Look
Gister de pakketjes opgehaald, dus gisteravond op m'n gemak alles gemonteerd. Ten opzichte van mijn vorige frame wilde ik eigenlijk vooral meer reach, en iets minder drop. De reach is nu 3 centimeter langer, met dezelfde stuurpen (14 cm, 6 graden), de drop is hetzelfde, 16 centimeter bovenkant zadel/bovenkant stuur. Ik denk dat er nog een extra spacer onder m'n stuurpen komt, dan heb ik iets minder drop. Ik vrees wel voor de spacerpolitie trouwens !
Nu nog op het boodschappenlijstje; stuurlintje, stuurdoppen, crank, bottom bracket en wat extra spacers. Daarna de stuurbuis afzagen en wachten tot de baan weer open gaat!
Nu nog op het boodschappenlijstje; stuurlintje, stuurdoppen, crank, bottom bracket en wat extra spacers. Daarna de stuurbuis afzagen en wachten tot de baan weer open gaat!
Ik kan het je zeker aanraden! Het is heel tof om te doen, de wedstrijden zijn kort maar heel intensief, de trainingen heel divers!
Op Alkmaar is er dacht ik maandelijks op maandag een opstapcursus, op Amsterdam dacht ik op zondag. Hoe dat zit op Assen durf ik niet te zeggen. Vooral de training op Alkmaar op donderdag van Herman Schenk vind ik een aanrader, het niveau is heel divers, van (oud)profs tot junioren, masters, 50+, dames en alles ertussenin, en hij weet de training zo vorm te geven dat iedereen voldaan van de baan komt.
In mijn beleving is iedereen op de baan een stuk relaxter en meer benaderbaar, iedereen wil je helpen.
Op Alkmaar is er dacht ik maandelijks op maandag een opstapcursus, op Amsterdam dacht ik op zondag. Hoe dat zit op Assen durf ik niet te zeggen. Vooral de training op Alkmaar op donderdag van Herman Schenk vind ik een aanrader, het niveau is heel divers, van (oud)profs tot junioren, masters, 50+, dames en alles ertussenin, en hij weet de training zo vorm te geven dat iedereen voldaan van de baan komt.
In mijn beleving is iedereen op de baan een stuk relaxter en meer benaderbaar, iedereen wil je helpen.
Donderdag voor het eerst getraind op m'n nieuwe fiets! Het achterwiel lag al sinds eind november klaar, dus ik kon ook niet wachten deze te gebruiken. Er zit een héél snelle tube op, dus ik kan het materiaal helaas niet meer de schuld geven! Elke trap raak, minstens een kilometer per uur gemiddeld harder etc (werkelijk geen idee, m'n sensoren hadden opstartproblemen), maar het voelde in ieder geval wel heel lekker!
Nog een beetje finetunen, de neus van het zadel nog iets omlaag, of het zadel in zijn geheel. Verder is de finishing touch nog onderweg, stuurlint en stuurdoppen hangen nog ergens in de lucht tussen Nieuw-Zeeland en hier. Ik twijfel ook nog om de stuurpen te draaien, dat scheelt een hoop spacers. Eerst maar eens kijken/filmen hoe ik zit met deze setup.
Helaas zitten m'n wedstrijdwielen 90% van de tijd in de tas, maar dat oogt zoveel mooier dan de alu trainingswielen die er normaal gesproken in zitten!
Nog een beetje finetunen, de neus van het zadel nog iets omlaag, of het zadel in zijn geheel. Verder is de finishing touch nog onderweg, stuurlint en stuurdoppen hangen nog ergens in de lucht tussen Nieuw-Zeeland en hier. Ik twijfel ook nog om de stuurpen te draaien, dat scheelt een hoop spacers. Eerst maar eens kijken/filmen hoe ik zit met deze setup.
Helaas zitten m'n wedstrijdwielen 90% van de tijd in de tas, maar dat oogt zoveel mooier dan de alu trainingswielen die er normaal gesproken in zitten!
Nieuwe wielen voor de 765. Het achterwiel van de 3T wielset wordt in zijn geheel met nieuwe spaken opgebouwd maar zal niet meer terugkomen in deze fiets. Ik ben eigenlijk niet zo van wielen met verschillende hoogte maar een halve centimeter verschil valt amper op. De afwerking van de velgen van Campagnolo is echt mooi zoals ze glanzen. Qua gewicht zijn ze iets zwaarder dan de 3T wielen maar ze zijn wel intern 3mm breder (21mm) waardoor een 28mm band wel mooier valt. Hopelijk later vanmiddag nog even tijd om er op uit te gaan. Balhoofd meteen gesmeerd dus dat kraakt niet meer. Wel een gedoe met die interne kabels. Maar goed, hopelijk maar 1x per jaar schoonmaken en opnieuw invetten en monteren. Nu rest een nieuwe ketting monteren al moet ik deze huidige toch nog even opmeten. Misschien kan ik nog even door.
Ride bikes, not tanks!