Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 aug 2023 14:18

Klein_Verzet schreef: 22 aug 2023 13:42 Ik stem altijd religieus. Vroeger was dat op de partij van die poster met die pacifistische naakte vrouw tussen de koeien. Helaas is die partij ter zielen gegaan, maar niet getreurd er is nu zelfs een partij die de koe heilig verklaard heeft. Dus al mijn geld op deze lieve mensen. Kortom, ik zweef nooit.

Maar serieus, NSC (Nieuw Sociaal Contract) is in wezen net zo visieloos als VVD en stuurloos als CDA. Omtzigt is net als Rutte een moderne spreadsheet-geleerde, die niets anders doet dan wat tegenwoordig heet "problemmanagement:" we zien een probleem en gaan dat oplossen. Politiek hoort over een geheel ander fenomeen te gaan: ideologie. Maar da's een vies woord, en de misvatting is dat je daar geen droog brood voor koopt. En dat brengt ons op het eerste speerpunt van NSC: bestaanszekerheid. Wie alles op een rij zet, kan niet anders dan tot de conclusie komen dat die het meest gewaarborgd is, als er een fatsoenlijk sociaal vangnet is, maar bovenal als het fundament solide is, wat wil zeggen dat een minimumloon moet volstaan om normaal in de maatschappij te kunnen functioneren; zonder een kerstboom aan toeslagen.
Dan het volgende speerpunt: bestuur. Het klinkt mooi hoor, om de grondwet aan te passen en om hier en daar wat verkiezingsinstituten te verbeteren, maar het zet geen zoden aan de dijk; want het is de mens die binnen de afspraken (wetten en regels) de cultuur belichaamt.

Dus NSC morrelt wat in de marge van de linkse hoek als het gaat om welvaartsverdeling, en wil wat sleutelen in het D66-domein (hun juwelen weet u nog?) van de democratische rechtsorde.

Over christenen gesproken, ze slikten naar mijn smaak te veel en te vaak meloenen. Hoewel Bikker die hele grote van Rutte mooi liet liggen. Goed gedaan, Mirjam.

Op naar de stembus.
Op zich heb je gelijk maar als vertegenwoordiger van de voormalige linkse hoek van het CDA is hij volgens mij wel de enige realistische kans op iets dat een beetje links is in het kabinet.
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 aug 2023 14:21

[quote=daniel1975 post_id=1603346

Yesilgoz moet het allemaal nog maar eens gaan bewijzen. Van Hoekstra hadden de meesten bijv ook meer verwacht.
[/quote]

Hoekstra, de Rutte-kloon van het CDA waar ze mee kwamen toen heel Nederland, behalve de vaste VVD stemmer Rutte al had uitgekotst. Nee, daar verwachtte ik niks van. Wat dat betreft is Yesilgoz wel een frisse wind.
Campagnolo Ultra Dork

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 22 aug 2023 14:30

Ach, politiek.
In België hebben we al jarenlang een numerus clausus wat betreft het starten aan een artsenopleiding.
En toch laten we al jaren artsen uit Roemenië overkomen.
Beeldende arts.jpg
Edit: prentje bijgevoegd.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 22 aug 2023 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 22 aug 2023 14:34

Net als Hermans (W.F. niet Sofie, natuurlijk niet) heb ik altijd gelijk, maar ik bereik er niets mee. Wel kan ik zorgeloos slapen gaan met de gedachte dat altruïsme een aangeboren menselijke eigenschap is. Daar hebben we geen opperwezen voor nodig. Vraag maar aan Frans de Waal.

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 22 aug 2023 14:44

Ik ben ook benieuwd naar de ontwikkeling van Volt. Die kwamen de vorige keer toch hard opzetten. Helaas heeft de kwestie met Gündogan ze behoorlijk beschadigd.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 22 aug 2023 15:08

wasbeer2006 schreef: 22 aug 2023 13:58 Verwachten we niet teveel van 1 persoon (de politicus) het moet goed zijn in de kamer, inhoudelijk en voor de camera.
Is dit niet juist waarom een heleboel mensen stemmen op Wilders, Baudet, vd Plas en Omtzigt?
Populair om één reden en daardoor denken diezelfde mensen dat deze politici de complete oplossing hebben?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 aug 2023 15:39

Vicenza schreef: 22 aug 2023 14:44 Ik ben ook benieuwd naar de ontwikkeling van Volt. Die kwamen de vorige keer toch hard opzetten. Helaas heeft de kwestie met Gündogan ze behoorlijk beschadigd.
Buiten die kwestie heb ik er ook helemaal niks van gehoord. Ik denk niet dat we die nog terug gaan zien.
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 22 aug 2023 15:44

hopjes
Forum-lid

hopjes 22 aug 2023 15:45

Theo V schreef: 22 aug 2023 15:08
wasbeer2006 schreef: 22 aug 2023 13:58 Verwachten we niet teveel van 1 persoon (de politicus) het moet goed zijn in de kamer, inhoudelijk en voor de camera.
Is dit niet juist waarom een heleboel mensen stemmen op Wilders, Baudet, vd Plas en Omtzigt?
Populair om één reden en daardoor denken diezelfde mensen dat deze politici de complete oplossing hebben?
Mwah, ik denk dat er veel mensen NIET op PVV stemmen juist ivm Wilders. Hoeveel stemmers kijken nu echt naar de partijprogrammas EN volgen ook wel eens (online) een kamer debat?!

marsman
Forum-lid

marsman 22 aug 2023 15:56

Ik durf te stellen dat dit 90% van de Nederlanders betreft.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 aug 2023 16:05

Veel meer nog.

Waar ik me altijd over verbaas dat dat PVV / FVD stemmers veelal niet door hebben dat ze in veel gevallen TEGEN hun eigen belang stemmen....

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 22 aug 2023 16:53

havana schreef: 22 aug 2023 16:05 Veel meer nog.

Waar ik me altijd over verbaas dat dat PVV / FVD stemmers veelal niet door hebben dat ze in veel gevallen TEGEN hun eigen belang stemmen....
Dat komt doordat ze niet verder kijken dan hun neus lang is. Veel van die mensen volgen de populistische uitspraken die ze via sociale media binnen krijgen. Daarin vinden ze dan iets dat ze aanspreekt en voila. Ze kijken niet naar een programma etc. Want ze hebben geen idee. En dit gebeurt in alle lagen van onze samenleving.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gesloten