Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 aug 2023 14:30

SiO2 schreef: 14 aug 2023 14:23
galileo2 schreef: 14 aug 2023 13:47
daniel1975 schreef: 14 aug 2023 07:13 Even mijn opmerking in de juiste context zien. Even daarvoor werd geklaagd dat Remco niet genoeg bejubeld werd.
Klopt.
23 jaar en 5 keer kampioen in het wegwielrennen
Is er iemand die dat betwist? Is er iemand die ontkent dat hij tot de beste renners van dit moment behoort?

Hou alsjeblieft op met dat Calimero-gedrag. Het verziekt de sfeer hier.
overdrijf je nu niet een heel klein beetje? Ik zie hier niks dat de sfeer verziekt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39694
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 aug 2023 14:49

Op het moment dat er niks negatiefs gezegd wordt over RE, maar dan gaat klagen dat er niet genoeg gejubelt wordt (in het WK topic gewoon de credits gekregen), dat is wel een beetje uitlokking....
En het staat allemaal los van ploeg of nationaliteit: gisteren heeft ook de dame gewonnen die ik het het meest gunde, terwijl ze geen Nederlandse is en bij een arrogante ploeg rijdt.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 aug 2023 15:20

daniel1975 schreef: 14 aug 2023 14:49 Op het moment dat er niks negatiefs gezegd wordt over RE, maar dan gaat klagen dat er niet genoeg gejubelt wordt (in het WK topic gewoon de credits gekregen), dat is wel een beetje uitlokking....
En het staat allemaal los van ploeg of nationaliteit: gisteren heeft ook de dame gewonnen die ik het het meest gunde, terwijl ze geen Nederlandse is en bij een arrogante ploeg rijdt.
Het was wel op de quote van SIO bedoeld hoor, mijn antwoord is per abuus wat te hoog geplaatst geweest.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 14 aug 2023 15:25

fiedoo schreef: 14 aug 2023 14:26
ColumsbusMJ schreef: 13 aug 2023 10:57
hayes schreef: 13 aug 2023 09:44 Toch jammer dat hij nooit kan winnen als alle toppers meedoen... ;) ;)
Wordt een boeiende Vuelta :mrgreen:
En als remco nu de vuelta niet zou winnen? Wat zegt dat dan over vorige en toekomstige prestaties? Pogacar heeft deze tour ook goed verloren, dat is 1 koers, dat is koers. Volgend jaar beter dan zeker?

Vingegaard en Roglic deden inderdaad niet mee. Blijft het natuurlijk een terechte en erg knappe overwinning. In Spanje gaan we het zien.
Wat Evenepoel tot nu toe laat zien is knap en veel wielrenners zouden aan het einde van hun carrière tekenen voor zo'n palmares. Naar mij weten is de TDF echter wel de grootste prijs die je als (ronde)renner kunt winnen en het ontbreken daarvan betekent wel dat er andere beter waren dan Evenepoel. Iets waar je over een aantal jaar mee over kunt zeggen.

Als Evenepoel aankomende Vuelta zowel Roglic als Vingegaard verslaat, dan vind ik dat heel knap en is hij voor de aankomende TDF voor mij ook direct één van de twee/drie topfavorieten. Sowieso genieten dat er zoveel exceptionele fietsers in het peloton fietsen en dat er ook een aantal uit België en Nederland komen, is helemaal mooi.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 aug 2023 22:03

Nederland toch niet voor de eindzege ! Maar verder helemaal mee eens 👍🏼
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13545
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 aug 2023 12:24

Voor de Tour is ie voor mij nu al top drie kanshebber.
Ik schat Pogi en Vingegard ietsje hoger in over drie weken. Maar daarna komen EV en Roglic voor mij.
Wat er de komende Vuelta gebeurt staat daar wat mij betreft los van, het is niet meer dan een lichte indicatie.

