Het grote domme vragen topic
Je monteert ze met het lange deel richting de vork, de vraag is dan of er genoeg ruimte is, maw je moet de lengte weten. Kijk anders naar Koolstop, ze hebben een ruim assortiment, Bike24 heeft eea.
Idem.
Ik heb een vaste bakker in Cassel waar ik quasi altijd stop voor een blikje en een koek. Da's toch een keer of tien per jaar.
Die mensen kennen me intussen al
"Pas trop chaud aujour'dhui?"
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39980
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Jij kan nog harder over het weer mopperen dan ik
Less is bore
Affirmatief.
Het beïnvloedt m'n humeur meer dan ik zelf zou willen.
Het beïnvloedt m'n humeur meer dan ik zelf zou willen.
Ik zie wel veel 70mm met bevestiging in t midden. Zie het verschil niet heel duidelijk met opmeten maar kan toch niet wezelijk verschillend zijn?
Wat mij de laatste tijd bezig houdt zijn de montage verschillen van deze merken.
Ultra-Torgue worden twee bouten tegen elkaar aangedraaid. Sram moet behoorlijk vast gedraaid worden en Shimano hoeft alleen maar met een simpel tooltje handvast aangedraaid worden en vervolgens wordt de crank met twee boutjes vastgezet. Er zit dan ook geen speling in.
Ik vraag mij steeds af hoe dat laatste zo makkelijk kan in tegenstelling van de andere merken die behoorlijk vastgezet moeten worden om speling vrij te zijn.
Hoe zit dat
Ultra-Torgue worden twee bouten tegen elkaar aangedraaid. Sram moet behoorlijk vast gedraaid worden en Shimano hoeft alleen maar met een simpel tooltje handvast aangedraaid worden en vervolgens wordt de crank met twee boutjes vastgezet. Er zit dan ook geen speling in.
Ik vraag mij steeds af hoe dat laatste zo makkelijk kan in tegenstelling van de andere merken die behoorlijk vastgezet moeten worden om speling vrij te zijn.
Hoe zit dat
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Uiteindelijk heb ik het op kunnen lossen door hem deels los te draaien en deels eruit te tikken (derailleur pad van de fiets gehaald). De schroefdraad op zowel de bout als de pad waren compleet gestript. Ik had me ook niet gerealiseerd dat de bout uit aluminium is gemaakt. Overigens zat er nul vet op de schroefdraad, dus dat verklaart waarschijnlijk waarom hij vastgekoekt was.thestudent schreef: ↑16 aug 2023 10:44 In het ergste geval kan je de hele link en bout gewoon voorzichtig doorzagen. De derailleur zelf heeft geen schroefdraad en die bout kan je los kopen.
Is de bout (B-axle 2) altijd gemaakt uit aluminium?
Laatst gewijzigd door wmc op 28 aug 2023 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij shimano zorgt de splain (vertanding) voor de verbinding.Einstein schreef: ↑28 aug 2023 09:53 Wat mij de laatste tijd bezig houdt zijn de montage verschillen van deze merken.
Ultra-Torgue worden twee bouten tegen elkaar aangedraaid. Sram moet behoorlijk vast gedraaid worden en Shimano hoeft alleen maar met een simpel tooltje handvast aangedraaid worden en vervolgens wordt de crank met twee boutjes vastgezet. Er zit dan ook geen speling in.
Ik vraag mij steeds af hoe dat laatste zo makkelijk kan in tegenstelling van de andere merken die behoorlijk vastgezet moeten worden om speling vrij te zijn.
Hoe zit dat
Dit is een zo goed als spelingsvrije verbinding.
Als je de kleine boutjes al lichtjes vastzet dan heb je al een grote klemkracht.
Hoe de andere merken in elkaar zitten wet ik niet.
Dit lijkt ook op Campagnolo Torque maar toch weer andereTheo V schreef: ↑28 aug 2023 12:07Bij shimano zorgt de splain (vertanding) voor de verbinding.Einstein schreef: ↑28 aug 2023 09:53 Wat mij de laatste tijd bezig houdt zijn de montage verschillen van deze merken.
Ultra-Torgue worden twee bouten tegen elkaar aangedraaid. Sram moet behoorlijk vast gedraaid worden en Shimano hoeft alleen maar met een simpel tooltje handvast aangedraaid worden en vervolgens wordt de crank met twee boutjes vastgezet. Er zit dan ook geen speling in.
Ik vraag mij steeds af hoe dat laatste zo makkelijk kan in tegenstelling van de andere merken die behoorlijk vastgezet moeten worden om speling vrij te zijn.
Hoe zit dat
Dit is een zo goed als spelingsvrije verbinding.
Als je de kleine boutjes al lichtjes vastzet dan heb je al een grote klemkracht.
Hoe de andere merken in elkaar zitten wet ik niet.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Spline heet zoiets en het lijkt totaal niet op het Campagnolo systeem.
Bij Power Torque (en GXP) wordt de crankarm d.m.v. een bout op een taps toelopende as geperst.
Bij Ultra Torque worden de twee getande ashelften van de crankset door een bout tegen elkaar geperst.
Bij Power Torque (en GXP) wordt de crankarm d.m.v. een bout op een taps toelopende as geperst.
Bij Ultra Torque worden de twee getande ashelften van de crankset door een bout tegen elkaar geperst.