Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Tweedeling

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 28 aug 2023 15:25

prjz schreef: 28 aug 2023 15:13 Ach mensen, laat Leo van Bon toch elke maand een paar dagen kwijlen. Ik lees zijn revieuws geeneens. Vverder ben ik het helemaal eens met de beginner van dit topic. Ik vraag me al een paar jaar af waarom ik nog lid ben, Ja eigenlijk alleen op op dit forum te kunnen. Of hoef je daarvoor geen abonnee te zijn.
Nee hoor, dat laatste hoeft niet. Probleem alleen als er straks heel weinig abonnees meer zijn hoe lang blijft het forum dan nog bestaan? Misschien valt dat ook wel mee.

marsman
Forum-lid

marsman 28 aug 2023 15:39

Geld vragen voor bedrukt papier is al heel lang een aflopende zaak.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 28 aug 2023 16:07

marsman schreef: 28 aug 2023 15:39 Geld vragen voor bedrukt papier is al heel lang een aflopende zaak.
is dit t advies om mn euro's in bitcoin om te zetten?;-)

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 28 aug 2023 16:27

walter- schreef: 28 aug 2023 13:08
BertL schreef: 28 aug 2023 12:52 Het zijn keuzes die door de redactie gemaakt worden. In de Duitse evenknie van Fiets, Tour Magazine (https://www.tour-magazin.de), doen ze het anders. Daar hebben ze regelmatige goede testverslagen van betaalbare fietsen. Die krijgen dan titels als 'Zehn Modelle um 2000 Euro im TOUR-Test'.

Kun je hier napluizen: https://www.tour-magazin.de/rennraeder/ ... -tour-test
Die gasten zijn idd superieur. Zou goed zijn als fiets.nl wat artikels zouden lenen; zeker voor de technische tests...
Nothing Beats Proper German Engineering!
hun fietsen.

rikkert
Forum-lid

rikkert 28 aug 2023 16:30

prjz schreef: 28 aug 2023 15:13 Ach mensen, laat Leo van Bon toch elke maand een paar dagen kwijlen. Ik lees zijn revieuws geeneens.
Je kan die review voorspellen: iedere trap is raak! dat staat werkelijk in iedere review. Je mag het toch verwachten van een fiets van boven de 6 ruggen. :lol:

Ik ben ook al tijden geen abonnee meer. Soms koop ik een los nummer, soms krijg ik een nummer cadeau met kerst, verjaardag. Dan lees ik m zeker, maar elke maand, daarvoor is het teveel van hetzelfde. Dan is de Donald Duck nog afwisselender.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

prjz
Forum-lid

prjz 28 aug 2023 16:30

prjz schreef: 28 aug 2023 15:13 Ach mensen, laat Leo van Bon toch elke maand een paar dagen kwijlen. Ik lees zijn revieuws geeneens. Verder ben ik het helemaal eens met de beginner van dit topic. Ik vraag me al een paar jaar af waarom ik nog lid ben, Ja eigenlijk alleen op op dit forum te kunnen. Of hoef je daarvoor geen abonnee te zijn?
prj

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 28 aug 2023 16:50

Ik heb op het forum al paar keer een fiets van een gekend merk met service en garantie, met carbon frame en Shimano Di2 voor 1999 euro gepost.
De kwaliteit heeft echt niet alleen te maken met de prijs. Kleine aantallen verkopen met een (erg) grote marge.
Prijs heeft vooral met merkbeleving en imago te maken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

patrickvb
Forum-lid

patrickvb 28 aug 2023 19:10

Dat laatste is volledig correct.

1094
Forum-lid

1094 28 aug 2023 19:20

prjz schreef: 28 aug 2023 15:13 Ach mensen, laat Leo van Bon toch elke maand een paar dagen kwijlen. Ik lees zijn revieuws geeneens. Vverder ben ik het helemaal eens met de beginner van dit topic. Ik vraag me al een paar jaar af waarom ik nog lid ben, Ja eigenlijk alleen op op dit forum te kunnen. Of hoef je daarvoor geen abonnee te zijn.
Dat hoeft inderdaad niet

HarryuitHilversum
Forum-lid

HarryuitHilversum 29 aug 2023 10:15

Helemaal eens. Ik denk dat bladen als Fiets artikelen over high-end modellen en andere nieuwe lanceringen min of meer krijgen aangereikt vanuit de industrie. Daar hoeven ze zelf weinig moeite voor te doen of kosten voor te maken. Maar artikelen over prijs en kwaliteit vragen investeringen in onderzoek en tests.
Daar heeft een blad als Fiets, dat een kleine Nederlandstalige markt bedient, niet heel veel budget voor.
En misschien speelt ook wel mee dat de fietsindustrie heel kritische artikelen over prijs en kwaliteit niet zo waardeert. En als je van hen afhankelijk bent om goedkoop en makkelijk je blad te vullen..

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 aug 2023 10:38

Ik heb naast fietsen nog een paar hobby's en bij al die tijdschriften zie je hetzelfde.

Wie koopt er hier allemaal een camera van 5000 Euro en drie lenzen van 1800 per stuk?
Wie koopt er hier een pickup element van 2300 euro en boxen van 30000 euro?
Wie koopt er een regulator (duiken) van 7500 euro?
Wie koopt er een koksmes van 3000 euro?

Daarom heb ik van geen van m'n hobby's een abo op tijdschriften. Als ik op vakantie ga koop ik uit alle categorieën een paar tijdschriften. Liefst in het buitenland. Italiaans fietsblad, Duits Audio blad, Spaans kookblad etc
Lekker om na de activiteiten (wandelen/fietsen/duiken/skieen) met een lekker glaasje even te kwijlen maar ook niet meer dan dat.

Er is altijd iemand die meer te besteden heeft.
Vroeger had ik het ook niet breed maar op m'n tweedehands racefietsje van 100 gulden was ik niet minder gelukkig dan met wat er nu allemaal staat.

Genieten van het fietsen is voor mij belangrijker dan geniet van de fietsen.

Helaas zie ik wel een tweedeling in het genieten. Ik zie toch veel mensen die genieten koppelen aan de hardware (welke hobby dan ook) die ze hebben en niet aan het doen!

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 29 aug 2023 10:45

HarryuitHilversum schreef: 29 aug 2023 10:15 Helemaal eens. Ik denk dat bladen als Fiets artikelen over high-end modellen en andere nieuwe lanceringen min of meer krijgen aangereikt vanuit de industrie. Daar hoeven ze zelf weinig moeite voor te doen of kosten voor te maken. Maar artikelen over prijs en kwaliteit vragen investeringen in onderzoek en tests.
Daar heeft een blad als Fiets, dat een kleine Nederlandstalige markt bedient, niet heel veel budget voor.
En misschien speelt ook wel mee dat de fietsindustrie heel kritische artikelen over prijs en kwaliteit niet zo waardeert. En als je van hen afhankelijk bent om goedkoop en makkelijk je blad te vullen..
het antwoord daarop luidt redactionele samenwerking. Dat doen dagbladen tegenwoordig ook bij achtergrondartikelen. Die staan in meerdere dagbladen die allemaal een andere regio bedienen.

Een Duitstalige test van '10 racers met een prijs onder de 2.000' kun je naar het Nederlands vertalen. Daarna nog wat aanpassen aan de lokale gewoonten en gebruiken. Klaar.
hun fietsen.

Plaats reactie