Karapaz en Mas zet iets net ff daarna. Misschien vergeet ik er een paar.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 15 aug 2023 14:52

Ik vind Mas eigenlijk elke keer dat hij meedoet aan een grote ronde tegenvallen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

hayes

hayes 15 aug 2023 17:10

Niemand speelt hier calimero.
Als REV aan bod komt, wordt er dikwijls negatief gereageerd, getwijfeld,... Ik vermoed omwille van z'n karakter/grote mond/zelfvertrouwen/... Terwijl hij in het peloton als een van dé renners van het moment beschouwd wordt.
Er zijn dus idd 6 kampioenentruien die hij kan winnen in het wegwielrennen. Hij heeft er nu al 5 op z'n 23ste

Niemand beweert hier dat hij de grootste ronderenner is. Ik schat Pogi en Vingegaard ook net iets hoger in.
Ik zie bij andere renners ook nooit de bedenking dat die of die niet meedeed. Zo kan je quasi elke zege onderuit halen.
Roglic z'n Giro zege is dan ook niet zo veel waard als de oude Thomas tweede is. En Vingegaard had in de Tour eigenlijk maar één tegenstander. En z'n ploeg heeft Pogi gesloopt, niet hijzelf. Enz...

Je hoeft geen fan te zijn om iemands prestatie snaar waarde te schatten. Ik ben geen Mathieu of Pogacar fan, maar stel me niet de minste vragen bij talent.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 16 aug 2023 09:15

Met veel akkoord, behalve met Vingegaard en de Tour. Het feit dat Vingegaard de Tour rijdt, maakt dat de Tour de sterkst bezette grote ronde van het jaar is. Dat is ook bewezen: Vingegaard staat minuten voor op de rest. Dat tijdsverschil impliceert ook dat Vingegaard het overgrote deel van het Pogacar-slopen heeft moeten doorstaan.

Bij Evenepoel zit ik nog wat in dubio voor die klassementsambities. Hij haalt zeker niveau podiumkandiaat in een grote ronde. Ik weet niet of het op dit moment realistisch is om hem bij de kandidaten voor de overwinning in de Tour te zetten (wat toch vooropgesteld wordt als het grote doel op lange termijn). Vanuit interviews dit jaar over de Tour haal ik ook dat hijzelf of verstoppertje speelt of niet goed weet of hij 3weken niveau Vingegaard kan presteren. Volgens mij is bijgevolg volkomen normaal om op dit moment nog te twijfelen over de positie van Evenepoel in de rangorde van klassementsrenners.

Los van dat klassement in grote rondes blijkt Evenepoel ook talent te hebben voor eendagssucces in heuvel/klim koersen. Dat heeft hij ondertussen wel voldoende bewezen. Of dat dan boven, naast of onder Pogacar is, maakt Evenepoel niet minder getalenteerd. Het grote verschil: Pogacar heeft getoond dat hij zowel in grote rondes als in klassiekers meestrijdt, Evenepoel (nog?) niet. Dat is een rekening die we binnen 10-15jaar wel zullen maken, wanneer die 2 einde carrière zijn.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6198
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 aug 2023 09:30

Evenepoel is een ontzettende goede eendagsrenner. Metname in de zware, lange wedstrijden.
Dus ja, dan kan een kleine of grote ronde ook natuurlijk. Dat zijn in feite een ~8 of ~20 eendagswedstrijdjes op een rij ;-)

Calimero gedrag is niet van Remco (ondanks zijn beperkte lengte), maar meer van zijn "fans".
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 aug 2023 09:45

MarkVeenstra schreef: 16 aug 2023 09:30 Calimero gedrag is niet van Remco (ondanks zijn beperkte lengte), maar meer van zijn "fans".
+1
Met de nadruk op "" bij fans.

Kijk uit naar de Vuelta en ga zelfs een paar etappes live kijken :mrgreen:
Als "compensatie" voor de gemiste Giro dit jaar.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 16 aug 2023 10:45

bartdr schreef: 16 aug 2023 09:15Volgens mij is bijgevolg volkomen normaal om op dit moment nog te twijfelen over de positie van Evenepoel in de rangorde van klassementsrenners.

Het grote verschil: Pogacar heeft getoond dat hij zowel in grote rondes als in klassiekers meestrijdt, Evenepoel (nog?) niet.
De Vuelta van vorig jaar was toch ook een grote ronde?
En twijfels lijken er over zijn positie ook niet echt te zijn: ik vermoed dat iedereen - Remco Incluis - wel ziet dat hij (nog?) net achter het duo Vingegaard-Pogacar komt. Waar hij trouwens ook in goed gezelschap van bv. Roglic vertoeft - want in Catalonië (o.k., een kleine ronde, maar toch een indicatie) waren die twee echt wel aan elkaar gewaagd.
En wellicht zal hij, wil hij het gat met Vingegaard dichten, toch ooit een keuze moeten maken tussen rondes en klassiekers (want bij Pogacar lijken die klassiekers toch ook te hebben gewogen op zijn recentste ronde-resultaten)...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie