Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

SX Eagle

Daffers
Forum-lid

Daffers 14 aug 2023 08:26

Goedemorgen, als wielrenner ga ik morgen mijn nieuwe mtb ophalen.
Het was een hele mooie aanbieding en als beginnend mtb wilde ik ook niet meteen heel veel geld betalen.
Nu is het een hele complete fiets met verder goede onderdelen, echter heeft hij een SX Eagle groep set.
Ik ben een klein beetje geschrokken van de verhalen op internet, is SX Eagle echt zo slecht?

Het zou plastic zijn en snel kapot gaan, echter is de derailleur wel van staal en niet van plastic zoals gezegd wordt.
Is de groep set anno 2023 wellicht verbeterd ?

Ik had bedacht er gewoon een jaar op te fietsen en dan wellicht geleidelijk upgraden naar GX als het nodig is.

Of raden jullie aan iig de derailleur vast te upgraden ?
Apex Blackbuck
Sensa Romagna Comp 105

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 aug 2023 09:08

Het is vrij basic allemaal. Bedoeld voor MTB'ers die niet veel rijden en/of niet in slechte omstandigheden.

Dat laatste is tamelijk belangrijk. Als je met Eagle in modderige omstandigheden gaat rijden dan zal de boel wel héél snel kapot zijn. Ik ken echter ook lieden die er al een tijdje mee rijden. Kwestie van goed onderhouden.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 14 aug 2023 09:17

En zoals je zegt: Na een jaar upgraden naar een GX Eagle groep, dus lekker een jaartje met SX rijden.

Daffers
Forum-lid

Daffers 14 aug 2023 18:34

Bedankt voor het antwoord, ga gewoon lekker rijden als het niet meer werkt naar GX of hoger upgraden.
Apex Blackbuck
Sensa Romagna Comp 105

Plaats reactie