Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Advies airpods

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4663
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 13 aug 2023 17:21

Ik gebruik al vele jaren met hardlopen een Chinese Aftershokz variant. Voor goede audio niet geschikt, maar tijdens hardlopen en fietsen prima voor een motiverende achtergrond deun.
Indien ik de omgeving niet hoef te horen gebruik ik een set Samsung Galaxy Buds. Die hebben een stand om omgevingsgeluid door te geven, maar dat is heel irritant.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1075
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 13 aug 2023 21:13

Leuk topic. Heb zelf al twee sets earpruts aan de kant gelegd omdat ze niet lekker blijven zitten. Zal wel even mee blijven lezen, maar tot nu toe lijkt de tip van Hanz Bé mij de meest interessante.
Time is (almost) on my site

KogaCyclist
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 jul 2023 21:59

KogaCyclist 14 aug 2023 08:07

Slowracer schreef: 13 aug 2023 21:13 Leuk topic. Heb zelf al twee sets earpruts aan de kant gelegd omdat ze niet lekker blijven zitten. Zal wel even mee blijven lezen, maar tot nu toe lijkt de tip van Hanz Bé mij de meest interessante.
Ben blij dat ik niet de enige ben met minder courante oren. :mrgreen:
De tip van Hanz leek mij ook de mooiste. Alleen als ik op de Nederlandse site kijk kan ik ze niet vinden, wel op de internationale site.
De shokz zien er ook goed uit maar die beugel om je hoofd staat me dan weer wat minder aan.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2582
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 14 aug 2023 09:49

Hier ook iemand met moeilijke oren. Ik heb jaren met de bedraadde versies van de airpods gefietst. De pasvorm van die oortjes is (voor mij) eigenlijk het beste. Waarschijnlijk omdat deze versie dat rubberen inear gedeelte niet heeft. Met fietsen had ik ook nauwelijks last van de kabel.

Ik heb nu al een tijdje de airpods pro, 1 gen. Vooral omdat het geluid vele malen beter is en omdat de oortjes noice cancelling hebben. Het gaat met fietsen en wandelen met de hond prima. Als ik veel zweet, dan moet ik ze vaak terugduwen, wat wel irritant is. En los van de gevaren, ik vind noice cancelling op de fiets echt heerlijk om geen rijwind meer te horen.

Met hardlopen heb ik geen oortjes meer in. Bedraadde versies zijn (van welk merk dan ook) geen optie en de airpods pro blijven niet zitten. Wat ik ook irritant vind, is dat je met hardlopen een soort van gebonk hoort bij elke pas via je oortjes. Dat zal te maken hebben met de afdichting van de airpods pro. Ik heb wel eens zo'n setje geprobeerd waarbij je de oortjes met zo'n lipje om je oor vouwt, maar dat zat ook niet fijn.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39840
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 aug 2023 10:02

Hardlopen = Headshokz!! Werkt er heel goed en niet dat irritante gebonk.
Less is bore

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 14 aug 2023 10:06

KogaCyclist schreef: 14 aug 2023 08:07
Slowracer schreef: 13 aug 2023 21:13 Leuk topic. Heb zelf al twee sets earpruts aan de kant gelegd omdat ze niet lekker blijven zitten. Zal wel even mee blijven lezen, maar tot nu toe lijkt de tip van Hanz Bé mij de meest interessante.
Ben blij dat ik niet de enige ben met minder courante oren. :mrgreen:
De tip van Hanz leek mij ook de mooiste. Alleen als ik op de Nederlandse site kijk kan ik ze niet vinden, wel op de internationale site.
De shokz zien er ook goed uit maar die beugel om je hoofd staat me dan weer wat minder aan.
Shokz heeft tegenwoordig ook zonder die beugel. Ik heb nog die met de beugel achter het hoofd langs en met fietsen is dat geen probleem, maar wel vervelend als je op een ligmatje bij het zwembad ligt of met je hoofd op de bank.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4325
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 14 aug 2023 10:08

KogaCyclist schreef: 14 aug 2023 08:07
Slowracer schreef: 13 aug 2023 21:13 Leuk topic. Heb zelf al twee sets earpruts aan de kant gelegd omdat ze niet lekker blijven zitten. Zal wel even mee blijven lezen, maar tot nu toe lijkt de tip van Hanz Bé mij de meest interessante.
Ben blij dat ik niet de enige ben met minder courante oren. :mrgreen:
De tip van Hanz leek mij ook de mooiste. Alleen als ik op de Nederlandse site kijk kan ik ze niet vinden, wel op de internationale site.
De shokz zien er ook goed uit maar die beugel om je hoofd staat me dan weer wat minder aan.
Ik heb ze via Amazon gekocht. Wel de NL site dacht ik. Maar andere merken (ook shokz sinds kort) hebben vergelijkbare types. Wel vaak via Amazon/Ali. (Op youtube is veel info te vinden)
De openrocks worden echter steevast goed getest en zijn/waren de best betaalbare.

hayes

hayes 27 aug 2023 21:16

Ik ben heel erg tevreden van dit setje van Ali.
https://nl.aliexpress.com/item/10050049 ... pt=glo2nld

Voor 12 euro goeie audio en blijven altijd zitten. Ze staan nu zelfs aan 10 euro zie ik.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39840
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2023 21:47

Moet altijd wel grinniken hoe je de koopjes steeds weet de vinden :-)
Less is bore

KogaCyclist
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 jul 2023 21:59

KogaCyclist 30 aug 2023 22:33

hayes schreef: 27 aug 2023 21:16 Ik ben heel erg tevreden van dit setje van Ali.
https://nl.aliexpress.com/item/10050049 ... pt=glo2nld

Voor 12 euro goeie audio en blijven altijd zitten. Ze staan nu zelfs aan 10 euro zie ik.

Net wat te laat, ik heb nu net onderstaande binnen gekregen.
NuitKor schreef: 14 aug 2023 10:06 Afbeelding
Nog niet kunnen testen op de fiets maar de eerste indruk is qua comfort prima. Qua geluid valt me op dat wanneer ik hem wat harder zet het geluid snel slecht wordt (alsof je naar een opgeblazen box luistert). Maargoed eerst maar eens op de fiets proberen voor een betere indruk.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13605
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 aug 2023 11:33

Ik heb de samsung. Geluid is meer dan prima.
Instelmogelijkheden zat en ze zitten heel lang heel comfortabel.

Batterij duur na 3 jaar is nog steeds top 5 uur redden ze iig nog makkelijk.
Fijn klein hoesje wat ook draadloos prima oplaad.

Wel moet ik links soms aandrukken, ook wel andere rubbers geprobeerd maar dan heb ik dat ook. Zowel op de fiets als met wandelen als op de bank.
Maar de samsungs zijn ook niet goedkoop als je ze los moet kopen, maar koop je af een toe een samsung product dan zijn er regelmatig acties dat ze gratis zijn.

Haakje zou fijn zijn al vraag ik me af hoe dat met je zonnebril gaat

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3570
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 31 aug 2023 13:23

Ik heb de Airpods Pro gen2. Transparantie modus (tijdens het fietsen) en ANC zijn super, klank is meer dan behoorlijk, en het past natuurlijk perfect in het ecosysteem van Apple waarin ik min of meer vast zit.

Ze zitten, ondanks het gevoel en comfort van 'niet aanwezig' te zijn, muurvast: ik kan zo hard afdalen als ik wil, snelle bochten nemen en hobbelen over kasseien, ze blijven netjes op hun plaats in mijn oorschelp.
Afbeelding

Plaats reactie