Regio Veluwe - Utrechtse heuvelrug = Mooiste toertocht / parcours ?
Binnenkort wil ik voor het eerst gaan fietsen regio Veluwe / Utrechtse heuvelrug.
- Racefiets
- Maximum 250 kilometer
- Hoogtemeters meer dan welkom
- Rustige wegen / mooie natuur
De regio is voor mij onbekend. Zelf dacht ik om het parcours van een aantal toertochten te combineren.
Ik zie dat er nogal wat keuze is :
- Parcours Tour de Force
- Parcours Gran Fondo Veluwe
- Parcours Ouwe Vael
- Parcours Jumbo Heerde Veluwes mooiste
- Gerles mooiste
- Parcours toertocht De Veluwe Krachttoer voor deracefiets (veluwerenners.nl/toertocht)
- Parcours Cycloworld 1k ride
- Parcours Classico Boretti
- Parcours Hel van de Heuvelrug
- …
Welke van bovenstaande (of eventueel nog andere) toertochten sluit bij parcours het beste aan bij mijn wensen? Welk parcours is het mooiste om voor het eerst in regio Veluwe / Utrechtste heuvelrug te komen fietsen?
- Racefiets
- Maximum 250 kilometer
- Hoogtemeters meer dan welkom
- Rustige wegen / mooie natuur
De regio is voor mij onbekend. Zelf dacht ik om het parcours van een aantal toertochten te combineren.
Ik zie dat er nogal wat keuze is :
- Parcours Tour de Force
- Parcours Gran Fondo Veluwe
- Parcours Ouwe Vael
- Parcours Jumbo Heerde Veluwes mooiste
- Gerles mooiste
- Parcours toertocht De Veluwe Krachttoer voor deracefiets (veluwerenners.nl/toertocht)
- Parcours Cycloworld 1k ride
- Parcours Classico Boretti
- Parcours Hel van de Heuvelrug
- …
Welke van bovenstaande (of eventueel nog andere) toertochten sluit bij parcours het beste aan bij mijn wensen? Welk parcours is het mooiste om voor het eerst in regio Veluwe / Utrechtste heuvelrug te komen fietsen?
De Veluwe is nogal een rekbaar begrip.
UHR is het allemaal tamelijk overzichtelijk, daar rijdt iedereen min of meer dezelfde weg/klimmetjes.
UHR is het allemaal tamelijk overzichtelijk, daar rijdt iedereen min of meer dezelfde weg/klimmetjes.
https://www.strava.com/activities/142220312
om wat hoogtemeters te verzamelen (sorry, de Ruiterberg niet gehaald)
Niet zijken maar reiden !
- thestudent
- Forum-lid HC
Meteen 250km fietsen?
Jan Jansen classic 150km toertocht. En dan combineren ter hoogte van wageningen met een tocht van ong 100 over de UHR.
Jan Jansen classic 150km toertocht. En dan combineren ter hoogte van wageningen met een tocht van ong 100 over de UHR.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Deze dus. Gran Fondo Gregorio Pino Grigiopino schreef: ↑24 aug 2023 08:04 https://www.strava.com/activities/142220312
hun fietsen.
100 stafpunten voor onterecht gebruik Granfondo.
- thestudent
- Forum-lid HC
Te veel dezelfde stukjes in het heen en terugstuk. Wel veel hoogtemeters.BertL schreef: ↑24 aug 2023 08:56Deze dus. Gran Fondo Gregorio Pino Grigiopino schreef: ↑24 aug 2023 08:04 https://www.strava.com/activities/142220312
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
CycloWorld bestond nog niet, de voorganger Cyclokalender wel. Opgericht 2008. Maar dat doet niet echt terzake, want granfondo's (oftewel cyclo's) bestaan al veel langer. Nove Colli wordt gezien als de oudste cyclo ter wereld (1971).
Het gaat in ten eerste om een georganiseerd evenement: een amateurwedstrijd met een massastart, tijdsmeting op het grootste deel van het parcours. Bij een wedstrijd horen natuurlijk ook zaken als een prijsuitreiking en een klassement. Hoogtemeters zijn gebruikelijk, maar niet verplicht. Er zijn ook vlakke granfondo's, met name in Duitsland.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan liever wat minder hoogtemeters maar een gevarieerder parcours.thestudent schreef: ↑24 aug 2023 09:09Te veel dezelfde stukjes in het heen en terugstuk. Wel veel hoogtemeters.BertL schreef: ↑24 aug 2023 08:56Deze dus. Gran Fondo Gregorio Pino Grigiopino schreef: ↑24 aug 2023 08:04 https://www.strava.com/activities/142220312
Less is bore