Vandaag een heel eind gekomen in de keuze voor een nieuwe fiets. Nu heb ik 2 opties over, en ik ben benieuwd hoe jullie tegen deze keuze aan kijken. Het wordt sowieso een Giant TCR, de vraag is alleen welke:
Optie 1: https://tentusscher.nl/giant-tcr-advanced-1-plus/
of
Optie 2: https://tentusscher.nl/giant-tcr-advanced-pro-2/
Optie 1 heeft als voordelen een betere groep (Ultegra t.o.v. 105) en carbon wielen, tegenover de alu wielen van optie 2.
Optie 2 heeft als voordeel (hoewel het in de specs niet heel duidelijk wordt) dat het frame van een ander/beter type carbon is, met als belangrijkste voordeel meer stijfheid en een lichter frame.
Any thoughts?
Keuzestress: betere groep en wielen of beter frame?
kijk voor de gein eens in dit topic:
viewtopic.php?t=99571
Over het verschil van een high-end frame en een 2nd-tier frame. En dat is precies waar je nu tussen kiest. En trek daarna je conclusie
viewtopic.php?t=99571
Over het verschil van een high-end frame en een 2nd-tier frame. En dat is precies waar je nu tussen kiest. En trek daarna je conclusie
Live fast; die young. mijn blog
Sterker: dit gaat niet eens tussen top (dat is nl de SL) en 2nd tier (de Advanced-modellen), maar tussen exact het zelfde frame met 1 1/8” stuurlager (=Advanced) OF een 1 1/4” stuurlager (=adv Pro).
Op de Pro zitten standaard iets duurdere (lichtere) onderdelen als zadel, stuur, stuurpen (en die kosten bij Giant ook niet de wereld).
Qua stuurpen en vermeende stijfheid: vrijwel alle racefietsen worden met 1 1/8” stuurpennen afgeleverd, ook veel topmodellen, dus zó slecht kant het niet zijn…
Ik heb zelf gekozen voor de ‘gewone’ en het zadel en stuur vervangen voor andere van een ander merk.
Edit: de Pro heeft standaard SLR-1 wielen (de ‘gewone’ heeft SLR-2). Zelfde velg, maar de slr-1 heeft iets lichtere naven, gebaseerd op de DT-Swiss 240. Scheelt een 100gram, dacht ik.
Op de Pro zitten standaard iets duurdere (lichtere) onderdelen als zadel, stuur, stuurpen (en die kosten bij Giant ook niet de wereld).
Qua stuurpen en vermeende stijfheid: vrijwel alle racefietsen worden met 1 1/8” stuurpennen afgeleverd, ook veel topmodellen, dus zó slecht kant het niet zijn…
Ik heb zelf gekozen voor de ‘gewone’ en het zadel en stuur vervangen voor andere van een ander merk.
Edit: de Pro heeft standaard SLR-1 wielen (de ‘gewone’ heeft SLR-2). Zelfde velg, maar de slr-1 heeft iets lichtere naven, gebaseerd op de DT-Swiss 240. Scheelt een 100gram, dacht ik.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Ik kan ze zaterdag inderdaad allebei vergelijken, maar wil dan wel een knoop doorhakken. Maar ik kom al een end met de tips hier, dank. Mijn eerste idee dat de Pro alu wielen had klopt inderdaad niet, dat zijn ook carbon wielen.