La Vuelta 2023
Simpel: Van Aert moet geen (helper)ronderenner zijn die tussendoor de klassiekers rijdt maar een klassieke renner die er tussendoor de tour bijneemt als surplusje.
Ik geloof nooit dat zijn trainingsprogramma uitsluitend gemaakt wordt om zo goed mogelijk in eendagswedstrijden te presteren en daar kan het schoentje wringen.
Mathieu maakt zich enkel druk om de wedstrijden te winnen die op zijn maat gemaakt zijn en doet het dan nog meestal ook.
Ik geloof nooit dat zijn trainingsprogramma uitsluitend gemaakt wordt om zo goed mogelijk in eendagswedstrijden te presteren en daar kan het schoentje wringen.
Mathieu maakt zich enkel druk om de wedstrijden te winnen die op zijn maat gemaakt zijn en doet het dan nog meestal ook.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Hahaha niet van mij toch. Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat!!
Als er kennis is over voeding, suppletie, training vs rust, hoogtestage etc dan weet elke ploeg dat natuurlijk!!
Hoe ze er mee om (kunnen) gaan is dan nog een tweede. De Franse ploegen zullen eerst een keer willen lunchen voor ze het bekijken, de Spaanse ploegen bekijken het maar moeten nog dineren en die idiote Nederlandse ploeg eet een “broodje kaas” en gaat volle bak voor de nieuwe innovaties.
Ja tuurlijk…. Het zijn professionele ploegen hè! Ze doen denk ik allemaal hetzelfde alleen zijn ze niet allemaal even succesvol er in. Zal ook financieel bepaald zijn vermoed ik.
En dan de mist rond marginal gains, voedingstechnologie en trainingstechnieken. Allemaal leuke afleiding hoor maar het zou me niets verbazen als er hier en daar toch ook wel een verboden stofje in het programma zit….
Uiteraard heb ik geen enkel bewijs om mijn vermoeden te staven maar; waar rook is is vuur!
Sky was toch ook de dominante ploeg die alleen op vitamine supplementen en persoonlijke trainingsprogramma’s succesvol was? Tot er toch wat schimmige zaken boven kwamen drijven en de wereld zijn twijfels kreeg.
Waar staat het voormalige SKY nu?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Waar had het voormalige Sky gestaan als Bernal fit was gebleven? Toptalenten voor grote rondes zijn schaars. Ineos zit wel standaard met ongeveer net zoveel renners als Jumbo bij de laatste 20 man bergop, naar het eind van een ronde worden ze vaak sterker, alleen die topper ontbreekt.
En natuurlijk laten de grote ploegen niet in de keuken kijken. Zij werken samen met wetenschappers om in eerste instantie een voorsprong te creëren, niet om die informatie z.s.m op PubMed te zetten. Er zal dus echt wel verschil zijn.
En natuurlijk laten de grote ploegen niet in de keuken kijken. Zij werken samen met wetenschappers om in eerste instantie een voorsprong te creëren, niet om die informatie z.s.m op PubMed te zetten. Er zal dus echt wel verschil zijn.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tsja, tis voor Ineos jammer dat Pa Evenepoel zo'n slecht contract voor zijn zoon heeft geregeld
Less is bore
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Even een goed jaartje terug.,. de tour van 2022. 3 etappes en de groene trui.
2021.., een bergrit, een tijdrit en de massasprint in Parijs.
Het is inderdaad wel wat magertjes.., zal wel door die matige aanpak van zijn halfbakken ploegje komen
Het scheelt, dan hoeven we ook niet verder te kijken naar ereplaatsen of ziektes of lekke banden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Hij heeft inderdaad juist heel veel geoogst in de Tour, niet gek dat hij daar een speerpunt van zijn seizoen van maakt. Dit jaar een beetje pech met het openingsweekend dat net te zwaar blijkt, die rare gast van Cofidis die een Erik Dekkertje deed en dat hij de 19e etappe al thuis zat. Maar om nu een "mislukte" Tour, die wordt gewonnen door je teamgenoot, waarin je naar huis gaat om vader te worden en een raar WK dat veel te dicht op de Tour zit te zien als slecht teken, ik snap het niet helemaal.
Campagnolo Ultra Dork
Van Aert had ook zo maar 2 Tourritten kunnen winnen dit jaar, hij was er héél dichtbij. En dan had je niemand gehoord.
-
- Forum-lid
Je bent me net voor Havana, het lijkt wel scorebord journalistiek. En als topsporter kun je een minder jaar hebben, daarbij komt dat hij ook vader is geworden.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hij had ook PR kunnen winnen zonder lekke band (al betwijfel ik het of hij VDP eruit had gesprint).
'We" hadden ook al 2 gouden of minimaal zilveren medailles kunnen hebben op het WK atletiek, maar sport werkt helaas/gelukkig net ff anders.
'We" hadden ook al 2 gouden of minimaal zilveren medailles kunnen hebben op het WK atletiek, maar sport werkt helaas/gelukkig net ff anders.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als hij bij Patlev ineens wel de sterren van de hemel rijdt krijg je ook verhalen
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ik vraag me ook af wat VA echt wil!
Bij Patlev zou ie absolute kopman zijn. Misschien vind ie de verdeelde aandacht bij Jumbo wel veel fijner.
Als hij weg wil is ie zo weg, dat contract wordt wel afgekocht. Bij UAE leggen ze zo een paar miljoen neer Ineos ook.
En wat hier ook wordt gesteld, wint ie net de ene of twee tourritten hoor je niemand.
Het is ook een beetje pech he en dat heb je vaak het hele jaar door, ff net niet, ff thuis wat meer sores.
Kijk VDP, stel zijn fiets is wel kapot bij die val....... nou dan had je hele andere dingen gehoord.
Gewoon geluk dat die fiets nog heel is, heel snel voetje aan de grond en een plantenbak die je voorvork en derrie red, meer was het niet.
Je zag hem gewoon te hard die bocht in gaan. Valt het de andere kant op wint VA dan is de hele sfeer compleet omgedraaid.
Bij Patlev zou ie absolute kopman zijn. Misschien vind ie de verdeelde aandacht bij Jumbo wel veel fijner.
Als hij weg wil is ie zo weg, dat contract wordt wel afgekocht. Bij UAE leggen ze zo een paar miljoen neer Ineos ook.
En wat hier ook wordt gesteld, wint ie net de ene of twee tourritten hoor je niemand.
Het is ook een beetje pech he en dat heb je vaak het hele jaar door, ff net niet, ff thuis wat meer sores.
Kijk VDP, stel zijn fiets is wel kapot bij die val....... nou dan had je hele andere dingen gehoord.
Gewoon geluk dat die fiets nog heel is, heel snel voetje aan de grond en een plantenbak die je voorvork en derrie red, meer was het niet.
Je zag hem gewoon te hard die bocht in gaan. Valt het de andere kant op wint VA dan is de hele sfeer compleet omgedraaid.