Ten einde raad.. Schakelproblemen op de rollen
Jep. De schroef raakt de pad. Zie foto 1
Op foto 2 zie je de zwarte aanslag van de derailleur en de zilveren van de ring waar de schroef in zit. Die moeten elkaar raken wil de derailleur opschuiven. Maar met de schroef volledig ingedraaid wil dat zelfs net niet lukken. Is mijn ketting te kort en daardoor teveel spanning? Ik probeer al wat dingen uit te klaren gezien ik nu nog geen tijd heb voor de achterwiel test
En te lang? Ik was net mijn andere fiets aan het kmaar zetten voor morgen en wanneer ik op de grootste krans sta, wordt de kooi wat richting mijn trappers getrokken. Dat heb ik bij die waarover het hier gaat niet. Daar hangt de kooi zo goed als verticaal op het grootste tandwiel.
@Walter: Heb ik nog nergens gezien.. zat ook niet op de oude derailleur
@Roos1: Zoals op de foto is het zeker niet! Dat zou misschien wel eens het antwoord kunnen zijn. Niet zozeer de b schroef maar gewoon de ketting die te lang is. Ik bekijk het na het weekend. Tot dan!
@Roos1: Zoals op de foto is het zeker niet! Dat zou misschien wel eens het antwoord kunnen zijn. Niet zozeer de b schroef maar gewoon de ketting die te lang is. Ik bekijk het na het weekend. Tot dan!
Wat misschien een veiligere manier is om de ketting lengte te bepalen is groot groot + 2 schakels.
Toevallig zelf net een ketting ingekort op de manier klein groot verticaal. Maar hierdoor is de ketting net
te kort geworden. Nou schakel je nooit groot groot. Dus een heel groot probleem is het niet maar toch.
Toevallig zelf net een ketting ingekort op de manier klein groot verticaal. Maar hierdoor is de ketting net
te kort geworden. Nou schakel je nooit groot groot. Dus een heel groot probleem is het niet maar toch.
Gr Roos
-
- Forum-lid HC
Dat is de manier, groot/groot en dan 1 of 2 schakels, als het past zo dicht mogelijk tegen de 2, met een fiets zonder vering.
Zonder derrie ertussen.
Dat heeft vorige keer drie pagina,s discussie opgeleverd omdat een hoop de uitleg niet helemaal snapte
We gaan het aankijken
Zonder derrie ertussen.
Dat heeft vorige keer drie pagina,s discussie opgeleverd omdat een hoop de uitleg niet helemaal snapte
We gaan het aankijken
De foto komt bij mij niet door.
In mijn ervaring is een tekorte ketting wel een mogelijk groot probleem; zo kan je heel je aandrijflijn kapot trekken.
Als je het zo niet ervaart is ze nog niet echt tekort .