Alles over vakanties op én met de fiets

Zomervakantie 2023

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5198
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 aug 2023 21:47

Ja het is echt dramatisch..meters ruimte op de vluchtstrook met een dikke groene pijl erboven en dan nog gewoon 100 doortuffen op de middenbaan. Ik heb sinds kort een auto met adaptive cruise control, maar gelukkig kan ik dat ook uitzetten, want is het gewoon niet te doen als je geen ruimte hebt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39535
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2023 21:49

Inhalende vrachtwagens moeten ze van de weg af schieten. Wat een ellende is dat, met 1.5km/u overspeed inhalen.

Adaptive werkt in Frankrijk fantastisch.
Less is bore

hayes

hayes 08 aug 2023 10:43

Te vroeg om al aan zomer 2024 te beginnen denken?
M'n schoonmoeder heeft een bon van de 'zusters van Lourdes' gewonnen. 500 euro. Je moet wel een huurcontract kunnen tonen en ze verwachten een fotootje uit Lourdes.
In 2019 ook al eens gedaan. toen had m'n moeder gewonnen :mrgreen:
Wat een commerciële boel is me dat daar trouwens :shock:

Dus voorzichtjes eens de Cols in de buurt aan het bekijken.
Dit ziet er een leuke klim uit. Ook de Col de Marie Blanque is in de buurt.

Afbeelding

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4104
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 08 aug 2023 10:53

Vanuit Lourdes is het niet gek om aan wat heen en weertjes te denken.
Pourtalet in een rondje wordt heel lang (Quebranehuesos heb je dan), maar als heen en weer fraai.
Rondje Soulor-Aubisque is een klassieker.
Niet zijken maar reiden !

hayes

hayes 08 aug 2023 11:19

Vorige keer heb ik vanuit ons vakantiehuisje Aspin en Tourmalet beklommen.
Toen zaten we NO van Lourdes. Nu zoek ik iets meer naar het westen.

Ik krijg van vrouwlief één dag dat ze me wil voeren en meerijden tijdens de vakantie.
De rest moet vanuit het huisje kunnen. :mrgreen:

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 08 aug 2023 11:26

Hautacam/Col de Tramassel is goed aan te rijden vanaf Lourdes (naar boven en terug circa 60/65 km). Ook vanuit de buurt van Lourdes een rondje van 100 km met de Aubisque en de Soulor gefietst. Daarnaast wat stukjes met de auto afgelegd om de Luz Ardiden, Cauterets / Pont d'Espagne en de Tourmalet aan te doen.

hayes

hayes 08 aug 2023 14:56

Alhoewel onbekende cols even leuk en soms leuker kunnen zijn, wil ik idd ook wel graag een klinkende naam checken à la Marie Blanque, Hautacam (al schijnt dat een rotklim/beest te zijn), Aubisque, Soulor,...

Ik weet weer wat doen :mrgreen:

Nog 11 maanden wachten wordt moeilijk... :mrgreen: #borninthewrongplace

Afbeelding

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 28 aug 2023 10:44

Volgende week twee weken op pad. Aanvankelijk het idee om een week in Meiringen (Zwi) te zitten en daarna een week noord italie bij lago maggiore.
Gezien de weersverwachtingen aldaar zijn we alvast aan het oriënteren op andere plekken (bedoin/sault).

Nog leuke tips iemand?

Wensen:
- Goed weer :)
- 2p tent
- mooi fietsen (idealiter bergen maar ook vlakke routes mogelijk)
- max 1 dag rijden vanuit Gelderland.
- iets van dorp/stadje in de buurt om een keer uit eten te gaan.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 aug 2023 10:52

De zomervakantie van 2024 is gepland. Wij leggen de periode vast (laat, dit keer) en niet de bestemming. Wat ons betreft een ideaal systeem gezien het instabiele Europese weer.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3532
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 28 aug 2023 10:54

Wat Meiringen betreft: qua keuze vlakke routes ben je wel wat beperkt tot het rijden rond de 2 meren in de nabijheid (Brienzersee en Thunersee), waarbij je met de racefiets niet helemaal rond de Brienzersee kan. Wij zijn er geweest in juli, op papier leek het qua weer een k*tweek te worden maar in realiteit viel het allemaal nog wel mee - het was er bijvoorbeeld elke dag warmer dan voorspeld. Wij hebben in ieder geval gewoon ons programma kunnen uitvoeren (veel en lang fietsen en op de slechtste dag wat hiking).
Afbeelding

Gebruikersavatar
noepzor
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 sep 2009 15:49
Locatie: Goor

Gebruikersavatar noepzor 28 aug 2023 13:51

hayes schreef: 08 aug 2023 14:56 Alhoewel onbekende cols even leuk en soms leuker kunnen zijn, wil ik idd ook wel graag een klinkende naam checken à la Marie Blanque, Hautacam (al schijnt dat een rotklim/beest te zijn), Aubisque, Soulor,...

Ik weet weer wat doen :mrgreen:

Nog 11 maanden wachten wordt moeilijk... :mrgreen: #borninthewrongplace

Afbeelding
Hautacam wisselt wat af qua stijgingspercentages, maar enerzijds ook wel lekker om tussendoor ff de benen wat spanningloos te maken. Verder kun je vanuit die hoek genoeg klimmen. Vanuit Luz Saint Saveur (waar de Tourmalet vandaan start) kun je ook nog zuidwaarts:

https://climbfinder.com/nl/beklimmingen ... nt-sauveur

https://climbfinder.com/nl/beklimmingen ... s-gavarnie
TREK Emonda SL5 Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 aug 2023 14:13

Prachtig gebied, aantal gelden een weekje gezeten. Was te kort. Daarna zat ik twee weken in Mimizan, en dat is qua fietsen saaaai (rechte wegen door naaldbossen). Had het beter omgekeerd kunnen doen. Lourdes is ook leuk trouwens, ik heb er echt helemaal niks mee, maar als fenomeen is het mooi om gezien te hebben.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie