

idds
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jan 2018 22:24

idds 12 aug 2023 09:13

Zou het voor Van Aert niet beter zijn om toch wat keuzes te beginnen maken?
De afgelopen 10 maand zitten er 4 piekperiodes in: cross - voorjaarsklassiekers - Tour - WK. En dit doet hij nu al enkele jaren.
Hij was overal goed, zelfs steengoed, maar wel verdiend geklopt door anderen die ook gepiekt hebben.
Zijn veelzijdigheid is bewonderenswaardig, maar betekent ook dat hij door de ploeg vaak als een belangrijke pion wordt ingezet.
Ik zie niet veel renners die zoveel pieken inbouwen gedurende meerdere opeenvolgende jaren.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5832
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 aug 2023 09:27

Kiekeboe schreef: 12 aug 2023 08:59 Beroerd?
Sorry, maar Van Aert heeft ondertussen ook al 10 ritzeges in de Tour en de groene trui.
Dat alleen al, is een palmares om U tegen te zeggen.
Dat palmares hebben zowat alle topspurters al bijeen gefietst. cavendish, Kittel, philipsen, jakobsen bvb en Sagan zelfs 7x groene trui. Je gaat wout toch niet degraderen tot een renner die zich jaarlijks enkel bewijst door een paar ritten te winnen tijdens 3 weken tour.
Wout moet zich teveel opofferen voor anderen bij jumbo. Terwijl Ganna, Remco en VDP zich op de WK gefocust hebben heeft hij zich in de tour opgeofferd voor zijn ploeg. Als hij niet snel egoistischer wordt en het absoluut kopmanschap opeist zal de erelijst van een van de beste renners van zijn generatie heel om niet te zeggen te veel beperkt blijven.
Wout is een veel completer en wschlk beter renner dan Boonen ooit was maar die heeft en de groene trui en een paar tourritten en 3xRVV, 4xPR en WK op zijn palmares terwijl in die periode er toch ook een zekere Cancellara meereed.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 12 aug 2023 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5832
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 aug 2023 09:30

idds schreef: 12 aug 2023 09:13 Zou het voor Van Aert niet beter zijn om toch wat keuzes te beginnen maken?
De afgelopen 10 maand zitten er 4 piekperiodes in: cross - voorjaarsklassiekers - Tour - WK. En dit doet hij nu al enkele jaren.
Hij was overal goed, zelfs steengoed, maar wel verdiend geklopt door anderen die ook gepiekt hebben.
Zijn veelzijdigheid is bewonderenswaardig, maar betekent ook dat hij door de ploeg vaak als een belangrijke pion wordt ingezet.
Ik zie niet veel renners die zoveel pieken inbouwen gedurende meerdere opeenvolgende jaren.
Zijn de trainingen op de Teide wel in zijn functie en niet eerder gericht op als knecht presteren in de bergen voor een kopman. Om een RVV of P-R te winnen zijn er denk ik geschikter trainingen. Ook top moeten zijn in de tour en 14 dagen later dan nog pieken op het WK dat is toch moeilijk te rijmen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13605
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 aug 2023 09:42

Het kan toch ook een jaartje iets minder zijn......

Kijk naar VDP. In januari dacht ik echt nog als ie zo doorgaat wordt het niks en daar was ik niet de enige in. Dan vind ie toch iets en heeft ie een top seizoen.
Het zijn maar hele kleine dingen waar het aan hangt. Als VDP vorige week zijn fiets aan bonken rijd en dat scheelde niet veel, dan is VA misschien gewoon wereldkampioen. Het is zo,n dunnen lijn.

Ik vond VA de hele tour ook niet best. Niet alleen fysiek, maar ook de keuzes die hij maakte om mee te zitten. En dat laatste zegt misschien wel genoeg over zijn vorm, dan ga je vaak ook de verkeerde keuzes maken. En dan ook nog de verwachting van velen met bv die tijdrit in de tour, ik snap dat, natuurlijk kan ie die winnen als het allemaal heel goed gaat, maar reeel gezien was die toch een volkomen logische en verwachte uitkomst.

Het vervelende is wel, de druk wordt hoog om in het voorjaar eindelijk eens Vlaanderen of Robaix te winnen.
Wielrennen is nu veel constanter in de tijd Boonen/Cancellara was er vrijwel elk jaar wel iets van een van beide. Die hebben in verhouding helemaal niet vaal echt tegen elkaar gereden voor de winst.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 12 aug 2023 09:56

Volgens mij rijdt Wout gewoon graag de Tour, gewoon omdat hij graag met een fiets rijdt op Franse wegen en graag af en toe wil laten zien hoe sterk hij is. Dat kan hij het beste in een zware wedstrijd als de Tour, waar hij zichtbaar beter recupereert dan een groot deel van het peloton, en daardoor heel de Tour vooraan kan rijden / aanvallen / tempo maken,...
Dat hij dan niet altijd wint, is minder erg voor hem.

Als hij echter ECHT wil winnen, moet hij een keer langs bij een psycholoog of mental coach. Volgens mij zit het vooral in zijn hoofd, als ik zijn interviews zie, lijkt hij er in te berusten / vrede mee te nemen dat hij bvb. net 5de werd en daarmee op zijn plaats was in de tijdrit. Als je de winst ambieert, en je wordt 5de en je denkt dat alles goed ging, is er iets dat niet klopt. Hij moet just niks, maar als hij wil winnen, moet hij even heel goed evalueren in hoeverre hij selectiever wordt in zijn doelen, en dan met een andere mental mindset naar die doelen toeleeft. Nu lijkt hij overal te willen tonen dat hij alles heel goed kan, maar daar haal je geen overwinningen mee.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16804
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 aug 2023 10:37

fiedoo schreef: 12 aug 2023 09:27
Kiekeboe schreef: 12 aug 2023 08:59 Beroerd?
Sorry, maar Van Aert heeft ondertussen ook al 10 ritzeges in de Tour en de groene trui.
Dat alleen al, is een palmares om U tegen te zeggen.
Dat palmares hebben zowat alle topspurters al bijeen gefietst. cavendish, Kittel, philipsen, jakobsen bvb en Sagan zelfs 7x groene trui. Je gaat wout toch niet degraderen tot een renner die zich jaarlijks enkel bewijst door een paar ritten te winnen tijdens 3 weken tour.
Wout moet zich teveel opofferen voor anderen bij jumbo. Terwijl Ganna, Remco en VDP zich op de WK gefocust hebben heeft hij zich in de tour opgeofferd voor zijn ploeg. Als hij niet snel egoistischer wordt en het absoluut kopmanschap opeist zal de erelijst van een van de beste renners van zijn generatie heel om niet te zeggen te veel beperkt blijven.
Wout is een veel completer en wschlk beter renner dan Boonen ooit was maar die heeft en de groene trui en een paar tourritten en 3xRVV, 4xPR en WK op zijn palmares terwijl in die periode er toch ook een zekere Cancellara meereed.
Alleen Cancellara, zet dat af tegen vd Poel, Evenepoel en Pogacar. Dan kun je nog zoveel beter zijn dan Boonen, makkelijker heeft hij het zeker niet.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie