Superior of iets vergelijkbaars?
Een alu frame kan na een behoorlijke schade direct in de vuilbak. Een carbon frame kan tegenwoordig gewoon gerepareerd worden. Kies vooral een fiets waar je je prettig bij voelt, maar je mening over carbon mag herzien worden.
hun fietsen.
Ze maken stuk voor stuk zeker een hele puike fietsen, strak en eigentijds design. Ik moet ze wel even in het echt zien voordat ik oordeel over velt met wat ik ervan vind, maar op dit moment is het niet dat ik op slag verliefd op bent. Dat heb ik wel beetje met Superior.ccc schreef: ↑13 aug 2023 15:30 bij Rose al eens gekeken ? De Rose Pro SL disc 105 voor 1.699,00 eur of de nieuwe Rose Reveal AL 105 voor 1.849,00eur .
https://grinta.be/rose-maakt-aluminium- ... rekkelijk/
Daar heb je inderdaad gelijk in, dan neem ik het terug wat mijn uitspraak betreft. Misschien bedoelde ik meer dat ik met alu-fiets gevoelsmatig iets minder risico loop. Maar misschien denk ik over paar jaar er anders over, of er komt andere ontwikkelingen op alu/carbon gebied.
Ik heb een keer of 2 op carbon fiets gefietst van m'n maat (Trek Domane SL6), ik moet zeggen dat het beetje tegenvalt als ik de prijs erbij denkt, en ook dat ietsje een flex in zit terwijl ik het liefst helemaal strak hebt.
Een Focus Atlas 6.7 vind ik ook prachtig uit zien qua de lak alleen de achtervork zit te laag tegenaan naar mijn smaak. De gewicht is ook vrij zwaar, 11,3 volgens de spec op site
@Scottpch en @Hayes, dank voor het delen van ervaringen.
Old bikes;
Batavus Challenge - Giant TCR 1997 - Giant Defy 2 2013. Momenteel fietsloos.
Batavus Challenge - Giant TCR 1997 - Giant Defy 2 2013. Momenteel fietsloos.
Inderdaad het zou een beetje zonde zijn om hem ergens niet voor te gebruiken waar ie voor bedoeld is met uitzondering van enkele gravelbikes die met smallere bandjes net zo goed doen op asfaltwegen.
Ik blijf die Atlas prachtig vinden, maar het wordt hem toch niet.
Maar wat het mij opvalt bijv bij Superior X-Road Issue (zwart glanzend met rode accenten) is dat de fiets op foto zonder spacers onder de stuur afgebeeld staat terwijl in het echt wél spacers onder zitten, en ook nog veel te veel (ruim 30-40mm). Ergens wel beetje jammer.
Valt dat wel af te zagen?
Als de stuur omlaag gaat, gaat de stack dan ook omlaag? Bijv Sup Issue maat L met stack van 606, dus dan gaat er bijv. 30mm af dus 606 - 30 = stack van 576?
Ik blijf verder gewoon rustig verder rondkijken.
Old bikes;
Batavus Challenge - Giant TCR 1997 - Giant Defy 2 2013. Momenteel fietsloos.
Batavus Challenge - Giant TCR 1997 - Giant Defy 2 2013. Momenteel fietsloos.
Helder dus. Dan vind ik niet zo heel handig als fabrikanten de fietsen afleveren met spacers eronder, dat geeft toch geen realistisch beeld over hoe het aanvoelt. Gooi dan der uit.
Old bikes;
Batavus Challenge - Giant TCR 1997 - Giant Defy 2 2013. Momenteel fietsloos.
Batavus Challenge - Giant TCR 1997 - Giant Defy 2 2013. Momenteel fietsloos.
Met spacers leveren is juist handig, zo kan iedereen voor zichzelf de fiets op de juist hoogte zetten.
Zonder spacers leveren zou beteken dat je niks meer kan afstellen aan hoogte. Vorkbuis bijplaatsen voor spacers gaat niet..
Helaas heb ik geen gevoel bij Romagna en ziet er gewoontjes uit. Giulia, GF daartegen wel, maar zit in hogere prijsklasse en is van carbon.
Daar heb je idd de punt.
Old bikes;
Batavus Challenge - Giant TCR 1997 - Giant Defy 2 2013. Momenteel fietsloos.
Batavus Challenge - Giant TCR 1997 - Giant Defy 2 2013. Momenteel fietsloos.
Review van de SUP X-Comp:
https://grinta.be/100-getest-superior-x ... m-comp-gr/
https://grinta.be/100-getest-superior-x ... m-comp-gr/
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel