Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
hayes
hayes
19 aug 2023 22:03
NuitKor schreef: ↑18 aug 2023 16:12
Zoals beloofd de foto's van de band na 3400km.
Achter:
Voor:
De One kan idd best veel kilometers halen.
Ik denk dat mijn voorband intussen een 8-9.000 km heeft en de achterband nu een 5.000. Die begint wel slijtage vertonen. De vorige had veel sneetjes, waarvan ééntje die ik niet vertrouwde, dus toen wel sneller vervangen.
Ik rij ook veel in Frankrijk, waar het asfalt iets grover is.
-
hayes
hayes
19 aug 2023 22:05
daniel1975 schreef: ↑19 aug 2023 17:14
Tot op heden is de band nog op druk. Dus misschien heb ik geluk en is het alleen een nieuwe kern.
Heb ik ook al gehad.
Drie maanden is ook wel zo'n beetje de termijn om even de vloeistof te checken.
Had ik op m'n gravel wielsetje. Stonden al even stil. De band loste in 24u helemaal.
30 ml sealant erbij en lijkt nu goed te blijven.
-
Djemz
- Forum-lid
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08
Djemz
19 aug 2023 22:08
Wat is de schwalbe tire booster toch een heerlijk ding. Werkt eigenlijk nog een pak beter dan een compressor.
Ik heb nu ook de pro one al een kleine 3000 km en die banden zien er nog als nieuw uit.
Mijn gp5000 had dan al verschillende sneetjes en begon al vrij vierkant te worden. De pro one gaat ook veel vlotter op de velg vind ik.
Ik rij al jaren met schwalbe en heel tevreden over die banden terwijl je met conti toch altijd wat geluk moet hebben. Als het een goeie is dan rij je bijna nooit lek, maar ook al vaak een slechte gehad die ofwel scheurt of niet zo lekbestendig is.
-
Kornuit
- Forum-lid HC
- Berichten: 5258
- Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53
Kornuit
19 aug 2023 23:29
Djemz schreef: ↑19 aug 2023 22:08
Wat is de schwalbe tire booster toch een heerlijk ding. Werkt eigenlijk nog een pak beter dan een compressor.
Ik heb nu ook de pro one al een kleine 3000 km en die banden zien er nog als nieuw uit.
Mijn gp5000 had dan al verschillende sneetjes en begon al vrij vierkant te worden. De pro one gaat ook veel vlotter op de velg vind ik.
Ik rij al jaren met schwalbe en heel tevreden over die banden terwijl je met conti toch altijd wat geluk moet hebben. Als het een goeie is dan rij je bijna nooit lek, maar ook al vaak een slechte gehad die ofwel scheurt of niet zo lekbestendig is.
Als het met de compressor niet lukt, blaas ik de schwalbe tire booster op met de compressor. 1 van de 2 werkt altijd.
-
Christine
- Forum-lid
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 27 aug 2016 20:16
Christine
20 aug 2023 21:38
Beetje vloeistof toegevoegd. Is dat nuttig, na een aantal maanden? Ik had het flesje geschud, maar blijkbaar niet goed genoeg. Dan weet ik dat voor volgende keer.
-
leon1
- Forum-lid
- Berichten: 3353
- Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25
leon1
20 aug 2023 22:49
Ik merk dat de Schwalbe Pro One TLE die ik begin dit jaar heb gemonteerd op Zipp 303fc's ook sneller druk verliezen. Dus daar ga ik van de week ook wat sealant toevoegen. Kijken of dat wat brengt. Ik heb nog niet een wiel gedemonteerd om te luisteren of ik nog vloeistof hoor klotsen trouwens.
Ride bikes, not tanks!
-
Woefdram
- Forum-lid
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48
Woefdram
20 aug 2023 22:57
Ik zou gewoon de sealant vervangen, niet aanvullen. Je ziet toch vaak dat het na 3 maand oid behoorlijk waterig is geworden.
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
21 aug 2023 09:58
Woefdram schreef: ↑20 aug 2023 22:57
Ik zou gewoon de sealant vervangen, niet aanvullen. Je ziet toch vaak dat het na 3 maand oid behoorlijk waterig is geworden.
Dat hangt van het type/fabrikaat sealant af.
Ik heb er zelf met Schwalbe Doc Blue geen last van, zelfs na meerdere maanden stil staan - reserve wielset c.q. fiets - blijft de sealant zijn werk doen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Kluus
- Forum-lid
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07
Kluus
21 aug 2023 12:32
Zojuist nog mijn achterband vervangen vanwege slijtage en daarbij heb ik de sealant (Stan’s, zelfde als Doc Blue dus) na beoordeling nog goed bevonden en gewoon herbruikt. Zuinige hollander dat ik ben…
Zaten wel verschillende sealant propjes aan de binnenkant waar buiten ook een gaatje of scheurtje zichtbaar was, dus Tubeless heeft me sowieso weer wat stops bespaard afgelopen halfjaar.
-
Woefdram
- Forum-lid
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48
Woefdram
21 aug 2023 12:55
Hier ook Stan's/Doc Blue en zie het er toch regelmatig wateriger uitkomen dan het erin ging, anyways, doe ermee wat je wil.
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
21 aug 2023 13:10
Kluus schreef: ↑21 aug 2023 12:32
Zojuist nog mijn achterband vervangen vanwege slijtage en daarbij heb ik de sealant (Stan’s, zelfde als Doc Blue dus) na beoordeling nog goed bevonden en gewoon herbruikt. Zuinige hollander dat ik ben…
Zaten wel verschillende sealant propjes aan de binnenkant waar buiten ook een gaatje of scheurtje zichtbaar was, dus Tubeless heeft me sowieso weer wat stops bespaard afgelopen halfjaar.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
hayes
hayes
22 aug 2023 20:26
Vredestein Superpasso TLR gewoon met de handpomp kunnen laten ploppen.
Dat is de eerste band waarbij dat lukt.