Die van mij hoeven helemaal niet op kamers... TU is maar 10km fietsen
Je hebt zoveel verschillende kinderen dat het echt heel lastig is dat in te delen.
Ik hield echt mijn hart vast met de oudste.... dat was qua resultaten een drame op de basisschool. Achteraf kwam het allemaal net ff te vroeg.
Het eerste jaar VMBO ging heel goed en maakte die de stap van Kader naar kader/TL en nu naar de derde naar TL.
Hij doet het veel beter als ie zelf zijn zaken kan plannen en doen wanneer hij het wil.
De jongste gaat naar het VWO volgende week. Nou dat heeft op de basisschool werkelijk niets hoeven te doen, 2 vingers in z,n neus.
Ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat. Ik denk toch dat ie iets zal moeten gaan doen op het VWO. Ook dat komt wel weer goed.
Er is geen one size fits al, maar de band is nu wel heel smal. De andere kant is dat er veel meer tijd in de persoon wordt gestoken dan in mijn tijd.
Twee wekelijks 15 minuten 1 op 1 met de mentor. Huiswerk op school met begeleding en middelen.
Het allereerste moet je gaan voorkomen dat je kinderen beschadigd met het basisschool systeem. Je merkt dat de basisschool daar bij ons echt wel mee bezig is. Maar ze zitten ook gebonden aan de systemen die er zijn.
Op een basisschool kunnen pratische gerichte kinderen hun ei vaak niet kwijt en theoretische kinderen wel.
Jongens worden gediscrimineerd op school. Met een piepjetest moeten jongens bv 10X voor een 10 en meisjes maar 8x voor een 10. Terwijl als er bij nederlands 4 fouten worden gemaakt krijgen ze allebei hetzelfde cijfer. Dat klopt toch niet?