Specialized
Klopt ik heb zeer lange armen. Ik ben 1m85.daniel1975 schreef: ↑16 aug 2023 09:47 Heb jij zulke lange armen dan? Ik ben 179 en rij met 77cm hart-as / bovenkant zadel (gemeten langs de staande buis)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mooie review. Dat nerveuse ligt vooral aan de maat.
Ik heb zelf een 56 en heb een paar keer een 58 gereden
Dat verschil is best groot. Ga de volgende ook naar een 58, 185 met 81cm zadelhoogte.
Ik wil iets minder drop nu ik wat ouder wordt.
Ik snap dat nooit zo.... 54 en 56. Daar past een normale Nederlander toch amper op.
56 en 58 zou veel meer passen. Raar dat ze met 26mm worden uitgerust om te testen.
Dat is toch geen maat meer op de huidige racers, je zou 28 of 30 verwachten.
Ik heb zelf een 56 en heb een paar keer een 58 gereden
Dat verschil is best groot. Ga de volgende ook naar een 58, 185 met 81cm zadelhoogte.
Ik wil iets minder drop nu ik wat ouder wordt.
Ik snap dat nooit zo.... 54 en 56. Daar past een normale Nederlander toch amper op.
56 en 58 zou veel meer passen. Raar dat ze met 26mm worden uitgerust om te testen.
Dat is toch geen maat meer op de huidige racers, je zou 28 of 30 verwachten.
Deze poule met testfietsen is niet exclusief voor Nederland. Vorige week waren ze nog in Glasgow en deze week zullen ze weer elders worden ingezet. Dus dat ze vooral kleinere maten hebben is niet heel vreemd.wasbeer2006 schreef: ↑16 aug 2023 10:25 Mooie review. Dat nerveuse ligt vooral aan de maat.
Ik heb zelf een 56 en heb een paar keer een 58 gereden
Dat verschil is best groot. Ga de volgende ook naar een 58, 185 met 81cm zadelhoogte.
Ik wil iets minder drop nu ik wat ouder wordt.
Ik snap dat nooit zo.... 54 en 56. Daar past een normale Nederlander toch amper op.
56 en 58 zou veel meer passen. Raar dat ze met 26mm worden uitgerust om te testen.
Dat is toch geen maat meer op de huidige racers, je zou 28 of 30 verwachten.
Die 26 mm snap ik niet zo. De meeste testfietsen waren uitgerust met 28 mm tubeless banden. Waarom de mijne 26 mm clinchers had, geen idee.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40200
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat ik niet snap is het grote gat tussen de 54 en de 56. Daar past echt een volwaardige maat tussen imho en is voor heel veel landen de sweetspot imho.wasbeer2006 schreef: ↑16 aug 2023 10:25 Mooie review. Dat nerveuse ligt vooral aan de maat.
Ik heb zelf een 56 en heb een paar keer een 58 gereden
Dat verschil is best groot. Ga de volgende ook naar een 58, 185 met 81cm zadelhoogte.
Ik wil iets minder drop nu ik wat ouder wordt.
Ik snap dat nooit zo.... 54 en 56. Daar past een normale Nederlander toch amper op.
56 en 58 zou veel meer passen. Raar dat ze met 26mm worden uitgerust om te testen.
Dat is toch geen maat meer op de huidige racers, je zou 28 of 30 verwachten.
Bovenbuislengtes:
52: 531
54: 541 (+10mm)
56: 563 (+22mm)
58: 577 (+14mm)
Less is bore
Ja vreemd, in de standaard specs op de website staan ook nog steeds 26mm banden bij alle fietsen. Het zal wel de "optimale" breedte zijn voor de aerodynamica op die Roval wielen schat ik. Ik denk dat de andere testfietsen eerder afweken van de standaard dus, maar voor het meeste gebruiker wel ten goede imho.
Sowieso komen Roval wielen ietswat conservatief op mij over, ook dat ze adverteren met hoge mogelijke bandenspanningen en dat de originele CL en CLX anno 2020 nog niet tubeless-ready waren. En het "vernieuwende" wat ze hebben met dat brede voorwiel hoop ik dan weer niet van dat dat industry-standard wordt...
Sowieso komen Roval wielen ietswat conservatief op mij over, ook dat ze adverteren met hoge mogelijke bandenspanningen en dat de originele CL en CLX anno 2020 nog niet tubeless-ready waren. En het "vernieuwende" wat ze hebben met dat brede voorwiel hoop ik dan weer niet van dat dat industry-standard wordt...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb niet gekeken, maar bij veel fietsen zie je de zadelbuis hoek en/of vorkbuis hoek een halve graad verspringen dat is ook een mm of 5 a 6. Een mm of 15 per maat is niet gek toch?daniel1975 schreef: ↑16 aug 2023 10:54
Wat ik niet snap is het grote gat tussen de 54 en de 56. Daar past echt een volwaardige maat tussen imho en is voor heel veel landen de sweetspot imho.
Bovenbuislengtes:
52: 531
54: 541 (+10mm)
56: 563 (+22mm)
58: 577 (+14mm)
Toch heb ik het idee dat de amateur vaak op een te klein frame wordt gezet.
185 is bv gewoon een 58, tenzij...... en niet andersom.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40200
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De stap van 10mm naar 22mm tussen een maat vind ik best groot.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja die is groot, maar als er wat hoeken veranderen kan de totale reach toename
Ik heb ff gekeken, de reach scheelt maar 11mm, dat is nog maar de helft, inderdaad door een andere balhoofdhoek.
Je moet tegenwoordig echt naar meer dingen kijken als alleen een buislengte
Ik heb ff gekeken, de reach scheelt maar 11mm, dat is nog maar de helft, inderdaad door een andere balhoofdhoek.
Je moet tegenwoordig echt naar meer dingen kijken als alleen een buislengte