Canyon
Nee ik vind van niet. Je moet het vooral doen omdat je het leuk vindt en er van kan genieten. Voor het verschil hoef je zeker niet te investeren. De kabels zijn wel weggewerkt en dat geeft je fiets wel een enorme uitstraling is mijn mening.
Vraagje..
Heb zelf een aeroad uit 2020. Dt-swiss disc wielen met een vaste hendel erin. Wil graag thru axles die je met inbus moet losdraaien. Maar zie door bomen het bos niet meer. Wat zijn sites waar ik goede betaalbare asjes set vinden kan?
Heb zelf een aeroad uit 2020. Dt-swiss disc wielen met een vaste hendel erin. Wil graag thru axles die je met inbus moet losdraaien. Maar zie door bomen het bos niet meer. Wat zijn sites waar ik goede betaalbare asjes set vinden kan?
Op "ons" niveau ongetwijfeld niet maar de CFR/SLX hebben de CP0018 cockpit met weggewerkte kabels (mooi maar ook (zeer) onhandig soms). Klein beetje gewichtsverschil (net als met Ultegra/Dura Ace) en theoretische waarden (iets stijver etc). Voor profs en (zeer) intensief gebruik (heel) misschien wel maar het overgrote deel zit in MARKETING & BLING !Djemz schreef: ↑19 aug 2023 20:38Is er eigenlijk nog een groot verschil qua gevoel dan (en di2 dura ace natuurlijk) tussen de cf sl en deze?RJ11 schreef: ↑19 aug 2023 19:24 Bedankt voor jullie enthousiasme. Vooruit, een voorstel rondje.
Mijn naam is Rick, 27 jaar oud en dit jaar is mijn derde fiets seizoen. Besmet geraakt met het fietsvirus en een zwak voor Canyon. Van de Aeroad CF Sl naar een CFR. Het maakt me trots. Verder staat er ook een Grizl CF SL in de garage, een fiets waar ik ook erg enthousiast over ben.
https://youtube.com/shorts/6H-olMVj3FY?feature=share8
Ik ben benieuwd welke bikes jullie hebben!
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die laatste zin is 100% juist. En ik kijk met afgrijzen naar die geïntegreerde cockpits als ik aan sleutelen denk, maar aan de andere kant vind ik het ook weer heel fraai.
Een Giant TCR bijvoorbeeld oogt ineens heel ouderwets terwijl het gewoon een topframe is.
Denk dat bijna iedereen er wel een beetje gevoelig voor is.
Less is bore
Klopt, ik vind het ook erg fraai en geniet elke rit van een "clean bar". Ik vroeg me alleen af waarom Canyon vanaf het begin de Aeroad losse frame's uitsluitend met STI's/remsysteem te koop aanbied. Nadat ik alles (want toen alleen te koop met SRAM) had verwijderd en Shimano 11V incl zelfgemaakte sprintshifters moest monteren snapte ik het maar al te goed (en mijn buren ook )! Gelukkig hoeft het maar zelden echt uit elkaar (hoewel de balhoofdlagers van bedenkelijke kwaliteit zijn (ze roesten waar je bij staat en smeren/vervangen is (dus) niet zo eenvoudig)) en hebben ze (dus) een mooie oplossing voor een vliegtas. Ik ben benieuwd hoe dat bij andere merken gaat, die fietsen kunnen volgens mij dan gewoon niet mee het vliegtuig indaniel1975 schreef: ↑20 aug 2023 16:13Die laatste zin is 100% juist. En ik kijk met afgrijzen naar die geïntegreerde cockpits als ik aan sleutelen denk, maar aan de andere kant vind ik het ook weer heel fraai.
Een Giant TCR bijvoorbeeld oogt ineens heel ouderwets terwijl het gewoon een topframe is.
Denk dat bijna iedereen er wel een beetje gevoelig voor is.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die is er ineens, net als de Endurace vorige week.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
En dan zonder dat rare stuur hoop ik.
Michiel
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb er niet op gewacht en de Grizl gepakt.
Bij de Unbound werd ook een mechanische nieuwe GRX groep gespot, maar verder ook nog totaal geen lanceerdatum oid. Shimano is daar nooit zo goed in.
Bij de Unbound werd ook een mechanische nieuwe GRX groep gespot, maar verder ook nog totaal geen lanceerdatum oid. Shimano is daar nooit zo goed in.
Less is bore