Specialized
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40203
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Klopt, wat dat betreft was de klassieke geo een stuk gemakkelijker om te lezen.
En dan meten merken ook de stack nog verschillend. Met of zonder dustcap-spacer.
Volgens mij zit die bij de SL7 niet bij de stack en nu bij de SL8 wel. Want S zegt dat de geo niet is veranderd, maar in de tabellen wel (stack 10mm hoger, reach 3mm korter).
En dan meten merken ook de stack nog verschillend. Met of zonder dustcap-spacer.
Volgens mij zit die bij de SL7 niet bij de stack en nu bij de SL8 wel. Want S zegt dat de geo niet is veranderd, maar in de tabellen wel (stack 10mm hoger, reach 3mm korter).
Less is bore
Mijn rovals van 2019 zijn TR hoorKluus schreef: ↑16 aug 2023 12:50 Ja vreemd, in de standaard specs op de website staan ook nog steeds 26mm banden bij alle fietsen. Het zal wel de "optimale" breedte zijn voor de aerodynamica op die Roval wielen schat ik. Ik denk dat de andere testfietsen eerder afweken van de standaard dus, maar voor het meeste gebruiker wel ten goede imho.
Sowieso komen Roval wielen ietswat conservatief op mij over, ook dat ze adverteren met hoge mogelijke bandenspanningen en dat de originele CL en CLX anno 2020 nog niet tubeless-ready waren. En het "vernieuwende" wat ze hebben met dat brede voorwiel hoop ik dan weer niet van dat dat industry-standard wordt...
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 27 jun 2012 11:10
De rovals waren dan ook eerst TR, dan weer niet en nadien toch terug.
En de consument ging er zonder morren in mee.
En de consument ging er zonder morren in mee.
Kleine voorpublicatie van mijn review, inclusief wat foto's.
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Je noemt de toenemende bandenbreedte een hype. Ik zou het eerder een trend noemen. Ik associeer een hype met iets dat overwaait. Denk niet dat we ooit weer terug gaan naar 23mm.
Michiel
Ik refereer hier aan het breder maken van wegframes zodat er ook gravelbanden inpassen. Voorlopig is dat voor mij een hype; veel merken doen er niet aan mee. Ik heb het woord 'flink' veranderd naar 'extreem' om dit iets duidelijker te maken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40203
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dus met het huidige Expert frame wat je koopt, koop je eigenlijk een beter en net zo zwaar frame als een SL7 S-works.
Goeie deal zou ik zeggen
Goeie deal zou ik zeggen
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Dan begrijp ik. Meer dan 32mm heb ik niet nodig in wegfiets. Dat zie je wel veel tegenwoordig.
Michiel
maar de essentiele S-works decals zitten er dan niet op... dát is de hoofdreden voor 'n s-works... of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?daniel1975 schreef: ↑17 aug 2023 14:46 Dus met het huidige Expert frame wat je koopt, koop je eigenlijk een beter en net zo zwaar frame als een SL7 S-works.
Goeie deal zou ik zeggen
Nee, dat heb je niet verkeerd begrepen. Als je zoveel geld uitgeeft ga je uiteraard voor de S-Works
Ik zou persoonlijk eerder beknibbelen op de groep. Liever een S-Works met Ultegra Di2/Force dan een Tarmac met Dura Ace/Red.
Ik zou persoonlijk eerder beknibbelen op de groep. Liever een S-Works met Ultegra Di2/Force dan een Tarmac met Dura Ace/Red.
Uit nieuwsgierigheid: hoe werkt zo’n review? Zijn er (geldelijke of niet-geldelijke) vergoedingen mee gemoeid? En/of stelt Specialized voorwaarden aan de deelname aan een testdag, zoals het posten van een recensie en het onder de aandacht brengen daarvan (zoals je hier doet)? En stelt het voorwaarden aan de inhoud van de recensie?
t.a.f.k.a.e.h.